Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

BILJANA BORZAN : NA SNIŽENJIMA KUPUJE 95 POSTO GRAĐANA



GRAĐANI MIJENJAJU NAVIKE U KUPOVANJU

Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan (53) članica SDP-a je 27. siječnja u Kući Europe u Zagrebu održala konferenciju za medije. Borzan je naime provela istraživanje o iskustvima građana tijekom sezonskih sniženja. I tu se pokazalo da mnogi love u mutnom, čak 94,4 posto građana je naišlo na lažna sniženja, a preko 80 posto je primijetilo da su sniženja koja se oglašavaju u izlogu viša od sniženja na proizvodima. „Na sniženjima kupuje 95 posto građana, ponajviše odjeću, obuću i hranu. Preko 87 posto građana smatra kako treba povećati broj tržišnih inspekcija, pogotovo imajući na umu da su tijekom ljetnih sniženja u svakoj četvrtoj inspekciji pronašli nepoštenu trgovačku praksu“, kaže Borzan.

„Da nam je netko rekao da ćemo kruh plaćati 10 kuna, malu vrećicu kave 50 kuna, jaja 20 kuna, pile 50 kuna! Ovo je stvarnost u kojoj živimo. Srce mi je bilo puno kad sam vidjela prazne trgovine u petak 24. siječnja. (prvi bojkot hrvatskih potrošača op.a.) ,Potrošači se bude i ne dopuštaju da im se dere koža s leđa. Vlada se ponaša kao da to nema veze s njima i diže ruke. Rast cijena hrane je najviši u Istočnoj EU, to je posebno zabrinjavajuće jer za razliku od Zapada, kod nas se najveći dio kućnog budžeta troši na hranu. Divljanje cijena povećava nejednakost u EU jer pogađa zemlje s najnižom prosječnom plaćom i najvišim rizikom od siromaštva”, rekla je Biljana Borzan.

Borzan je najavila raspravu o rastu cijena u istočnoj EU na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta u Strasbourgu. Odbor za pritužbe Europskog parlamenta je tražio Europsku komisiju da istraži kako EU može djelovati.
„Zbog inflacije koja je najviša u Eurozoni 68,7 posto građana kupuje manje, a - čak 56,4 kupuje manje hrane. Skoro svi građani su promijenili kupovne navike, bolje promišljaju što im je potrebno, kupuju jeftinije brandove, a značajan dio manje baca hranu“, rekla je Borzan.

„Na sniženjima kupuje 95 posto građana, ponajviše odjeću, obuću i hranu. Preko 87 posto građana smatra kako treba povećati broj tržišnih inspekcija, pogotovo imajući na umu da su tijekom ljetnih sniženja u svakoj četvrtoj inspekciji pronašli nepoštenu trgovačku praksu“, kaže Borzan.
Borzan je poručila građanima da prate cijene i prijavljuju lažna sniženja jer je istraživanje pokazalo kako 9 od 10 građana nikada ne prijavi lažno sniženje.

Izvor: stranica SDP, mzz


GDJE PRIJAVITI LAŽNA SNIŽENJA I MALVERZACIJE S CIJENAMA?

Građani prijavu za lažna sniženja i sve ostalo mogu podnijeti Državnom inspektoratu ispunjavanjem elektroničkog obrasca „Podnošenje prijava“, dostupnom na službenim stranicama Državnog inspektorata, slanjem predstavke poštom na adresu Državni inspektorat, Šubićeva 29, 10 000 Zagreb, odnosno na adrese područnih ureda i ispostava Državnog inspektorata ili osobno u pisarnicama Državnog inspektorata.

Telefonske centrale Državnog inspektorata
Središnji ured tel: 01 2375 100
Područni ured Zagreb tel: 01 2375 265
Područni ured Rijeka tel: 051 444 750
Područni ured Split tel: 021 407 338
Područni ured Varaždin tel: 042 200 315
Područni ured Osijek tel: 031 389 833




Post je objavljen 28.01.2025. u 15:54 sati.