Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/recenzijefilmova27777

Marketing

Observacija neverbalizma na verbalizam

U postu ispod, imena nijanse napetosti sam prigodno stavio video sa službenom pjesmom serije "u dobru i zlu". Istina ne zbog pjesme kao pjesme nego da dodatno pojača post-kao bonus temi samoj jer pjesma nije ono što je suština nego ni manje ni više nego spot koji je nastao po predlošku serije zapravo situacija u njoj. Već sam imao na blogu cijeli jedan serijal a može se i na njega kliknuti sa strane u boksu pod rubrikom "neverbalne interakcije" a sad s vremenskim odmakom da još toj rubrici dodam jednog člana svježe ispod čekića. Spot je snimljen nema još ni mjesec uz malo pompoznu najavu koju sam popratio naravno ne zbog pjesme nego zbog spota. Gledam komentare, ne izostaju pohvale i klap klap ručicama na konto pjesme što je ovdje skroz irelevantno-mene zanima dubina-spot kao produžena forma serije. To je još jedan od niza razloga zašto dajem ovaj post da se skrene na širu sliku od emotivnog naboja samo fokusiranog kroz tekst ovdje je prva i glavna stavka glmačka interpretacija.


"Ovaj poseban trenutak spojio je moćnu glazbu s dramatičnom pričom serije, oduševivši i glumce i svu prisutnu ekipu na setu, a njezin emotivan naboj i snaga vjerno odražavaju srž serije. Grašina izvedba stvara savršen zvučni okvir koji dodatno pojačava napetost i intenzitet priče, koja od prve emitirane epizode čvrsto drži gledatelje prikovanima uz ekrane."


Sjetit će se svi oni koji su pratili taj serijal svih stavki i premisa tih postova a najviše su mi gotivni komentari bili oni koji su se fokusirali i na njihovu poantu-scensku interpretaciju u spotovima. U bez scenarija prvom u serijalu iz vremena kad još nisam niti znao da će ta jedna unikatna referenca postati serijal Isabelči je bila jedna od rijetkih komentatora koja je analizirala kompletan spot po premisi scenske neverbalne interpretacije koja je bila i poanta i spota i samog posta. Isticanje glume u stavki scenskog pokreta bez verbaliziranih interakcija koje pričaju priču samim scenskim pokretima. A 3 godine nakon probijanja leda u neverbalnim interakcijama povod je bila nadpuna prvotne teme sa ponovnom referencom na ovaj spot iz 2014. kojem je podloga isto scenska priča samo za razliku od spota u ranijem postu-koji je priča o dvoje u odnosu na relaciji antagonizma-bliskosti scenska interpretacija dbijanja i približavanja referirao sam se i uvodno na jedan raniji koji se svodi isto na scensku interpretaciju realno trash pjesme. U sklopo proširivanja teme vremenom se otvorila i treća rezimirana u filmskim potencijalima neverbalnih interakcija kao referenca na novi spot prljavaca za pjesmu "stare navike". Ovo je bilo pravo osvježenje možda i u glazbenom smislu ali onaj koji konstantno ističem-fokus je na glumačkom-interpretaciji neverbalizirane scene. Skrenuo sam tamo fokus na ideju kako taj spot-samo ime posta tako implicira-ima potencijala biti kratak film sa socijalnom podlogom. Dodat ću prigodan dio iz tog posta ovdje:



"Spot je režijski koncipiran s tekstom da scenska interpretacija teksta budu dvoje koji se privlače i odbijaju u malo vremena je izvedeno puno sa glumačke/režiserske strane u fokusu je u principu samo ta jedna stvar što ima potencijala za filmsku ekranizaciju kratkog metra ravnu vremenu trajanja spota. Izvedivo je napraviti kratak film u ovako ekstremno malo vremena primijer toga je film "minute" iz antitalent produkcije u samo 6 minuta što drastično prelaziuobičajenu granicu kratkog filma što je prosjek minimalno 8-10 minuta. Izvedivo je i u ekstremno malo vremena interpretirat radnju samim time spot korišten za podlogu u ranijim postovima vidim kao filmsko ostvarenje kratkog metra pokazuje potancijal.

