Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/1koraknaprijed

Marketing

Zašto radimo to što radimo?

Koliko puta si se zapitao zašto radiš ono što radiš? Ne što radiš, ne kako, nego baš zašto.
Kada sam to pitanje prvi puta čuo, pomislio sam: „Pa zato što moram.“ No, kad sam poslušao Simona Sineka i njegov TED talk „How Great Leaders Inspire Action“, shvatio sam da „moram“ nikada nije dovoljan niti prihvatljiv odgovor. Sinek objašnjava koncept Zlatnog kruga i tri razine našeg djelovanja: Što, Kako i Zašto.
Većina ljudi (organizacija) zna što radi; imaju svoj posao, zadaće koje obavljaju, projekte koje realiziraju. Neki znaju i kako to rade; po čemu su drugačiji, kvalitetniji ili inovativniji od onoga drugoga. Ali vrlo malo njih zna zašto to rade, zašto uopće postoje, koje vrijednosti ih vode, što ih pokreće kad nema vanjskog priznanja. I upravo ovdje leži ključ razlike između ljudi i organizacija koji samo postoje i onih koji stvaraju promjenu.
Sinek govori: „Ljudi ne kupuju ono što radite, nego zašto to radite.“ I to je toliko jednostavno, a toliko moćno. Kad znaš svoj „zašto“, svaka odluka ima smisao, svaka prepreka postaje dio puta, a ljudi oko tebe to osjete. Ne moramo ih uvjeravati, oni nam jednostavno povjeruju.
Obratimo pažnju na Patagoniju. Njihov „zašto“ nije prodaja jakni, nego zaštita planeta. Ili Apple, koji ne prodaje tehnologiju, već ideju slobodnog razmišljanja. Ta poduzeća nisu uspjela jer su imala najbolji marketing, nego zato što su znala tko su i zašto rade to što rade.
Isto vrijedi i za pojedince. Svi mi imamo svoje Zlatne krugove, iako ih često nismo svjesni. Možda tvoj „zašto“ nije promijeniti svijet, nego pomoći nekome da pronađe smisao u svom. Možda nije voditi tisuće ljudi, nego biti uz one do kojih ti je stalo.
Možda je vrijeme da se sami zapitamo: „Koji je naš zašto? Što nas pokreće kad nije lako? Što nas tjera da ustanemo i krenemo dalje, iako bi možda bilo jednostavnije odustati?“
Kada pronađemo svoj „zašto", sve ostalo sjeda na mjesto, odluke postanu jasnije, energija se vrati, a naši postupci dobiju dublji smisao. I to ne mora biti ništa spektakularno. Ponekad je „zašto“ jednostavno želja da doprineseš, da budeš koristan, da ostaviš nešto bolje iza sebe.
Vjerujem kako nam Sinek svojim govorom nastoji poručiti kako smisao našeg postojanja ne treba tražiti izvan sebe, već u onom što nas pokreće iznutra.


Post je objavljen 30.10.2025. u 19:44 sati.