Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/hatepogodak

Marketing

polupani lončići. tražite opet

Isprike svima onima koji dolaze čitati redovito i koji su davno shvatili da markiranje ljudi nije prihvatljivo. Još par dana kampanje (i njihove i moje) tijekom koje moram biti monotematski jer uvijek naleti netko po prvi put. Ako vam je dosadno stalno čitati o markiranju naletite za par dana. Srećom ova kampanja ima dosta aspekata.

Danas o jednoj nelogičnosti. Tražilice trebaju svi. To nije sporno. Pa ipak oni koji ih intenzivno koriste su u pravilu inteligentna stvorenja. To su ljudi koji neprestano traže nova znanja, nove informacije, nove sadržaje. Oni koji se ne zadovoljavaju serviranom količinom zabave i informacija na par popularnih portala već uvijek traže još informacija. Radoznala stvorenja koja vole istraživati. Općenito misleća bića.

Takvi ljudi trebali bi biti glavna ciljna skupina jednog poduzeća-tražilice. Umjesto da jedna tražilica fokusira marketinšku kampanju na koncept «neprekidne potrage za znanjem» i na ljude koji teže znanju Pogodak je bio kreativan. Umjesto veličanja potrage za znanjem i ljudi koji teže konstantnom učenju poruka njihove kampanje je da čovjek nije misleće biće nego hodajući reklamni pano kojemu su misleće funkcije tek sekundarne. Mozak je za Pogodak tek nusproizvod koji dolazi spakiran skupa sa čelom. Čudna neka logika.

I odabir kandidata im je jača strana. Ideal Pogotka nije netko od mladića koji su osvojili nagrade na sajmovima inovacija ili na natjecanjima znanja. Njihov kandidat je nezreli srednjoškolac koji nije u stanju u 30 dana kampanje napisati prosto proširenu rečenicu. Koji u 30 dana pisanja bloga uspije izbjeći napisati jednu pametnu misao, jedan iskren osjećaj, jednu priču vrijednu slušanja. Pravi pothvat kakav se rijetko viđa na blogu. Pravi uzor za pametne mlade ljude željne proširivanja znanja putem Interneta.

Ne znam niti jedno poduzeće koje vrijeđa svoje klijente. Barem ne ono koje to radi, a još uvijek uspješno posluje. Ljudi se lako vrijeđaju posebno kada im se vrijeđa inteligencija. Ako tražilica smatra da sam ja samo reklamni pano sa dvije noge, a ne misleće stvorenje kako mi ona može pomoći da pronađem znanje koje tražim?

Jedina osoba koja u Hrvatskoj može vrijeđati svoje klijente i ne trpjeti posljedice takvog ponašanja je Željko Malnar. Samo riječ je o iskusnom medijskom manipulatoru sa specifičnim proizvodom, u specifično vrijeme za specifičnu ciljni segment tržišta. Isto ne vrijedi za male neetične hrvatske tražilice sa marketingašima koji uče PR iz početnice. Kada one uvrijede svoje misleće klijente oni traže sa nekom drugom tražilicom.

Osim toga gdje vam je dragi marketingaši pamet bila da se hvatate Interneta kao medija? Pa na Internetu i divovi poput T-HT-a imaju probleme nositi se sa negativnim publicitetom. Na Internetu vaš glas vrijedi koliko i moj bez obzira na razlike u financijama. Čak moj malo više zato što je iskren i ljudski, a ne kao vaš u kojem se čuje da govorite kako vam netko plati da govorite.

Zato POLUPANI LONČIĆI. Žmirite. Tražite opet. Niste nikoga našli. Barem ne tragače za znanjem i sve one koji će to tek postati.

Post je objavljen 30.03.2005. u 19:31 sati.