Sa ovim spotom prljavaca je drugi slučaj, isto kvalitetno režiran spot atraktivne lokacije u Zagrebu izvanredan izbor glumačke ekipe i
aktualna tema posebno ovog vremena kad je kunu zamijenio euro, kadrovi spota u fotkama..."



Fokus je na dvoje mladih sa trzavicama i svađama u vezi a sve to ima ekonomsko/socijalnu podlogu koja je uvijek aktualna a i aktualan problem zamjene kune eurom je stavljeno u priču. Tamo je bilo isto referenci na pjesmu i prljavce ali i komentara koji su pogađali poantu-sagledali spot kao odvojenu zasebnu kategoriju od pjesme i fokusirali se na radnju u njemu. Kroz polemiku u komentarima Luki je brzinom munje došla do poante:


"Rekla bih da se upravo ta ljubav gasi, jer postaje stara navika....I mi se nekada držimo starih navika, a ne služe nam više....:(((( Ljubim!"


Naravno do toga smo došli nakon rezimea socijalne podloge spota. Ali sad je slučaj dijametralno-suprotan. Referirao sam se onda i na "zlatne godine" za koje je spot napravljen nizanjem unaprijed snimljenih filmskih kadrova a isti slučaj je bio i sa spotom hladnog piva nizanjem scena iz filma "zbog tebe" tako da se tu radi o praktičnoj metodi nizanja već snimljenih scena koje su u film(ovima) verbalizirane. Drugi slučaj su neverbalizirane glumačke interpretcije kao u spotovima prljavaca i ovog iz 2012. i 2014. ali ovo najaktualnije je novi slučaj. Radi se o dvije forme zapravo 3 jedna je zamišljena kao scenska interpretacija bez verbaliziranja druga je samo izrezivanje filmskih kadrova koji su spojeni u spot a treća koja je otvorena je-neverbalizirana gluma ali ne kao izvorna ideja da se priča sama po sebi tako napravi nego inspirirana tv serijom u kojoj su uloge, pozicije odnosi antagonizmi jasno definirani i poznati a sad svu glumu iz serije u spot prenose samo scenskom interpretacijom. Ovo je slučaj kad glumci u spotu igraju iste uloge kao i u seriji s razlikom da situaciju u kojoj jesu sad svode samo na scensku interpretaciju.



Ali još nismo došli do najboljeg. Kompletan spot prati priču jedine situacije u seriji koja je konstanta-odnos njih troje koji je zasad ok ali bilo je a biti će i dalje trzavica. Antagonizam između Ivane i Marine koji je sad u seriji pod kontrolom ovdje u spotu se ocrtava kroz samo scensku interpretaciju-iz pogleda govora bez verbaliziranja reakcija. Imao sam u potencijalima i jedan mali forward na svoj osobni princip kako nikad spotove nisam previše sagledavao iz neke dubokoumne pozicije.


"Inače nikad nisam gledao spotove iz tog kuta, neki stari klasici bezvremenski kao stvari iz zagrebačkog novog vala su izvanredni ali većina spotova za njih je bila uglavnom šund pa ih nikad niti nisam gledao kao scenografiju i neku konkretnu umjetničku vrijednost, do unazad par godina kad se režija spotova podigla na ozbiljniju razinu koja uključuje mlade glumačke talente, samim time se i spot gleda kao nešto više od spota. Iz priloženog se vidi kvalitetna režija i ovo bi bilo izvedivo adaptirati i kao film. Neovisno o tekstu u spotu su pogođene važne stavke naše realnosti a realizam je moj preduvjet da uopće pogledam film. Mora imati doticaj sa realnošću. U principu kad sam gledao spot dok je još bio u fazama nastajanja mislio sam da je u pitanju snimanje novog filma prva asocijacija kod gledanja mi je bio showreelza neki novi filmski projekt zanimljivo je gledati na spot iz tog kuta hiperrealistična podloga u scenografiji bi bila izvanredna stvar za snimanje filma, u kratkom vremenskom rasponu je apsolvirano sve a ovo ima potencijala za opširniju priču u formi cjelovečernjeg filma. "


