Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/lumina

Marketing

Model 7R i njegova primjena

U današnjim vremenima svjedočimo sve većoj opterećnosti na prirodne resurse, a količina otpada postaje jedan od najvrćih izazova s kojima se društvo susreće. Recikliranjem postižemo tek dio rješenja saniranja otpada, zato je razvijen model 6+1R odnosno 7R koji stavlja naglasak na važnost promišljenog korištenja proizvoda, ''impulzivne kupnje'' prije nego ono što koristimo postane otpad. Model se sastoji od 6 elemenata; Refuse, Reduce, Reuse, Repurpose, Repair, Recylce + Rethink koji povezuje sve prethodno odnosno govori već spomenuto da promislimo o tome što i kako koristimo. Prvi korak govori mnogi predmeti koje koristimo rijetko se ili nikad ne koriste, stoga govori o odbijanju već unaprijed nepotrebne potrošnje. U poslovnom životu može podrazumijevati na odluke u lancima nabave, načinu proizvodnje i materijala koji se koriste. Reduce - manje potrošnje za veću učinkovitost što se može odnositi na smanjenje otpada, potrošnja energenata, dok se u poslovnom okruženju može se odnositi na neke od inovativnih rješenja poput pretvaranja viška hrane u novu umjesto njezinog bacanja. Reuse - višekratne ambalaže koje smanjuju pritisak na okoliš, fokus je na pitanju 'Hoću li moći ovo ponovno koristiti umjesto da se tog riješim?', dakle smanjuje se potreba za proizvodnjom novih proizvoda i potiče se efikasnije upravljanje resursima koje vec posjedujemo. Repurpose - govori o korištenju proizvoda u više svrha ili novu svrhu. U kućanstvu se može odnositi na restauraciju starih predmeta, namještaja, drvenine koja bi se mogla baciti, dok u poslovnom svijetu prenamjena potiče inovacije, maštovitost, efikasnost te na kraju razvoj novih proizvoda i usluga. Repair - popraviti; termin koji ima važnu ulogu u roku trajanja nekog proizvoda, usluge, poticaj proizvođača na odgovorniji izgled, namjenu proizvoda i usluga koje nude. Recycle - posljednji korak u 6+1R modelu, a njegova bit je vraćanje materijala, ambalaže, sirovina u proizvodni ciklus kako se nebi morali koristiti iznova novi resursi, a s time se ujedno pazi i na okoliš oko nas jer se sprječava spaljivanje smeća koje uzrokuje onečišćenja. Dodatni element - Rethink - potiče na promjenu razmišljanja, razvoj svijesti o mogućim posljedicama vlastitih odluka. Modelom 7R pojedinci i organizacije (privatni i poslovni segment života), a na kraju i društvo mogu ostvariti ekološke, ekonomske i društvene dobrobiti što ovaj model čini vjerodostojnim za suvremeni način života i poslovanja.

Post je objavljen 14.12.2025. u 20:01 sati.