Ni Božić mi nije prošao bez „kopanja“ po dokumentima, izvještajima, pravilnicima. Ja jednostavno niti jedan podatak nisam u stanju uzeti „zdravo za gotovo“. Moram provjeriti ima li još nečega ispod, iza, sa strane. Često razmišljam kuda ide ovaj svijet, sa sve više prava i sve manje sigurnosti. Prava djece, prava učitelja, prava roditelja…. Dogodilo se nasilje u školi u kojoj je izgubilo život sedmogodišnje dijete, ranjena učiteljica i još četvoro učenika.
Podatke o zločinu nemamo. Je li se dogodilo za vrijeme odmora, u vrijeme trajanja nastave. Tko je prvi uočio rastrojenog napadača, kojim su redom napadnuti učenici i učiteljica. Djeca će uskoro ponovno u školske klupe, sa otvorenim ili zaključanim školama, sa zaštitarima ili bez. Ako znamo da je u zločinu koji se dogodio u Beogradu prvi ubijen upravo zaštitar, da je još devetoro učenika ubijeno oružjem koje je u razred donio učenik tog razreda, smisleno se zapitati što može male i velike i može li nas se uopće zaštititi…
I dok čitam GPP ( godišnji plan i program, kurikulum, Izvješće o stanju sigurnosti, provođenju preventivnih programa, te mjera poduzetih u cilju zaštite prava učenika i djelatnika škole , dok čitam podatke o školi u mojoj blizini – neki me podaci i dalje začuđuju. Odavno je poznato da je učenika sve manje, učitelja sve više…. U ovoj školi 140 učenika ( broj učenika u razrednoj nastavi: 66, broj učenika u predmetnoj nastavi: 74 ). Od 140 učenika – 11 ih je sa teškoćama u razvoju. Ukupan broj razrednih odjela: 9
Broj radnika: 43
Broj učitelja predmetne nastave: 22
Broj učitelja razredne nastave: 6
Broj učitelja u produženom boravku: 2
Broj stručnih suradnika: 3
Broj pomoćnika u nastavi: 3
Broj ostalih radnika: 9 ( tajnica, računovođa, čistačice, kuharice, domar )
Broj nestručnih učitelja: 3
Broj pripravnika: 2
U školi radi ukupno 28 učitelja i 3 stručna suradnika. Puno radno vrijeme u OŠ ostvaruje 10 učitelja i 1 stručni suradnik, a ostali učitelji rade na dvije i više škola. Stručni suradnik knjižničar obavlja
poslove u okviru pola radnog vremena, a drugu polovicu u nastavi Hrvatskog jezika. Na neposredni rad 55%, na ostale poslove 45% radnog vremena. S time da im je pravilnikom priznato pravo pripreme od 20 minuta za školski sat koji traje 45 minuta. Kad čitate prijedloge učitelja u savjetovanju, najveći broj predlaže da vrijeme pripreme ne smije biti manje od 30 minuta, a idealno bi bilo 60 minuta pripreme za školski sat koji traje 45 minuta.
Zaduženja su u skladu sa Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i Pravilnikom o tjednim radnim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi. GPP-om su određena dežurstva učitelja za svaki dan. Na veliki odmor učenike nižih/viših razreda prati učitelj koji je s njima prethodno imao sat. Učitelji za vrijeme malih odmora dežuraju svatko sa svojim razrednim odjelom
Zadaće dežurnih učitelja su: • nadzor nad provođenjem cjelokupnih mjera sigurnosti • pojačan nadzor na osjetljivim mjestima u školi • izdavanje uputa učenicima u svezi poštivanja Kućnog reda • pisanje izvješća o događajima koji su se zbili u vrijeme dežurstva • koordinacija sa stručnom službom i izvješćivanje o poduzetim mjerama. • 07:45 sati - dežurni učitelj dolazi u školu • 09:35-09:55 / 10:25-10:45 sati - dežurni učitelji aktivno dežuraju na oba velika odmora, u holu, hodnicima i nadzor nad provođenjem cjelokupnih mjera sigurnosti • 12:20-12:30 / 14:00-14:15 sati - dežurni učitelji ispraćaju učenike putnike iz škole, nadziru ulazak u školski autobus, daju signal vozaču za odlazak autobusa kad su svi putnici u autobusu, potpisuju knjigu dežurstva učitelja i tek tada odlaze kući.
Jedan podatak bode u oči. Dva razredna odjeljenja 8a i 8b, jedan sa 11, drugi sa 10 ućenika. Koje je razumno opravdanje da u jednom razredu ne može sjediti 21 učenik, osim da se nekome osigura satnica. To što će se nepotrebno grijati i čistiti 58 metara kvadratnih, manje je važno.
I normalno je da nesposobni učitelji očekuju da čistačice nadziru djecu za vrijeme odmora, dobrim učiteljima to nije problem, jer znaju da su i za to plaćeni. Nesposobni bi malo guglali, skupljali lajkove, pili kavicu koju bi im trebala donijeti ta ista čistačica.
A potrebno je samo da učitelji uče, nadziru, usmjeravaju, odgajaju djecu u školi, da roditelji to isto čine kod kuće. Baš kao što je to bilo u moje vrijeme, kad nije bilo razreda ispod 30 učenika od prvog osnovne pa do kraja srednje…..
Svaki za sebe utvrditi u čemu griješimo i barem pokušati manje griješiti...i što odgovornije raditi svoj poziv ili posao....
Post je objavljen 28.12.2024. u 07:56 sati.