Samo što ćeš stvari tako početi gledati kad za spot(ove) počnu uzimati filmske/televizijske/kazališne glum(i)ce. Onda se otvara ta pozicija iz koje je moguće spot sagledati na toj višoj razini. Govorim iz svoje pozicije oba spota kako onaj iz 2014 tako i ovaj iz 22 imaju potencijala biti realizirani kao filmovi kratkog a možda i standardnog metra. Razlike je derastična-u konceptima. U prvom slučaju premisa je da je snimljeno kao neverbalna gluma bez da se bazira na nečemu ranije realiziranom tipa da je snimljeno nakon epizode neke serije. "šta bi ja bez tebe" spot za pjesmu je inspiriran događajima u seriji i karakterizacijom uloga i situacijom u kojoj su sve što na setu verbaliziraju po scenariju ovdje rade isto to samo bez scenarija svedeno na sam scenski govor.

image host
VIDEO

A koncept crno-bijelog svijeta koji stoji kao statična slika koja prelazi u pokretnu u boji dodatno pojačava priču serije prenesenu u kratki video-spot. U prvom kadru crno-bijela komponenta ima više referenci-situacija implicira napet odnos između uloga konkretno na relaciji njih troje Veljko-Ivana-Marina podijeljene pozitivne i negativne emocije zbog kompletne situacije koje su u konstantnom nedmetanju obje zamjeraju njegovo laganje i dvostruki život ali i dalje postoji i pozitivna emocija u odnosu na njega s obje strane. U drugom se projicira antagonizam između njih dvije i neverbalizirane interpretacije afektivnih stanja kod jedne i druge strane potencirane ljubomorom pored koje se ipak ne potkopavaju štoviše sad su scene kad se slažu i nadopunjavaju sve izraženije. Scene afektivnih stanja kroz scenski pokret bez potrebe da se verbalizira pokazuje idealno prenošenje serije u biti jednog njenog djela na režiju video-spota.


image host
VIDEO

Crno-bijeli statični kadrovi priča o dvije strane dvostrukog života/crno bijeli kadar Veljka s Ivanom i Marinom koji se izmijenjuju interpretiraju prošlost kad su obje strane mislile da su okolnosti normalne i da on ne vodi dvostruki život-koje se izmijenjuju u pokretne slike u boji koje vraćaju u sadašnjost kad su sve tajne otkrivene i kad je trostruki antagonizam u punoj brzini. Ovo je i prvi slučaj da je spot za seriju snimljen nakon početka emitiranja serije-koktel odnosa pozitivnog i negativnog na 3 fronte ukoncipiran je u spot od 3 minute.


"Osim što su se sjajno zabavljali, glumci su dali svoj pečat tijekom snimanja spota, donoseći svoj entuzijazam i šarm pred kamere. Smijeh, šale i dobra atmosfera vladali su tijekom cijelog snimanja. "


image host
VIDEO

A naletio sam random i na tekst objavljen baš u jeku izlaska spota.





"Pjesma ''Šta bi ja bez tebe'' uz Grašinu izvedbu stvara savršen zvučni okvir koji dodatno pojačava napetost i intenzitet priče, te od prve emitirane epizode čvrsto drži gledatelje prikovanima uz ekrane."





