
Sve popularniji način za drastičnije dobivanje snage je ugradnja turbine ili kompresora u atmosferski motor. Turbo je sinonim za turbinsko prednabijanje turbo punjačem. To je sklop turbine i punjača (puhala ili kompresora). Turbina se pokreće strujanjem ispušnih plinova, te okreće punjač koji se nalazi na istom vratilu. Tako se tijekom prvog takta u cilindru nabijaju plinovi pod tlakom, a prirast tlaka - 0,4 do 0,8 bara (ponekad i više) naziva se tlak pretpunjenja ili prednabijanja.
Ako punjač stvara prirast tlaka do 80 posto radi se o puhalu, a kod većeg prirasta tlaka o kompresoru. U drugom taktu klip tlaći već djelomično stlaćenu smjesu pilnova, što znatno poboljšava performanse motora. Motori s prednabijanjem u pravilu su jači od atmosferskih motora istog ili približnog obujma. Da bi motor izdržao kuru prednabijanja potrebno je smanjiti kompresiju na način podizanja glave motora kada se povećava kompresijski volumen. U lakšim slučajevima biti će dovoljna deblja brtva glave motora, dok će teži slučajevi koji se odnose na već snažne motore u odnosu na njihov volumen, tražiti izradu tzv. međuploče. Aluminijski lijev strojno se obrađuje i na njemu se buše kanali kao i na glavi i bloku motora, nakon čega se montira na motor pomoću dviju brtvi: između međuploče i bloka te između međuploče i glave motora. Jasno je da je prije
toga potrebno napraviti izračun volumena, a samim time i kompresije koja mora biti niža, ali ne preniska kako bi se iskoristivost povećala.

Post je objavljen 27.05.2005. u 02:53 sati.