Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/istra

Marketing

Istarski web - Moglo bi to i bolje !!

Moglo bi to i bolje kaže "glas istre"
Pulske su stranice bez foruma i (ili) chata na kojem bi građani mogli raspravljati o aktualnim gradskim temama ili imati uvid u komunalne račune (plin, voda, pričuva), kao što je, primjerice, moguće na rovinjskim stranicama. Svim gradovima za primjer mogu poslužiti riječke stranice, posebno dio stranica »Građani on-line« gdje građani mogu dobiti uvid u račune za komunalne usluge, o otkupu stanova putem kredita, informirati se o zakupu gradskih poslovnih prostora...
Krajem 2003. Vlada je pokrenula projekt »e-Hrvatska« kojem je glavni cilj građanima putem interneta učiniti dostupnom javnu upravu. Sama Vlada napravila je već nekoliko krupnih koraka po tom pitanju (www.vlada.hr, uvid u gruntovnicu putem interneta i slično), a koliko je napravljeno na lokalnoj razini, odnosno što u okviru ovog projekta nude gradovi i općine svojim stanovnicima, pogledali smo na službenim stranicama većih istarskih gradova.

Pula: Bez dvosmjerne komunikacije
Službene pulske internet stranice nedavno su doživjele temeljiti redizajn, a osim grafičke dorade, dodani su im i novi sadržaji. Budući da su dvojezične, moguće je pregledavanje na hrvatskom i na talijanskom jeziku. Međutim, s obzirom na to da je Pula turistički grad, bilo bi dobro da su dostupne na barem još dva svjetska jezika. Ovako zadržavaju ulogu statičnog informatora građana, koji je suvremen samo po svojoj lokaciji, dakle na internetu. S obzirom na to da internet postaje vodeći medij u svijetu, i pulske bi stranice mogle pružiti mnogo više. Bilo bi poželjno vidjeti forum na kojem bi građani mogli raspravljati o aktualnim gradskim temama ili imati uvid u komunalne račune (plin, voda, pričuva), kao što je, primjerice, moguće na riječkim i rovinjskim stranicama. Nismo lako uspjeli pronaći niti e-mail adresu na koju bi građani mogli uputiti poruku gradskoj vlasti. Tek uz pomoć tražilice ugrađene na stranice izlistali su se podaci kako kontaktirati sa pojedinim gradskim odjelima ili sa gradonačelnikom.

Rovinj: Pohvalno
Rovinjske stranice nude uvid u račune za komunalne usluge, nažalost to je samo dijelom točno. Naime, uvid u račune moguć je samo za obrtnike i poduzetnike, dakle pravne osobe, ali, kako doznajemo, uskoro bi ta usluga mogla biti dostupna i fizičkim osobama, dakle građanima. Pored toga, rovinjske stranice su izuzetno informativne, ali i njima ide kritika za višejezičnost. Moguće ih je pregledavati samo na hrvatskom i talijanskom jeziku. Unatoč tom nedostatku, obiluju različitim sadržajima, pa je tako moguće virtualno prošetati gradom. Jasno je istaknut i besplatan telefonski broj na koji se mogu javiti građani sa svojim komentarima, kritikama i pohvalama. Posjetitelji se mogu uključiti na chat te prokomentirati gradske aktualnosti. O kvaliteti izrade svjedoči i nagrada informatičkog časopisa »Bug«, koju su rovinjske stranice osvojile 2003. godine. Treba istaknuti i građevinsko-urbanistički plan grada, koji je putem stranica dostupan za pregledavanje.

Poreč: Poseban dio za poduzetnike
Porečke stranice posjetiteljima nude mnoštvo informacija koje su svrstane u kategorije. Pohvala zasigurno ide za višejezičnost. Dostupne su na čak četiri jezika (pored hrvatskog, na talijanskom, engleskom i njemačkom jeziku). Posjetitelji na chatu ili forumu mogu prokomentirati kako stranice tako i sve ostale gradske aktualnosti. Piše da na chatu povremeno gostuje i gradonačelnik, tako da se u tom vremenu mogu direktno postavljati pitanja i komentirati što posjetitelje zanima. U sekciji gospodarstvo, postojećim, ali i potencijalnim poduzetnicima dostupna je sva sila informacija o gospodarstvu grada Poreča. Poduzetnicima početnicima namijenjen je pak poseban dio u kojem ih se upućuje u sve potrebne korake za osnivanje poduzeća i pokretanje vlastitog posla, a ponuđeni su linkovi na stranice pojedinih državnih institucija nadležnih u gospodarstvu (Ministarstvo rada, gospodarstva i poduzetništva, Vlada i sl.).

