Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

IDEJA

Evo ga na, konačno nešto zanimljivo. Prvo ovaj «pripravnik» sa Donald Trampom petkom u 8 na Novoj tv, a danas (u stvari jučer) je u Globusu izašao natječaj za najbolje poduzetničke projekte IDEJA. Nagrade su primamljive 250 tis kn casha + mogućnost dobivanja kredita. Sad fakat nema izgovora. Imate super ideju? Uvjereni ste u uspjeh samo fali malo početnog kapitala? Prijavite se na natječaj i osvojite barem jedno od prva tri mjesta i lova je tu. Prilog iz Globusa je sasvim dovoljan da vam pomogne u prvoj fazi, a u drugoj fazi (ako prođete među prvih 10) imat ćete i konzultante na raspolaganju. Nisam siguran je li to pomoć ili što, ali nema veze oni su tu i uz njihovu pomoć izrađujete pravi poslovni plan. Ono najzanimljivije (ako je istinito) su podaci o Njemačkoj. Tamo je navodno preko 80% timova koji su sudjelovali na natječaju i ostvarilo svoju poslovnu ideju. Znači bez obzira što nisu bili najbolji i dobili nagradu ljudi su se pokrenuli i nešto stvorili. Nadam se da će tako biti i kod nas. Sponzori su tu, lova je tu samo se čeka ideja.

Kako sam nedavno pročitao fenomenalnu knjigu pod nazivom Automatic Wealth od pokretača odličnog newsletera EarlyToRise, Michaela Mastersona ostalo mi je u glavi sljedeće: ako već pokrećete neki svoj novi biznis nemojte biti previše revolucionarni. Kao početnik više šanse imate ako otvorite pizzeriju (iako ih ima na tisuće) ili računovodstveni servis nego da krenete šta ja znam sa podvodnim diznilendom u kojem su kitovi ubojice (brijem bezveze, ali skužili ste). No zašto je to tako? Pa zato jer nam naš Michael iz vlastitog iskustva kaže da većina takvih revolucionarnih ideja propada. Naime za pizzeriju već postoji dokazano tržište (potražnja) , a pitanje je koliko ljudi će htjeti ići gledati kitove ubojice. Naravno svi mi mislimo da će se od naše ideje razviti novi google ili microsoft, ali budimo realni. O ovoj kjnizi odnosno idejama iz nje će biti još riječi samo je ne smijem cijelu prepričat radi autorskih prava:)

Znači imate neku ideju koja se dovoljno razlikuje od postojećih (za proizvode kažu da je dovoljno 10% razlike od postojećih), nabavili ste plan iz Globusa i sad pišete točku po točku. Većina točaka su gluposti, odnose se na drugu fazu i nemojte svoje vrijeme trošiti na njih. U prvom redu cilj vam je biti dovoljno zanimljiv i originalan da uđete među prvih 10. Onda dobivate konzultante i sve ide ko po loju :)))) Osim kao pojedinac možete se prijaviti i kao tim, a budući ovi stalno u tekstu spominju timove možda će preferirati neku ekipu. Za prvi biznis i nije loše da krenete s nekim frendom ili frendicom samo dobro razradite prava i obveze kako se poslije ne bi posvađali (novac čini čuda). Ono na što bih ja potrošio svo ovo vrijeme (rok za predaju je 30.05) je točka 3.3. opis tržišta i 3.4. marketinški plan. Kako u što kraćem vremenu osigurati što više kupaca? Kako ne ovisiti o jednom velikom kupu, kao naplatiti itd. itd. Prodaja, prodaja, prodaja. Ako ste to dobro riješili i usluga/proizvod je profitabilan onda će onaj dio poslije (financijska analiza) biti pljuga za složit. Osim o osnovnom proizvodu/usluzi trebate razmisliti i o naknadnim proizvodima (back-end). Kupite auto, a onda više para potrošite na servis nego na auto. Servis je back-end proizvod na kojem se vrti prava lova, a auto je tu samo da vas privuče. I vi morate imati takve proizvode. Nema smisla da kupac kupi robu jednom i više nikad. Ne, kada kupi prvi put to otvara vrata za cijelu paletu vaših proizvoda;) Često se sa inicijalnim proizvodom ide i ispod cijene samo zato da bi se zaradilo na ovom drugom djelu. (T-com i 1 kuna?)

I za kraj bilo bi dobro da se uvalite u nešto o čemu imate barem nekakvo znanje. Nemojte ići predaleko od svojih dosadašnjih radnih iskustava. Neke ideje su romantične, ali vaša prednost je upravo u onome što već znate. Ako ste baš odlučili napraviti totalni zaokret probajte prvo raditi za nekoga tko to već nudi da steknete iskustvo u prodaji tog proizvoda/usluge. Držim vam fige i nadam se da će netko od čitatelja bloga uletiti barem u prvih 10.

Post je objavljen 21.04.2005. u 02:24 sati.