Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/blogtemazo

Marketing

Zašto me ne čitaš?

Blizu 15 000 blogera svakodnevno unosi na kilometre teksta na blog.hr, pa opet, samo se stotinjak blogova po čitanosti izdvaja u masi. U čemu je tajna?

Tajna je u talentu i dizajnu. Talent ćemo pustiti za sada na miru. Radije se okrenimo dizajnu. Ne morate biti haker i kompjuterski freak da bi vaš blog bio ugodan oku, privlačan, i čitljiv. Važno je znati par osnovnih pravila kod dizajniranja stranice kako bi privukli i zadržali posjetitelje.

Surferi su površni
Vaš blog vama izgleda odlično. Vrlo ste zadovoljni tekstovima, slikama, i bojama. Prosječan posjetitelj vašeg bloga ne gleda vaš uradak na taj način. On ga skenira u par sekundi, i surfa dalje. Vi raspolažete sa tih nekoliko sekundi da privučete negovu pozornost, i date mu dobar razlog da ostane, i da vas zaista i pročita. E sad, kako to postići?

Što manje, to bolje
Pokušajte pisati što kraće tekstove. Ako već morate pisati romane, potrudite se redovito razdvajati tekst odlomcima, ili čak podnaslovima. Kod dugih tekstova poželjna je i pokoja mala sličica vezana uz temu. Veliki blok sitno pisanog teksta odbija čitatelja. Naslov mora biti takav da "šokira" publiku. Dobra je ideja tekst nasloviti u obliku pitanja. Na taj način podsvjesno tjerate publiku da traži odgovor u tekstu.

Brzina bloga
Istraživanja su pokazala da će prosječan posjetitelj napustiti vašu stranicu ako se u potpunosti ne otvori unutar 7 sekundi. Pogotovo oni koji na vaš blog dolaze prvi puta. Ne stavljajte velike i "teške" slike na blog jer što je slika veća, to duže treba da se prikaže na ekranu posjetitelja. Izbjegavajte glazbenu podlogu na blogu! Midi i mp3 fajlovi zagušuju brzinu downloada, i ponekad treba i po nekloliko minuta da se pokrenu. Do tada je vaš posjetitelj već odavno otišao.

Čitljivost i navigacija
Izbjegavajte slike i razno razne uzorke u pozadini bloga. Tekst mora biti jasan i čitljiv na neupadljivoj podlozi. Postoji nekoliko blogova koje pratim jer su autori provjereno zanimljivi, ali čitanje je gotovo nemoguće radi upadljive podloge i slabog kontrasta, a o komentarima da i ne govorimo. Žalosti me što radi tih sitnica gube potencijalnu publiku.
Izbjegavajte linkove unutar samog teksta. Linkovi odvraćaju pozornost i podsvjenso “skreće” čitatelja dok još nije završio sa vašim tekstom. Dobra ideja je linkove stavitit na kraju posta.

Sada kada ste napravili sve potrebne izmjene na vašem blogu, i napokon uspjeli privući pažnju publike, preostalo vam je jedino da iskoristite svoj talent i umjeće pisanja.
Sretno!



Post je objavljen 17.02.2005. u 14:55 sati.