VLADA SI STVARA NEPOVJERENJE U JAVNOSTI
Iako je posljednji mjesec u 2024. godini, prosinac, građani nisu prepušteni mislima na predstojeće božićne i novogodišnje blagdane, usprkos okićenim trgovinama i trgovima na kojima blješte okićeni borovi i upaljene lampice. Građani su fokusirani na svoju egzistenciju, što su u prvom redu njihove plaće. Na pitanje novinara – da li je sada vrijeme za prosvjed – odgovori su građana - uvijek je vrijeme za prosvjed.
Tako su 2. prosinca prosvjedovali nezadovoljni djelatnici Hrvatske pošte, 13. prosinca prosvjedovali su umirovljenici, a 14. prosinca djelatnici prosvjetne zajednice.
Sindikat znanosti , Školski sindikat Preporod i Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama Hrvatske( NSZSŠH) 14. prosinca su na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu održali prosvjed pod sloganom „Adventski prosvjed protiv ocjenjivanja i nepravednih koeficijenata“.
KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVANJA?
Prosvjedovali su, učitelji, nastavnici i profesori koji uče mlade generacije i ocjenjuju njihovo znanje, ali su pozvali da se ukine Uredba o ocjenjivanju za njih visoko obrazovane nastavne kadrove, koju je resorno ministarstvo izmislilo te najavilo da će Uredba o ocjenjivanju biti na snazi od 1.1. 2025. godine. Uredba je zamišljena tako da se nastavnici međusobno ocjenjuju. To izaziva u obrazovnim institucijama veliku nedoumicu. Može li i na temelju kojeg kriterija profesor engleskog ocijeniti profesora informatike? Ili na temelju kojeg kriterija može
profesor hrvatskog ocjenjivati naprimjer profesora geografije ili profesora nekog stručnog predmeta? Kriteriji nisu zadani . Prosvjednici su novinarima komentirali „ Neka ocjenjuju sami sebe“. U skladu s tim razmišljanjem; Ne bi li članove Izvršne vlasti RH bili iznenađeni kada bi dobili službenu obvezu osjenjivanja svojih kolega ministara: naprimjer da ministrica zaštite okoliša i energetske tranzicije Marija Vučković mora ocijeniti Radovana Fuksa ministra znanosti i obrazovanja? Ili da ministar uprave i pravosuđa Habijan mora ocijeniti ministra obrane Ivana Anušića? Ti obrazovani ljudi osjetili bi se zbunjeni i loše bi mislili o tom zadatku ocjenjivanja baš kao što loše misle i učitelji i profesori. Jer nema nikakvog temelja ni smislenosti za takvim zahtjevom ocjenjivanja u školskom sustavu.
BEZ KOMPETENTNOG SUGOVORNIKA
Praznina koja ostaje je ta što sindikalni predstavnici nemaju dovoljno kompetentnog sugovornika koji bi mogao suvislo reći da je takav zahtjev potpuno besmislen i odlučiti da se on skine s dnevno reda. I u nedostatku takvog sugovornika, ta je Uredba o ocjenjivanju postala predmet prosvjeda triju Sindikata iz grane obrazovanja. Međutim posljedica takve nesuvisle Uredbe o ocjenjivanju ima još jedno lice – a to je pitanje kompetentnosti Vlade i pitanje povjerenja u tu Vladu. Smiju li iz Vlade školskoj obrazovanoj zajednici dolaziti zahtjevi koji nemaju nikakvo uporište u poboljšanju obrazovne strukture, u poboljšanju međuljudskih odnosa, koji se ne odnose ni na kakvu nastavnu metodologiju - već je poslan zahtjev sa negativnom konotacijom. Jer Uredba o ocjenjivanju može proizvesti nastavničku netrpeljivost, nesigurnost na poslu sa krajnjim ishodom potrage za drugim radnim mjestom. A Vlada s takvim zahtjevom sebi stvara osnovu za nepovjerenje u javnosti.
SMJENE SU POTREBNE
Bez obzira na brojne kritike oporbenih stranaka u Hrvatskom saboru premijeru Plenkoviću , da je u osam godina političke vladavine smijenio 30 ministara u Vladi, to Plenkovića ne bi trebalo sprečavati da i dalje smjeni svakog ministra koji ne radi po načelima i vrijednostima Europske unije. A te vrijednosti su promicanje mira, stabilnost, vladavina prava, sloboda i demokracija, uključujući i kompetentnost i odgovornost. Ursula von der Leyen je za svoj drugi mandat na mjestu predsjednice Europske komisije koji je počeo 1. 12. izabrala 22 nova povjerenika. Samo su Šefčović, Dombrovskis, Šuica i Varhely povjerenici koje je Ursula iz svog prvog mandata inkorporirala u drugi mandat.
A ovo što je nametnuto učiteljima i profesorima s Uredbom o ocjenjivanju je anuliranje više pro europskih vrijednosti i stvaranje međusobnog nepovjerenja među nastavnicima i profesorima.
Margareta Zouhar Zec
Post je objavljen 15.12.2024. u 16:25 sati.