Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/dubai2

Marketing

Put do Hatte

Posto ste na blogu dubai.blog.hr vidjeli dosta toga o Dubaiju, prije nego sto krenemo u dublje istrazivanje grada posjetili smo selo Hatta u unutrasnjosti UAE. Zasto? Zato sto pruza ovakve panorame...

Image Hosted by Free Image Hosting

...a to sigurno nije nesto sto ste ocekivali u pustinji. Osim toga, Hatta pripada gradu Dubaiju, iako sa njim nije fizicki povezana. U biti, selo je enklava omedjena Omanom i emiratima Ajman i Sharjah.
Sto zapravo znaci biti enklava unutar UAE? Znaci da seoski poglavar (kolektivni ili fizicki) priznaje vlast dubajskog sheika nad Hattom. U biti, samo emirat Abu Dhabi je teritorijalno cjelovit, svi ostali su ispresjecani kao srednjovjekovna Njemacka i pripadnost se temelji na obiteljskim ili poslovnim vezama. Dakle, Hatta pripada Dubaiju i Dubai je izgradio poluautoput do Hatte. Kad se ide ovim najblizim i najbrzim putem, cak se prolazi kroz Oman, ali nema nikakve kontrole, osim table na kojoj pise ime drzave i vilajeta, te cinjenice da ovdje niste osigurani od prometnih nezgoda.

Image Hosted by Free Image Hosting

Krenuli smo u unutrasnjost. Vjetar je nanosio pijesak po cesti, ali dok se god moze normalno disati to ne zovu pustinjskom olujom. Fizika za sada nema odgovora na utjecaj vjetrova na kubikazu pijeska u Dubaiju. Nakon ovakvog povjetarca ja ga lopatama odnosim sa balkona i trijema. Pretpostavljam da se godinama dosta toga odnese u more i da nestane, odnosno da vjetar radi nekakvu eroziju. Lokalci su objasnili da vjetar malo puse i sa sjevera pa sve to vrati nazad, medjutim pijesak jednom odnesen u more se ne vraca. Na to nisu imali odgovora, a konverzaciju su prekinuli nazvavsi pitanje glupim. Vjerojatno se boje da ce im drzava za 7 milijuna godina biti par kvadrata manja. Osim sto pijesak ide po cesti, sto ne pricinjava bitno velike probleme, vidite da "autoput" nema ogradu. Dakle, vozite se 120 na sat (sto je maksimalna brzina u UAE, ali malo tko se toga pridrzava) i odjednom vidite Indijca kako pretrcava 8-tracni autoput u slalomu izmedju auta. Ukoliko zavrsi na vasoj haubi, slijede vam 2-3 sudska procesa. Prvi, na prometnom sudu ce vrlo vjerojatno proci lagano za vas, jer zbilja niste krivi sto je budala pretrcavala autoput. Drugi proces se pokrece ako ste imali barem kap alkohola u krvi, za sto ovdje nema niti minimalne tolerancije. Treci se odnosi na tzv. "blood money". Neovisno o krivnji, ukoliko je u sudaru poginula osoba, druga strana placa od 10 do 400 tisuca dirhama obitelji poginulog. Dakle, stali ste na semaforu, netko vas udari sa od straga, prodje kroz staklo i pogine. On je kriv, njegovo osigurane placa vas auto, nemate kaznene bodove, ali vi placate "blood money". Iznos raste sa rastom vaseg udjela u krivnji, posebno ako je on pjesak, a pada ukoliko nije stajao nego hodao, a ako je trcao, mozete spustiti ovaj iznos do minimuma.
Mozda smatrate ovo glupim, ali moram vas podsjetiti da je u mom rodnom gradu u Hrvatskoj 16-godisnjak kojem su roditelji kupili skupocjeni BMW iako nije bio punoljetan projurio sa 90 km na sat pored znaka na kojem je pisalo da je ogranicenje 40 km na sat te ubio na nogostupu dvije cure, i za to je dobio dvije godine uvjetno, koje provodi u skupom internatu u Svicarskoj. Sad vidite koja je od ove dvije zemlje manje logicna.
Definitvno je nelogicno da se isto odnosi i na deve. Dakle, vidjeli ste da ograde nema, jednostavno se doseta na cestu i ozljedite li ju, kao da ste pokupili covjeka...

Image Hosted by Free Image Hosting

...a ovdje nema uvjetne ni internata u Svici. Dakle, kad se nesto mice na cesti, odmah po kocnici, jer trebas istovremeno misliti i za sebe i za deve i za Indijce, a to sto oni mogu smislit za volanom ne moze nitko, no o tome jednom drugom prilikom, kad budem opisivao polaganje vozackog.

Dubajski cu mocnici pametniji od Cacica i Kalmete. Oni rade gigantske kilometarske otoke, pijesak dovode iz pustinje gdje rade gigantska kilometarska jezera (oko kojih me moja draga tjera da se setamo, grrr), ali se nisu pretjerano natezali oko toga kuda sa autoputem, kao nasi, ono: Licka trasa, ispod Gacke, preko Gacke, na tunel, ne nego preko, kroz lijevu cijev, kroz desnu cijev....
Trasiranje su pustili prirodi. Tu i tamo ovdje padne kisa. Sa planina se slijeva u doline i radi korita. Pravilna, obrubljena, siroka i ravna. Idealno za cestu. Zovu se wadiji. Interno, nazivamo ga i Suvi potok, po toponimu iz mog djetinstva, ali u njemu ne bi prosao ni kaskader, a kamoli autoput.
Dakle, asfaltiras wadi i imas autoput. Pitate se sta se dogadja kad padne kisa. Dakle, tih 3 dana godisnje kad padne kisa mogu postojati stanovite smetnje u prometanju, ali ni Dalmatina nije stalno prohodna, zar ne? Ovisna je o mostu koji je ispod planine s koje puse bura mnogo cesce nego sto iz oblaka nad emiratima pada kisa. Netaknuti wadi izgleda ovako...

Image Hosted by Free Image Hosting

... i ne treba ti Bechtel ni Walterbau da ga pretvoris u cestu, nego samo par stotina radnika.

Nakon nepunog sata, stigli smo do dine Big Red. Ogromno monotono pjescano brdo poznato je medju svima koji vole cudne sportove koji mogu biti opasni i dizu adrenalin, a ne skaces sa Sibenskog mosta povezan rastezljivim konopcem. Dakle, ovo je vrhunac off-roada u pustinji: Unajmis motorni tricikl, nesto poput buggyja pa onda satima uz brdo, nizbrdo, lijevo, desno, i tako ne dok ne dosadi, nego dok ne nestalne love jer nije jeftino. Kad si priustim nesto tako, podjelit cu dozivljaje sa vama. Nakon jos 2-3 sela u pustinji dolazimo do skretanja za Hattu. Dalje ne idemo, jer ide prava omanska granica, traze vizu i slicno, pa skrecemo sa autoputa za Hattu. Nakon skretanja sa autoputa pred nama je cudno smjesteno seoce. Na dva brda su stavili strazarske kule, a svako drugo brdaske u okolici je dvaput vece. Sto su i od koga ovdje branili???

Image Hosted by Free Image Hosting



Post je objavljen 27.03.2005. u 22:55 sati.