Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/starrynight2022

Marketing

PUPKOVINA ZELENIH LJLJANA

image host

PUPKOVINA ZELENIH LJILJANA
Njeno utočište je puno zeleno-bijelih pruga i lelujavih vriježa. Stvorila je pravo carstvo zelenih ljiljana razmnažajući i režući njihove dugačke pupkovine s kojih vise nježne male replike zrele za odvajanje u vlastite posude. Reže škarama pupkovinu s četiri bebe koje bi se bez presađivanja brzo osušile. Prstom pravi rupicu u zemlji i nježno polaže biljčice skupa s pupkovinom u sredinu lončića, tapka zemlju oko minijatura i zalijeva ih vodom odstajalom na suncu, tako začas prihvate zemlju i brzo napreduju u velike krinolinaste ljepotice koje će već idućeg proljeća same bacati svoje dugačke vriježe-pupkovine svuda oko sebe. Godi im svjetlo, visina, zrak i sjever, tada šuškaju uzajamno. Gotovo ih se može čuti. Pred rujan njena prugasta oaza već liči pomalo na prašumu u sretnom zelenom kontrastu s narančastim sutonima u kojima sjedi zagledana u boje dok sve ne utone u crnilo.
image host
Dok je jutros presađivala ljiljane iznenada je na sims doletjela prekrasna mlada grlica, gledale su se par trenutaka oči u oči, pomislila je što bi dala da može fotografirati takvu ljepoticu kao ispalu iz nekog žurnala o pticama, prije nego odleti, ali plaha ptičica se brzo vinula natrag u nebo. Koliko u sekundi analiziranja je u grličinim očima. Da ptice nose poruke preminulih, ako iznenada dolete nekom, čitala je o znamenju i znakovima. Napunila je duboku crvenu kutiju od sladoleda vodom i metnula bazenčić na sims za pticu, ako je ova samo žedna i došla je tražiti vodu, a ne prenijeti zagrobnu poruku.
Nekad je sve bilo puno ptica - vrabaca, kosova, golubova, grlica… - pomislila je, i velike bubamare su joj dolijetale na prste, sad ih više nema. Ni pasa ni mačaka po pustim ulicama, ni ljudi, jedino još vrane u proljeće lete nad grobljima i visokim drvoredima krešteći prodorno i praveći si gnijezda u sigurnim visinama.
Nekakva sterilnost, bezživotnost, je tu nastupila, doba šutnje i reketa, tonjenja i zaostajanja pod neprekidnim nasilnim naplatama održavanja pretvorenog u uništenje. Bande više niti ne pitaju ljude kad im uzimaju s računa i pljačkaju ih kamatama na kamatu i “troškovima postupka”. Rade šta hoće. Unaprijed ste krivi u srazu s bandom, vaši dokazi se ne priznaju, argumeti odbacuju. Nikad gora vremena. Teror naplaćivanja u nap(l)aćenoj zemlji na svakom koraku. Kartica vam je stalno u ruci kao dječja ručica nekada, platiti je postalo važnije od biti. “Živjeti se ne mora, platiti se mora”, prenula se iz dubokih misli karikiranim latinskim citatom kopajući rupicu u zemlji za još jednu bebu zelenog ljiljana.
Samo kipovi preživljavaju naplaćivanje, množe se po trgovima, klupama, grobljima i crkvenim dvorištima s umjetnim cvijećem u vazama i pažljivim trljanjem, pranjem i sapunjanjem kamena i mramora, materijalima postalim važnijih od kože živih. Kleči se pred kipovima umjesto ponosa i otpora tlačenju. Diorama je namještena na kliše i lažnu idilu, farba glumi jezerce i potočić, kartonska laž i namještaljka se prodaje pod istinu. Princip pupkovine zelenog ljiljana, života i samorastuće i besplatne prašume vrijedi samo u prirodi, ako majčica ne uzvrati naplatom na naplatu, jer ako lihvar i kamatar, samo naplaćuju sve na svakom koraku izumirućeg i propadajućeg društva iz kojeg se masovno iseljava, zašto i zelena ljiljanka i priroda ne bi lihvaru i kamataru počele naplaćivati svoju pupkovinu?

Dodatak:
PUPKOVINA
1. Bambare nazivaju pupčanu vrpcu djetetovim tikvinim konopcem. Smatraju da je to korijen kojim je ljudsko biće za dozrijevanja povezano s majkom zemljom. Sve dok ne otpadne, a to se, prema njihovu vjerovanju, mora dogoditi sedmog dana (sedam je broj potpunog čovjeka), rođenje nije dovršeno. Tek će toga dana posjetiti rodilju i čestitati joj. A sutradan - osmog dana (osam je broj riječi) - održat će se svečanost nadijevanja imena. Iz takva simboličkog poimanja vrlina pupkovine proizlazi njezina oplodna ljekovitost. Stoga se, pošto otpadne, poput talismana čuva u vrećici koju dijete nosi oko vrata. Komadić pupkovine, namočen u vodi zajedno s kosom što ostane nakon prvog brijanja djetetove glave, lijek je koji se daje djetetu ako se razboli; pupkovina pomiješana sa sjemenjem koje se stavlja u zemlju pospješuje njegovo klijanje.
2. U Hopi Indijanaca (Pueblosi) pupkovina je kuća djetetove duše. Hopi poglavica Don C. Talayesva, u svojoj poznatoj autobiografiji objašnjava to ovim riječima: Kad mi je otpala pupčana vrpca, pričvrstili su je o strelicu i objesili o jednu gredu na stropu prostorije, da bi od mene načinili dobrog lovca i da bi, ako umrem, dali kuću mojoj dječjoj duši; jer moja bi duša mogla ostati uz strelicu i brzo se vratiti u maternicu moje majke da se uskoro ponovo rodi.

image host image host image host image host image host image host image host image host image host image host

Post je objavljen 15.08.2025. u 23:14 sati.