Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/hatepogodak

Marketing

Stop whispering, start shouting

Loš scenarij

lipanj, 2005. nakon uspješne medijske kampanje Pogodak postaje tražilica Iskonovog portala. Damir Sabol iz protesta napušta Iskon. Novcem dobivenim prodajom svoga udjela u poduzeću pokreće novo poduzeće. Prva aktivnost novog poduzeća postaje izrada nove hrvatske tražilice.

rujan, 2005. nekoliko poduzeća pokreće kampanje markiranja ljudi. dani u kojem ne vidite markiranog čovjeka postaju sve rjeđi. osim Zagreba, svoje prve markirane stanovnike dobivaju i Split, Rijeka i Osijek.

prosinac, 2005. božićna šoping groznica izaziva pravi boom markiranja ljudi. vidjeti markiranog čovjeka postaje normalna stvar. više ne postoji razvijena zemlja u kojoj još nije bilo kampanje koja je uključivala markiranje ljudi.

ožujak, 2006. Pogodak na godišnjicu markiranja Lovre ima veliku promotivnu akciju u kojoj sudjeluje 365 markiranih ljudi. prvi slučaj masovnog markiranja u Hrvata. manija markiranja zahvaća i manje gradove. cijena dana markiranja pada na 50 kuna, pa mnogi nezaposleni posežu za tim dodatnim izvorom prihoda.

travanj, 2006. U Tirani McDonald's provodi najveće masovno markiranje ljudi do tada. 10 000 markiranih ljudi izaziva globalnu medijsku pokrivenost ovog događaja. U službenoj izjavi nekoliko dana poslije čelnici poduzeća izjavljuju da je jednodnevni trošak reklamiranja od 100 000 dolara pokriven samo iz povećane prodaje Brooklinskih restorana toga dana.

svibanj, 2006. Nike pokušava oboriti rekord u broju markiranih ljudi. U Kijevu se markira 50 000 ljudi. Za sve markirane organiziran je veliki besplatni koncert i vatromet na stadionu Dinama Kijev. Događaj dobiva globalnu medijsku pažnju. Istoga dana od posljedica neishranjenosti i AIDS-a u Africi umire 5000 ljudi. Događaj ostaje nezabilježen uz obrazloženje da «nešto što se događa svaki dan nije vijest».

rujan, 2006. T-HT uvodi neobvezujuću preporuku nošenja reklame-tetovaže za sve svoje zaposlenike.

listopad, 2006. Zabilježeni su prvi slučajevi otpuštanja zaposlenika T-HT-a. Pojavljuju se priče da se uglavnom radi o nemarkiranima. Zbog dogovora T-HT-a i vodećih medija sve članke o T-HT-u mora odobriti njihov PR ured prije objavljivanja. Lansirana je velika kampanje zapošljavanja mladih ljudi u T-HT. Svi novi zaposlenici mahom pristaju nositi veliko ljubičasto T na čelu. Prema nepotvrđenim navodima, uvjet dobivanja posla bilo je davanje pristanka za tetoviranje reklame. T-HT u službenom priopćenju navodi da su svi zaposleni nakon team buildinga na Bjelolasici dobrovoljno pristali nositi ružičasto T kao odraz svoje predanosti kulturi poduzeća.

siječanj, 2007. zbog velikog broja markiranih ljudi koji se službeno vode kao nezaposleni, a primaju naknade za reklamiranje država se odlučuje uvesti porez na markiranje ljudi. Markirani zahtijevaju uz obaveze i puna prava poput zaposlenih.

rujan, 2007. osniva se stranka markiranih ljudi (SMLJ) koja obećava borbu za veća zakonska prava markiranih ljudi. markirani ljudi predstavljaju 10 posto pučanstva. u svijetu je prema posljednjim podacima UN-a 20 posto stanovništva markirano. najveći postotak markiranog stanovništva imaju Filipini (56 posto) gdje ljudi nastoje tako pobjeći od rada u izrabljivačkim tvornicama. Prosječna cijena markiranja ljudi na Filipinima je 1 dolar dnevno.

veljača, 2008. na prijevremenim parlamentarnim izborima SMLJ dobiva 7 zastupnika i postaje jezičac na vagi između blokova SDPHNSLS-a i HDZHSP-a. Oba bloka bore se za naklonost SMLJ-a obećavanjem većih prava markiranim ljudima.

prosinac, 2008. već su promijenjene 3 vlade. sva smjenjivanja bila su uzrokovana sve većim zahtjevima SMLJ-a za prava markiranih ljudi. Trenutno markiranim ljudima teče radni staž, mirovinsko i zdravstveno osiguranje. posljednja vlada je pala nakon što je odbila uvođenje posebnog poreza na nemarkirane ljude prema prijedlogu SMLJ-a. U obrazloženju prijedloga zakona navodi se da «u uvjetima nove ekonomije bazirane na brandu, a ne proizvodu, nemarkirani predstavljaju ekonomski neaktivno pučanstvo što treba zakonski destimulirati». Zadnje procjene govore o 20 posto markiranih ljudi u Hrvatskoj.

ožujak, 2009. u Saboru je prošao prijedlog SMLJ o dodjeli posebnih subvencija markiranim ljudima kao «motoru nove ekonomije». sredstva se osiguravaju uvođenjem dodatnih poreza na radnike u primarnoj i sekundarnoj djelatnosti. prema najnovijim istraživanjima ta populacija predstavlja najmanje markirani dio populacije. postoji 29 389 poduzeća koja se bave marketingom u Hrvatskoj.

srpanj, 2009. u Saboru ne prolazi prijedlog zakona za zabranu markiranja djece. do kraja mjeseca popularni tinejdžerski časopis i Pogodak organiziraju veliku akciju u kojoj tinejdžeri markirani njihovim znakom «cool» imaju besplatan ulaz na niz partija organiziranih povodom obljetnice prvog markiranja u Hrvata. Apeli da se nemarkirana djeca ne diskriminiraju ostaju neuslišani.

studeni, 2009. Gibonni organizira veliki koncert protiv diskriminacije nemarkirane djece. Nemarkirane obitelji čekaju u redu za vize zemalja koje su zabranile markiranje ljudi. Na konvoje odlazećih ljudi markirani bacaju kamenje uz povike «idite i ne vraćajte se».

… i dalje ne znam. otišao sam u nemarkiranu zemlju gdje me se ništa neće ticati ili lutam vrletima Velebita tražeći zaseoke u kojima još ima nemarkiranih kako bi se organizirala neka vrsta otpora protiv fašizma markiranja. Gdje biste bili vi?


Post je objavljen 18.03.2005. u 11:23 sati.