Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Rješenje go-problema broj 47.

Puno rješavača ovoga problema bi kao prvo pomislilo na F1 kao prvi potez rješenja. Bila bi to pogreška, jer bijeli ima fintu za kontraudar i stvaranje opstojnosti oblikom s dvije rupe unutar njega , što očima ih nazivamo. Kako bi to izgledalo? Popratite razvoj: crni F1, bijeli A2, crni A1, bijeli C1. Ovdje sada bijeli prijeti odigrati i na B1 i napasti dva crna na A1 i B2. Ako bi nakon takvog napada crni spojio na A2, bijeli bi uzeo četiri njegova kamena igrom na A4. Da se to ne desi crni bi odigrao odman na A2 ili A4, a bijeli bi potom na E. Jedno bijelo oko bi tada bilo na D1, a drugo se ne bi moglo sprijećiti na F1, gdje je u takovom razvoju crni prvi igrao. Vidimo, F1 za crnoga nije rješenje. Obrana crnoga se zasnivala na prijetnji pravljenja oka u kutu. Crni to može obraniti, ali je tako bijeli dobio vrijeme za oko na D1.
Kako isključiti mogućnost prijetnje oka u kutu za bijeloga? Treba odigrati tako da prijetnja oka na D1 ne bude presudna. Kako? Pretpostavite da to oko ne možete spriječiti. Ako gledate tako, ostaje vam onemogućavanje drugog oka. To znači da prvi crni na E1 isto nije rješenje, jer bijeli vrlo jednostavno odgovori s F1.
Pogledajte sada mogućnost s crnim 1. G1. Kada bi taj G1 uspjeli povezati s čvrstim dijelom okruženja, bijeli ne bi imao oko na F2. Bijeli bi kad-tad morao spojiti na F2, jer bi popunjenjem vanjskih sloda bila na zadnjoj slobodi na F2 veča bijela skupina. Treba spriječiti takovu vezu i bijeli ima odgovor na 2. H2.
Sada će crni spriječiti ono oko na D1 i igra 3. E1. Sada je sve ovo napeto ko kišobran. Crnom odgovara da mu bijeli zarobi kamenčiće unutar, ako spoji i na F1. To bijelom ne bi nudilo dva oka, jer bi nakon uzimanja ta tri kamena crni ponovo igrao u sredinu na F1 i očiju ne bi bilo. Tome se bijeli sada suprostavlja igrom na 4. F1 i to je početak ko borbe. Crni odmah uzima taj kamen igrom na 5. F2. To se smatra rješenjem. Dakle ko-borba.
Ovdje sada ima još nešto zanimljivo. Pogledajte što bi bilo da bijeli odigra na 6. D1. Crni bi igrao na 7. F1 i tu bi sada bilo samo jedno oko, jer nakon uzimanja sa 8. H1, crni igra u sredinu na 9. F1. Sve je spremno za novi udar, ali to je opet ko-borba. Bijeli igra 10. A2. Ovo vam je već poznato iz dijela komentara na početku posta. Crni uzme taj bijeli igrom 11. A1. Sada je sve spremno za novi ko, jer bijeli igra na 12. B1. Na to crni mora uzeti ko igrom na 13. C1 i to je opet ko-borba, ali na drugom mjestu.
Igra na ko je često vrlo zanimljiva. Slabiji igrači se ga uobičajeno plaše, jer za to treba imati dobar nadzor pozicije. Jači igrači ne bježe od koa, jer njime se često najviše korite resursi pozicije. Ko sam za sebe možda nije najbolje rješenje, ali zato se uspijeva dosta više odraditi na drugim dijelovima pozicije. Da bi dobro poznavali vrijednosti ko-borbe i dobro se njome služili, potrebno je tretirati je kao normalni dio go-igre. Igrači vješti u ko-borbi su jaki igrači.
bl. Muradenu


Post je objavljen 16.05.2005. u 08:50 sati.