Dok Talijani za to imaju čak jedan lamborghini gallardo, Nijemci mercedese i BMW-e, a Rumunji čak i jedan porsche, naša je policija nabavila četiri volkswagena pasatta, po dvije škode superb i forda mondea te po jedan opel vectru i hondu accord.
Ti automobili, zajedno s opremom vrijedni oko dva milijuna kuna, predstavljeni su u sjedištu MUP-a, a već danas počeli su krstariti autocestama u potrazi za onima koji znakove ograničenja brzine promatraju samo kao ukrase.
Policija s novim sustavom nadzora želi još više ubrzati inače pozitivan trend prometnih statistika.
Koliko god bio ružan broj o 574 nesreće, šest poginulih i 81 ozlijeđenoj osobi u četiri mjeseca ove godine na autocestama, lani u istom razdoblju bilo je 613 nesreća i 13 poginulih. Sve nove limuzine, nabavljene preko pozivnog natječaja, imaju motore s oko dvjesto konjskih snaga i brzinski maksimum im je daleko iznad 200 km/h, pa ne bi trebali imati problema s praćenjem i dostizanjem prekršitelja.
Automobili su opremljeni sustavom "travimom", koji sadrži kameru s radarom koja bilježi brzinu, a za zaustavljanje prekršitelja koristit će se zvučni i svjetlosni signali te višejezični displej na ploči ispod stražnjeg stakla.
Zaustavljeni prekršitelji neće dobivati fotografiju prekršaja, nego će im se predočiti videosnimka, koja može biti i dokaz na sudu. - Vozila u prekršaju neće se zaustavljati u zaustavnim trakovima, nego kod naplatnih kućica te na ugibalištima i prostorima uz benzinske crpke i prateće objekte.
Posebno osposobljeni policajci, koji će upravljati tim vozilima, dobili su točne naputke da se ne upuštaju u jurnjavu za prekršiteljima. Umjesto toga koristit će se druge mogućnosti praćenja i zaustavljanja rekao je načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa Rajko Horvat.
MUP je najavio i da zajedno s Ministarstvom prometa i cestarskim poduzećima priprema još jedan projekt nadzora. Temelj bi mu bio novi sustav videonadzora, s kojom bi se moglo precizno zabilježiti tko u tunelu, poput svojevremeno Nike Pulića, vozi 200 km/h, ili se okreće preko dvije pune crte.
Projekt je tek u fazi osnivanja radne skupine koja će prema iskustvima iz inozemstva odlučiti koji je sustav najisplativiji.