Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/mracniblog

Marketing

global flyer...

Steve Fosset je prije nekoliko minuta završio svoje putovanje oko svijeta, što je ujedno prvo putovanje u letjelici s jednom osobom bez nadopunjavanja tankova. Slični rekord nije postojao, a najveći dolet je dosada imao neki B52 koji je preletio 18.000 milja.

Na CNNu su u jednom času krenuli govoriti o tom podvigu kao o igrački milijunaša koji nemaju pametnija posla. No upravo podvizi poput ovoga, kojeg po definiciji rade oni koji imaju sredstva nužna za postizanje cilja, kasnije imaju implikacije na svakodnevni život. Global flyer (što je naziv letjelice) napravljen je u cijelosti od kompozitnih materijala (grafitnih vlakana, epoksida i tko zna čega sve ne), a ovaj let je bio stress test kakvog nije moguće tek tako simulirati. Tehnologije upotrijebljene u izgradnji ove letjelice prije ili kasnije će doći do naših domova u tko zna kakvim reinkarnacijama.

Ekipa koja se sakriva iza global flyera unutar svoje tvrtke scaled composites (a link do njih možete pronaći u desnoj kolumni) iza sebe ima veliki broj različitih dostignuća, i iako ovo današnje osim očiglednog PR događaja i nekolicine rekorda koji će ostati zabilježena u knjigama neće biti osobito popraćena u povijesnim knjigama, jedan od njihovih prethodnih projekata SpaceshipOne (o kojem sam također pisao na ovom blogu) je sasvim sigurno jedan od onih koji će ostati zapisani debelom olovkom. Značaj SpaceshipOne-a je daleko veći od činjenica da je to prvi let u svemir privatno izgrađenom letjelicom, ukupna cijena projekta je bila nešto veća od 20 milijuna dolara što se čini ogromnom cifrom sve dok je ne stavite u perspektivu primjerice jednog lansiranja space shuttlea koje košta oko pola milijarde dolara.

Sama usporedba; kompletni svemirski brod skupa s dva uspješna lansiranja u odnosu na svega jednu dvadesetinu jednog lansiranja space shuttlea je nevjerojatna i sasvim je sigurno kako će spaceship one imati goleme implikacije na svakodnevni život. Uspješno lansiranje te letjelice uzrokovalo je ono što ameri zovu "paradigm shift" a što je vrlo teško kvalitetno prevesti na hrvatski, no najbliže tome bi bilo širenje horizonta; trenutak kada dosadašnje shvaćanje postaje irelevantno i kada se letvica podigla za jednu razinu.

Global flyer možda nije proširio horizont onoliko koliko je to prije nekoliko mjeseci napravio spaceship one, no s mog prozora se od danas vidi malo dalje :).

A što se tiče milijunaša i njihovih igračaka, ionako svi znaju da muškarci nikada ne odrastaju nego im samo igračke postaju skuplje.

Post je objavljen 03.03.2005. u 21:36 sati.