Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA FORMIRALA REGISTAR FRANŠIZA



U HR 267 FRANŠIZA

Hrvatska gospodarska komora izradila je Registar franšiza kao potporu stvaranju franšizne mreže u Hrvatskoj i daljem razvoju ovog modela poslovanja koji na hrvatskom tržištu kontinuirano raste i danas broji gotovo 270 franšiza, u najvećoj mjeri domaćih brendova, objavila je u priopćenju 17. 12. Hrvatska gospodarska komora.
Registar franšiza pruža transparentan uvid u franšizni sektor, a podaci o poslovnim subjektima u Hrvatskoj koji posluju po franšiznom kriteriju dostupni su i kroz Digitalnu komoru.

SURADNJA S HZZ-om

"Kako bismo olakšali snalaženje i odabir onim poduzetnicima koji kreću u poduzetničke vode, HGK je u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje formirao Registar franšiza.
Na ovaj način se već poznate hrvatske franšize dodatno predstavljaju javnosti, a svi zainteresirani mogu provjeriti koji su uvjeti potrebni za otvaranje jedne takve poslovnice. Također, nudi se i izbor stranih franšiza, koje predstavljaju velike svjetske brandove
, a već posluju na hrvatskom tržištu. Suradnja s HZZ-om je jako važna jer se za otvaranje franšiznih poslovnica mogu koristiti sredstva iz mjere za samozapošljavanje koja će biti dostupna i u 2025.", kazala je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu.
Potpora za samozapošljavanje nezaposlenim osobama traje 24 mjeseca, a iznos financiranja kreće se od 7.000 do 20.000 eura, ovisno o registriranoj djelatnosti poslovnog subjekta te povezanosti sa zelenom i digitalnom tranzicijom.
Fiksni iznos potpore iznosi 5.000 eura, dok se varijabilni iznosi razlikuju ovisno o registriranoj djelatnosti, a mogu se razvrstati u 3 kategorije: kupnja nove opreme neophodne za obavljanje djelatnosti, kupnja ili zakup licenciranih IT programa, te kupnja franšiza.

OD 267 NFRANŠIZA , 83 DOMAĆE

Franšizni model omogućuje poduzetnicima korištenje znanja već postojećih jakih brandova te umanjuje rizike u poslovanju. Naime, franšiza podrazumijeva preuzimanje poslovnog modela od strane davatelja franšize i poslovanje po definiranim pravilima. Na taj način poduzetnik koji je primatelj franšize izbjegava rizike pokretanja vlastitog branda, a koristi prepoznatljivost branda te ekonomije volumena davatelja franšize.
Franšizni sektor u Hrvatskoj danas broji 267 franšiznih sustava, od čega su 83 domaće franšize. Zabilježen je rast ukupnog broja franšiza od 8 posto u posljednjih 6 mjeseci, dok je broj domaćih franšiza u istom razdoblju porastao za 12 posto, pokazuju podaci Hrvatske udruga za franšizno poslovanje.

U FRANŠIZAMA ZAPOSLENO 20 000 LJUDI

U 2023. godini u Hrvatskoj je poslovalo 248 franšiznih sustava na 4.500 lokacija, koji su zapošljavali 20.000 ljudi dok je indirektno taj broj i duplo veći.
Hrvatske franšize, poput Muzeja iluzija koji posluje u SAD-u, Francuskoj, Danskoj i brojnim drugim zemljama i Surf'n'Fries-a koji posluje u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Tinker Labs u Srbiji, Crnoj Gori, BiH, Makedoniji i Mađarskoj, sve su prepoznatljivije na globalnom tržištu. Neke od uspješnih franšiza su i Fish Delish, posluje u SAD-u, Friendly Fire prisutan je u Austriji, Sloveniji, BiH, Meksiku i Portugalu te Fast Review u Saudijskoj Arabiji i najvećim hotelskim lancima u svijetu. Carwiz svoje franšizne tvrtke ima svim kontinentima
O aktivnostima u domaćoj franšiznoj industriji i potencijalu daljnjeg razvoja razgovaralo se krajem prošlog tjedna na okruglom stolu“ Gradimo uspjeh zajedno,“ koji se održao u organizaciji HGK i Zajednice franšiznog poslovanja, koja okuplja više od 100 članica. Zaključeno je da je potrebno dodatno popularizirati franšizno poslovanje, kako bi se svima koji žele postati poduzetnici a nemaju vlastitu ideju, omogućile informacije o ponudi već gotovih ideja i modela, ali i mogućnostima financiranja.


Izvor : Priopćenje HGK, mzz



Post je objavljen 19.12.2024. u 08:12 sati.