Umag: Siromašno
Službene internet stranice Umaga temeljno su podijeljene na dva segmenta – grad Umag i gradska uprava. U prvom dijelu moguće je naći sve relevantne podatke o povijesti grada i gradskom gospodarstvu, a u drugom o gradskoj upravi i njezinom radu (radno vrijeme, kontakt telefoni…). Osim na hrvatskom, dostupne su i na talijanskom i engleskom jeziku. I to je uglavnom sve što nude. Nema, naime, foruma, nema chata ni usluga poput uvida u komunalne račune. Mislim da bi gradska uprava trebala razmotriti uvođenje i takvih usluga, jer zbog rastuće informatizacije građani očekuju sve više sadržaja i na internet stranicama.

Pazin: Posjetitelji traže gradske odluke
Pazinske stranice također nude mnoštvo informacija za sve posjetitelje, a sve bitno jasno je istaknuto i lako dostupno. Zanimljivost je i anketa koju je postavilo Gradsko poglavarstvo, a anketno pitanje je »Koji sadržaj smatrate najpotrebnijim na službenim gradskim stranicama?«. Nažalost, odaziv nije veliki (samo 30 glasova), ali glasači najpotrebnijim smatraju objavljivanje natječaja i gradskih odluka, a na drugo mjesto stavljaju bolju komunikaciju s gradskom upravom putem samih stranica.
Nažalost, bujske internet stranice nisu bile dostupne. Iako na stranicama nema nikakvih obavijesti, pretpostavljamo da se redizajniraju.

Buzet: Dosta informacija
Buzetske stranice su dostupne građanima, ali ne nude ništa posebno. Bogate su sadržajem, pregledne, a pregledavanje olakšava i postavljena tražilica koja funkcionira besprijekorno. Dostupne su novosti vezane uz rad gradske uprave, ali ipak nedostaje više konkretnih usluga (uvid u račune za komunalne usluge i slično). Svakako je pozitivno što građani mogu pogledati i aktualne natječaje za kreditiranje poduzetništva, dodjelu stipendija učenicima i studentima, ali i pročitati najnovije odluke gradske vlasti. Budući da se Buzet reklamira kao Grad tartufa, poželjno bi bilo vidjeti stranice na još kojem svjetskom jeziku (barem talijanski), a ovako im upućujemo kritiku jer ih je moguće pregledavati samo na hrvatskom i engleskom. Nažalost nema niti foruma, ali je moguće poslati e-mail.

Vodnjan: pohvalno
Osim navedenih gradova stranice su postavili i ostali gradovi Istarske županije. Tako je moguće posjetiti i informirati se o Labinu na www.labin.hr, Novigradu na www.novigrad.hr, za čije stranice većina posjetitelja misli da su odlične, zatim Vodnjanu na www.vodnjan.hr. Za potonje bitno je istaknuti da nude gotovo sve usluge koje smo naveli kao nedostatak skoro svih ostalih portala. Naime, na vodnjanskim stranicama postoji i forum i chat, tako da svi posjetitelji mogu komentirati aktualnosti, ali i davati kritike i pohvale. Svakako ih treba pohvaliti jer su pregledne i informativne, a obiluju i drugim korisnim sadržajima.
U ovom pregledu treba dodati riječ-dvije o službenim županijskim internet stranicama. Također su informativne i pregledne, tako da je moguće o Istri saznati sve što posjetitelja zanima. Dakle, od najosnovijih zemljopisnih i gospodarskih podataka do svježih informacija o odlukama županijske vlasti i otvorenih natječaja. Kritika ipak ide na interaktivnost, jer nema foruma, a komentare je moguće poslati samo putem e-maila.

Rijeka: primjer za uzor
Na kraju ćemo se osvrnuti na portal grada Rijeke. Treba istaknuti da je na riječkim stranicama dostupno sve što je zamišljeno na početku spomenutim Vladinim projektom »e-Hrvatska 2007«. Naime, na tim stranicama građani mogu dobiti uvid u sve odluke gradske vlasti, otvorene natječaje, kao i sve ostale građanima korisne informacije. Mogu virtualno prošetati gradom na Rječini, pogledati plan grada, pa i kupiti ulaznice za kino ili kazalište. Posebno treba istaknuti dio stranica »Građani on-line« gdje, nakon registracije, građani mogu dobiti uvid u račune za komunalne usluge, o otkupu stanova putem kredita, informirati se o zakupu gradskih poslovnih prostora. U svakom slučaju, pohvalno, i to toliko da riječki portal može kao primjer poslužiti svim autorima portala istarskih gradova, ali i šire.
Mate KRIŠTO


Post je objavljen 20.05.2005. u 08:52 sati.