Ali nije stvar da zvučni okvir "pojačava intenzitet priče" on je već adaptiran generalno u seriji a daljnjm protokom epizodama će se postupno kompromitirati i dalje. U spotu je konkretno adaptirana setovska situacija na relaciji Veljko-Ivana-Marina, njihov kompleksan odnos na relaciji sadašnjost-prošlost izmijenjivanje približavanja i odbijanja kod jedne i druge strane trenuci ljubomore i afektivni protestni odlasci iz kadrova. Sve adaptirano u seriji samo ovdje neverbalizirano i u kraćem vremenskom intervalu nego u epizodama. U slučaju filma recimo "zlante godine" ili novijeg "zbog tebe" iskorišteni su kadrovi filma za realizaciju spota za pjesme koje se u njima koriste za ovaj spot nije korišten ni jedan kadar snimljen u epizodama (osim seta interijera) scene su snimljene zasebno neovisno o emitiranim kadrovima u epizodama-adaptacija televizijske situacije u formu kratkog spota je realizirano scenskim pokretom u kojem su uloge i na televiziji. To me sjetilo na slučajeve kratkih filmova A produkcije kojih je ovdje bilo na izvoz. Negdje na samom početku mog bloganja imao sam jedan takav film akademske produkcije na koji je Diadema alias Teuta ostavila konstruktivan komentar:




"Dobro opisano i realizirano. Volim pogledati te krate esperimentalne filmove često kažu daleko više nego neki cjelovečernji film."


image host
VIDEO


Na tragu toga-ideja kratkih filmova napraviti zaplet fabulu i rasplet utrpati sve u kratak period što je izazovna forma koja je jednostavnija ako se ima ideju za realizaciju. Kad je bio aktualan moj i Isabelčin lov na filmove studenata s Verna našlo se poprilično filmova koji su sve stavke koje kvalitetan film mora imat zadovoljavali. Nevjerovatan projekt je bio film od 6 minuta a tako se i zvao minute koji se svodi na verbalni a kasnije krvavi obračun 3 mafijaša. Fascinantno je bilo u smislu realizacije sve to utrpati u samo 6 minuta. A ovdje je kompleksna situacija koja će se protezati kroz 170 epizoda utrpana u 3 minute i 44 sekunde. Ok, ostavljeno je na pozicijama uloga koje su okosnica serije ali i to je već samo po sebi kompleksna stavka. Tim više što je sve ostavljeno na samo fizičkim interpretacijama bez verbaliziranja kao u seriji a u samo tri minute je trebalo realizirati priču-u principu prenijeti istu u drugu formu koja po tom principu samo scenske interpretacije odskače od one izvorne kakva je u seriji. Razlika je derastična-u slučaju kad su za spot izrezani već snimljeni kadrovi iz filmova i spot u kojem je glumačka postava izravno bila dio tog projekta. kao i u slučaju spota s prljavcima i onog iz 2014 samo što su oni bili izvorna ideja samo scenske neverbalizirane interpretacije a ovaj je nastao po predlošku serije snimljen kao povezan ali u tehničkom smislu odvojen projekt. I to je njegova specifičnost.



______________________________________________________________________________________________

Zapravo sve je ovdje zadovoljeno da se može zaključit da je spot stvarno specifičan.

1.Inspiracija je aktualna tv serija za koju je snimljen tek nakon premijere i viđenih više epizoda.

2.Tema je kompleksna a neizvedivo je utrpati sve uloge iz i pozicije iz priče u par minuta. Ključna stavka je ipak interpretirana na relaciji njih troje Veljko-Ivana-Marina isti odnos koji je koktel mirnih i turbulentnih kanaliziranja kao i na relaciji njih dvije. Po šabloni odnosa uloga u seriji napravljen je mini filmić u obliku spota koji priča jednu stranu priče samo o tom jednom odnosu koji je u principu "baza" za sve druge situacije i događaje. Jer ovo nije priča o dvostrukom životu dvostruki život je samo početna premisa za sve drugo što se događa i spada u talon reakcija na akciju-napetosti verbalna pirotehnika u kombinaciji sa situacijama u kojima su u pomirljivom odnosu.

3.U biti s obzirom na zaplet u prvoj epizodi naravno da nije poanta bila otkrivanje tajne kao takvo nego život s istinom u novoj situaciji na to se sve suma sumarum svodi. Spot je snimljen na početnoj premisi odnosa njih troje u novonastaloj situaciji što se isto može sagledati kao zasebnu priču iako povezanu sa svime.


