Razbijamo prometne mitove (1): Nova regulacija prometa na raskršću Ulice grada Mainza i Slovenske ulice
Dijagonalne biciklističke staze preko raskršća Ulice grada Mainza i Slovenske ulice. Snimio: Vanja
Posljednjih se dana digla velika galama oko nove semaforske regulacije prometa na raskršću Ulice grada Mainza i Slovenske ulica, sa dijagonalnim prijelazom raskršća za bicikliste.
Iz svih vijesti, komentara (najčešće ljutitih, iz usta vozača automobila, te opreznih, iz usta vozača biciklista) nije se dalo shvatiti što je točno napravljeno ... pa sam odlučio osobno to pogledati i napisati sažeto kako to sad tamo izgleda.
A to je slijedeće: Naprosto je dodana još jedna semaforska faza semaforskom programu tog raskršća tako da ono sad ima tri faze:
- zapad - istok (Ulica grada Mainza)
- sjever-jug i obrnuto (Slovenska)
- biciklisti (dijagonalno), ta se faza aktivira samo ako ima biciklista, semaforu to dojavljuje senzor.
Nema nikakvog govora da biciklisti imaju prednost nad autima, da se biciklistima automatski otvara zeleno kad dođu itd itd itd ... biciklisti čekaju dok ne dođe red na njihovu fazu, a ako ih ne registrira senzor onda ona neće niti doći.
Snimio: Vanja
Snimio: Vanja
Snimio: Vanja
Evo i vremenskih podataka o trajanju faza, sam sam ih mjerio.
Mjerenje je provedeno oko 19:30, moguće je da je u drugim dijelovima dana raspored i trajanje faza drugačije.
Biciklistička faza: Zeleno uvijek traje 7 sekundi, bez obzira koliko biciklista čeka na semaforu (niti jednom se nije desilo da nije bilo biciklista kad je došao red na tu fazu). Čekanje na zeleno je u prosjeku oko minutu i 5 sekundi.
Faza Ulice grada Mainza: Zeleno traje između 38 i 45 sekundi, ovisno o količini auta na ulici. Čekanje na zeleno je u prosjeku 25 - 30 sekundi.
Faza Slovenske ulice: Zeleno traje 14-16 sekundi, ovisno o količini auta na ulici. Čekanje na zeleno je u prosjeku 50-55 sekundi.
Zaključak: Automobilski promet je minimalno oštećen, vjerojatno je svaki od ta dva smjera izgubio po cca 5 sekundi zelenog intervala. A biciklisti su dobili odličan prijelaz bez potrebe da čekaju na dva prelaska ceste.
Napomena: Kod zbrajanja ne zaboravite da treba uračunati zaštitna vremena (nakon gašenja zelenoga, a prije paljenja zelenoga za drugi smjer) koja obično iznose oko 3 sekunde.
Eto, prosto k'o pasulj - i, po meni, prilično dobro izvedeno, jer ostatak prometa ne trpi puno. Čini mi se onako odoka da je autima gricnuto tek po nekoliko sekundi zelenoga po smjeru (nisam često prolazio tim raskršćem prije pa ne znam točne vremenske omjere), a biciklistima to puno pomaže da se prebace na drugu stranu ulice.
BTW, ako vas zanimaju omjeri vremena na nekim gradskim semaforima na području Trešnjevke, pogledajte OVDJE (skrolajte do kraja teksta).
Snimio: Vanja
Snimio: Vanja
Biciklistica stoji, a semafor pokazuje crveno svjetlo. Snimio: Vanja