Magični Botičeli
27.05.2004
Najposećenija izložba na Apeninskom poluostrvu je izuzetno zanimljiva postavka slika renesansnih majstora Sandra Botičelija i Filipina Lipija, smeštena u firentinsku palatu Stroci, a ne u njihovo "prirodno" okruženje, palatu Ufici, gde se inače čuvaju najposećenija Botičelijeva ostvarenja - "Proleće" i "Rođenje Venere". Delima Botičelija, koja su nedavno bila predstavljena i u Parizu, za ovu priliku su dodati i radovi Pjera di Kozima, Girlandaja i jedan izuzetan Mikelanđelov crtež - "Otelotvoreni anđeo". Kuriozitet izložbe su upravo radovi Filipina Lipija (1457-1504), najslavnijeg Botičelijevog učenika, koja nameću poređenje s učiteljevim majstorijama na platnu.
Slike dvojice velikana postavljene su paralelno, tako da uspostavljaju zanimljiv dijalog: od pritajene, romantične lepote Botičelija u treptaju oka prelazi se na virtuoznu sposobnost Filipina Lipija da uhvati magiju čarobnog trenutka koji nestaje. Poseban akcenat u delima oba stvaraoca stavljen je na eleganciju i gracioznost, koju je veliki mecena XV veka, Lorenco Mediči, "proglasio" za nezamenljiv element u predstavljanju idealne lepote po svim kanonima renesanse.
Slike Botičelija nastajale su temperom, jer veliki majstor nikada nije slikao uljanim bojama, a boje koje je koristio posebno su prepoznatljive: lagane i prozračne kao svitanje, kao povetarac zarobljen u prevojima lagane lepršave tkanine. Biti u Firenci, a propustiti ovakvu izložbu remek-dela sakupljenih na jednom mestu - greška je koju sebi ne smete dopustiti. Botičelijeve slike, koje su inspirisale mnoge, sada su izložene oku savremenog posmatrača, a ni u jednom trenutku, posle toliko vekova, nisu izgubile svoju jedinstvenost, zbog koje se veliki majstor i smatra velikim
Post je objavljen 12.07.2004. u 17:28 sati.