4.Ovo nije prvi slučaj da je spot snimljen paralelno sa nekom dramskom serijom (iako sad se ne mogu sjetit drugih konkretnih primjera a ima ih pred koju godinu aktualnih) ali prvi slučaj spota koji je režiran po predlošku serije ali snimljen kao zaseban projekt i voila...umjesto po principu rezanja scena iz epizoda da budu spojene u spot ovdje je napravljena zasebna priča bazirana na odnosima u seriji na relaciji Veljko-Ivana-Marina koja funkcionira i kao priča kompletnog projekta i kao zasebna priča.

5.Izmjene bliskosti-antagonizma po istom principu kao i u seriji ovdje je secirano u vremenu trajanja pjesme. Elem kako su mi spotovi o kojima sam tipkao u gore linkanim postovima bili inspirativni kao materijal za kratku filmsku priču (vidite kako sam vizualno moćan?) tako i u ovom spotu vidim isto to-samo sad kao neki oblik trilogije serija-spot-mini serija po predlošku orginalne "u dobru i zlu" ideje. Ako se tko još sjeća bilo je to u periodu 2011-2013 projekta s RTL-a ruža vjetrova koja je imala 2 sezone (u tom periodu je bilo jako popularno snimati preko jedne) nakon druge ekipa je imala ideju snimiti neki oblik humoristične serije "Odakovi" koja se trebala bazirati na glavinm negativcima kroz 2 sezone orginalne serije ali se ta ideja izjalovila.

6.Jebiga ne znam "u dobru i zlu" je jako kvalitetan i inspirativan projekt ne samo za gledanje nego i za eto driling vizualizacije za što sve (još) ima potencijala. Na to me inspirirao koncept snimanja spota u kojem su njih troje-Filip Iva i Mirna-odigrali svoje tv uloge u spotu kao odvojenu priču a baziranu i povezanu sa pričom iz serije. Kasnijim pregledima sam tek sagledao spot kao priču bez verbaliziranja i odvojeno od serije same.

7.Vrijedi istaknuti jedan Isabelčin komentar ispod posta o neverbalnim interakcijama-prvom iz serijala koji je pogodak 120/100




"osvrnuti ću se na ovo posljednje, meni osobno , jako zanimljivo, pokret bez scenarija, govorne inerpretacije itd.
Ovo dvoje mladih, iznimno talentiranih ljudi pokazalo je
mnogo toga , usuđujem se reći , starijim glumcima od sebe,a i isto takoi svojim vršnjacima, dakle;
Kad bi se sastavljala lista ženama najomiljenijih domaćih glumaca, Filip Juričić zacijelo bi bio na vrhu. Ne čudi me uopće sudeći prema njegovu šarmu , a posebice glumačkim transformacijama koje je sjajno pokazao u seriji ‘Na granici’ te na kazališnim daskama u komadu ‘Legenda o svetom Muhli’,a o "Larinom izboru" da i ne govorim.
O Ivi Mihalić sve sam rekla u jednom od tvojih prethodnih postova, a vezano za transformacije meni najdražeg , prerano preminulog
Ive Gregurevića, e sad, tko je tako znalački za ovaj spot,klip, ili što već jeste odabrao baš njiih dvoje, ili sam propustila vidjeti, ili sam več jako umorna od današnjeg dana pa ispustila, uglavnom, ovo dvoje
vrhunskih glumaca ovo su odradili maestralno i ponovno se vraćam na ono što krasi vrhunske , usuđujem se reći, nad-glumce i ljude koji
definitivno ne pripadaju niti ovome vremenu,a niti našoj filmskoj,
kazališnoj ili kojoj već industriji, Veličina glumca po meni, samo manjim dijelom očituje se u vrhunski naučenom teksu, potom
sposobnošću unijeti se u temu i tekst o kojem/kojoj je riječ, doslovno
zaboraviti sebe i biti taj lik , odigrati ga doslovno kao takvog , ne postojati , ne biti svoj, biti lik , biti uloga .
Ne izreči niti jednu riječ, pokretom, govorom tijela, pogledom
ovako snažno mogu samo vrhunski umjetnici , oboje daleko
izvan svog vremena"


Post je objavljen 18.11.2024. u 18:07 sati.