Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vicoblog

Marketing

Dvije rečenice koje su promijenile tržište

Vino nije samo dodatak jelu - ono je mnogima statusna potvrda. Ovo je priča o tome kako je jedan mali, nezavisni film doslovno oborio prodaju cijele sorte vina na američkom tržištu.

Stranputica, film koji je već nebrojeno mnogo puta spomenut kao najugodnije iznenađenje godine, simpatična je i inteligentno ispričana priča o sredovječnim muškarcima u potrazi za ljubavi i vinom. I iako se u filmu prezentira vrlo direktno, vino je više metafora za čovjekovu opsesiju životnim detaljima. No baš nitko nije očekivao da će dvije rečenice iz tog filma imati tako jak utjecaj na Ameriku.
"Ako netko naruču merlot, ja odlazim. Neću piti nikakav jebeni merlot", kaže histerični vinski snob Miles Raymond, dok ga prijatelj Jack moli da se potrudi biti normalan tijekom večere s dvije prekrasne dame.
Prema Američkom vinarskom institutu, merlot je godinama najprodavanije "vino na čaše" i gotovo se tradicionalno služi u restoranima diljem zemlje, no stvari su se počele mijenjati.
Najpopularnije američko vino odjednom je postalo i najomraženije.
No interesantna je činjenica da je u filmu Milesovo najdraže vino Chateau Cheval Blanc, a ono je mješavina merlota i još jedne sorte koju filmski connoisseur tako olako otpisuje - .
Filmaši su prvotno željeli da Milesov vinski fetiš bude Chateau Petrus Pomerol, najpoželjniji i najskuplji merlot na svijetu, ali su direktori vinarije Petrus odbili dati dozvolu za korištenje imena njihovog proizvoda smatrajući scenarij neuzbudljivim.
"Prodaja merlota pada", kaže Wilfred Wong, voditelj vinarije Beverages & More i dodaje: "Trend je postavljen. Raste prodaja syraha, kao i pinot noira, a kada Stranputica izađe na DVD-u, rast će se nastaviti."

Post je objavljen 24.02.2005. u 23:15 sati.