Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/whatever

Marketing

On the road...

Prvo disklejmer za Leba: ovaj post bi mogao biti u stilu EnideMeni s primjesama geekovštine i stoga ti preporučam da ga preskočiš. Hvala. :)

Naime, šta... U zadnje vrijeme stalno na nekakvim putovanjima i doša sam do zaključka da volim putovat, a volio bih još i više da taj proces ne uključuje prijevozna sredstva i nuspojave oko istih. Ima li kakvog napretka glede teleportiranja? Spock to bridge - one to beam up? :)

Javljaju nam iz Vlade da se autoput Zagreb-Split dovršava u potpunosti do prvog srpnja i da će se do mora dolaziti brzinom misli. No, u međuvremenu ipak treba izdržat dva oduža prekida, čekanje na naplatu (?) i slične stvari. No dobro, neću prigovarat previše jer je ovo stvarno ogromno poboljšanje u odnosu na prijašnju situaciju povezanosti Sjevera i Juga. Samo nekoliko dojmova i preporuka kad jednom uđete na autoput.

Prvo i osnovno - nemojte stajat na INA-inim odmaralištima. Totalno je primjetno da se radi o državnoj firmi (OK, dijelom i mađarskoj) jer je razina svekolikih usluga užasna. WC-i su zapušteni iako su novi, na 3 od 5 pisoara na izlizanom i prljavom papiru piše "ne radi", a kabine su šporke. Na ulazu u samu benzinsku je bila prolivena nekakva voda po pločicama i to je tako stajalo i ljudi su gazili po tome i uskoro je cijela unutrašnjost bila zasrana, a baba s metlom i krpom pije kavu. Unutrašnjost je još uvijek nova jer je sve nedavno izgrađeno, ali se baš vidi kako će za par godina, kad prođe dovoljan broj ljudi i vremena, to izgledat socijalistički oronulo.
Za jest nema apsolutno ništa osim konfekcijskih i preskupih Montana sendviča s okusom plastike, a zaposlenici su u najboljem slučaju indiferentni prema gostima. I to je po mom mišljenju jedan od najvećih minusa autoputa. Na staroj cesti se uvijek moglo svratit u Macole, Borje ili slične manje restorane koji su nudili dobru, domaću spizu. Govorilo se nešto da će dati koncesije za takve restorane i na autoputu, što bi svakako bilo dobro, jer je to prva točka susreta turista i naše zemlje, a dalo bi se i zaradit na tome jer svako normalan će radije pojest nešto domaće i toplo nego zapakirani sendvič. U Austriji primjerice, na jednom odmorištu odmah iza granice, ponuđena je linija na kojoj su sama tradicionalna austrijska jela, sve je uređeno u njihovom štihu, tako su i konobarice obučene i jako je ugodan prostor. Osim vodiča i auto-karata koje se mogu kupiti, ponuđen je ogroman broj turističkih letaka, prospekata i sličnih materijala. Danas ima sve više individualnih turista koji dolaze u neku zemlju bez točno zacrtanog plana i baš na tim mjestima bi im se moglo ponudit informacije, privući ih na neka mjesta.
Pa nije to atomska fizika, samo bi se neki ljudi trebali malo dignut s dupeta i radit svoj posal. Svako ljeto slušamo koliko tisuća i tisuća auta je prošlo kroz naplatne kućice, a to oslikava taj mentalitet "samo uzmi pare". Treba taj ogromni potencijal nekako iskoristit, nešto ponudit, reklamirat se... Sigurno će se dugoročno isplatit.

Odmorišta drugih firmi (OMV, Trifon itd...) su dosta bolja, urednija i bolje ponude, ali ni oni nemaju ovo o čemu sam gore pisao. Dobro, možda s vremenom se ponuda poboljša, nije još sve ni otvoreno.
Moram i pohvalit da su na autoputu uredno označeni izlazi za nacionalne parkove i olimpijski centar Bjelolasica.

Neki su govorili da ovako veliki autoput nije isplativ za zemlju veličine Hrvatske, osim na ljeto. Ima nešto i u tome, ali svakako bi se to moglo popravit time da se unutar te ceste ponude sadržaji na koje bi ljudi ostavljali novce i koji bi dali pozitivan dojam o zemlji u koju su došli. A i nama bi bilo lakše iskeširat 150 kuna koliko će koštat put Split-Zagreb nakon potpunog otvorenja.


Post je objavljen 31.05.2005. u 14:50 sati.