Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

OBVEZE I ODGOVORNOST UČITELJA SE POVEČAVAJU



GDJE JE POŠTOVANJE RESORNOG MINISTARSTVA?


Na prosvjedu pod imenom “ PREGOVORI ODMAH” sindikalnih povjerenika zagrebačkih osnovnih i srednjih škola 20. rujna pred zgradom Ministarstva znanosti obrazovanja i mladih u Zagrebu , u prisustvu novinara govorilo je nekoliko prosvjetnih djelatnica i profesor Radnog prava .
Nastavnica Marija Veronkica Cvjetković bila je moderatorica i u početku je istakla “ U vremenu koje je prošlo mi smo itekako zakinuti za svoja prava. Netko je za to ipak odgovoran.”

Željka Kolar, učiteljica razredne nastave u svom je obraćanju pred novinarima rekla sljedeće:
“ Ministre zar ovako moramo započeti školsku godinu? Mi smo sada trebali biti na nastavi u učionicama. Zbog vaše neodgovornosti mi moramo ostaviti učenike, doći ovdije i poučavati vas. Zar je tako teško biti odgovoran? Odgovornost je u opisu svakog posla. Od učenika tražimo odgovornpst, od roditelja kroz pračenje rada svog djeteta, da dolaze na roditeljske sastanke. Ravnatelji od nas učitelja traže odgovornost da u zadanim rokovima obavimo, napišemo, riješimo sve što se od nas traži. Ministarstvo od ravnatelja traži da budu odgovorni, da žurno šalju i rade, da odgovorno obavljaju svoje ravnateljske obveze. Istu tu odgovornopst ministre mi tražimo od Vas . Zašto vi niste odgovoreni, zašto vi ne izvršavate svoje obveze na vrijeme. Jedna od vaših obveza je pozvati na vrijeme sindikate na pregovore za kolektivni ugovor. Zar mi to nismo tražili prosvjedom?
Došli smo ovdije kao bismo jasno i glasno istaknuli da više od svega tražimo od Vas da redovito izvršavate svoje ministarske obveze. Mi 16 mjeseci čekamo. Ministre važan nam je vaš poziv na pregovore, važan nam je taj dokument. On regulira obostrana prava i obveze. Njime možemo poboljšati naša postojeća materijalna prava i ostvariti nova. Želimo da je naš posao cijenjen.
Pozivamo vas na odgovornost i molimo za poštovanje prema nama našim obvezama i odgovornostima . Imamo odgovornost boriti se za ono na što imamo pravo . Zato pregovori odmah.”
Veronkica Cvjetković je ponovila da povjerenici Grada Zagreba traže PREGOVORE ODMAAH,” jer nismo jedini na koje se pregovori odnose”. Najavljujući sljedeću govornicu , ona je rekla “ U sustavu su mnogi djelatnici, ne samo iz klasičnih škola, već puno veća cjelina iz sustava djelatnosti i obrazovanja, poput đačkih domova, glazbenih škola, ali i posebnih ustranova koje isto tako ovise o granskom kolektivnom ugovoru i imaju svoja očekivanja i to s razlogom, jer obavljaju posao za koji je potrebno imati i znanja i ljubavi, a bome i snage”. Šagadin, psihologinja u Centru za odgoj I obrazovanje Goljak. “

PROBLEM - ZA SVE MORAMO JAVNO POZIVATI

Tanja Dejanović Šagadin, psihologinja u Centru za odgoj I obrazovanje Goljak. je na konferenciji za novinare, pred zgradom Ministarstva znanosti obrazovanja i mladih govorila sljedeće” Goljak je ustanova za obrazovanje djece s motoričkim i drugim teškoćama, dio je cijelog tog sustava u kome su razna djeca sa raznim teškoćama. Problem je, jer za sve što želimo moramo javno pozivati. To donosi puno rezignacije u društvo. To govorim kao psiholog. To što radimo sada je nužno, ali s druge strane užasno razočaravajuće, jer to da mi ministra koji je zadužen za odgoj i obrazovanje, čiji smo mi djelatnici, dakle našeg šefa moramo pozivati da odradi svoj posao nakon 30 mjeseci odugovlačenja je zbilja žalosno. Da netko od nas 30 mjesecci odugovlači s nečim što mu je ravnatelj zadao, imao bi ozbiljan problem” rekla je psihologinja Dejanović Šagadin te nastavila “ Dakle granski ugovori su zakonska obveza Vlade, a od 2022. godine mi ih nemamo i mi sada pozivamo našeg šefa gospodina Fuchsa da odradi svoj posao. Žalosno ali istinito” rekla je psihologinja Dejanović Šagadin te nastavila “ Ono što se tiće naših posebnih ustanova, a u kojima nam naš granski kolektivni ugovor može pomoći

UČITELJI POŠTUJU I RODITELJA I UČENIKA

Prvo - u posebnim ustanovama još od donošenja prijedloga prethodnih koeficijenata, neki naši kiolege rade u sustavu odgoja I obrazovanja, a neki u sustavu socijalne skrbi.
U posebnim ustanovama uvjeti rada su stvarno posebni, otežani: imam učenike s višestrukim teškoćama, problemima u ponašanju, svakodnevno su situacije verbalnog iII fizičkog nasilja, s epileptičkim napadima, problemom sijaloreje . To su posebni uvjeti rada. Važno je da se ne prave razlike između djelatnika i učitelja. Stalni je nedostatak učitelja fizike, matematike, informatike, svaki dan se traže čistaćice. Ljudi nam se ne javljaju na natječaje zato što su materijalna prava takva kakva jesu – lošija nego u bilo kom javnom sektoru. I dignitet rada u školi je pao. Ako učitelji, da imaju dignitet u društvu, poštuju roditelja i učenika, onda je nužno da imamo i poštovanje resornog ministarstva. Onda je nužno da o granskom kolektivnom ugovoru sjednemo za stol i ravnopravno raspravljamo. Nužno je da nas doživite kao ravnopravne suradnike. Da se zaustavi propadanje prosvjete nužno je vraatiti dignitet i povećati materijalna prava. Svima je stalo da znaJU gdje su im djeca I tko ih odgaja. Stručne osobe nečete imati ako nastavite zanemarivati prosvjetu” – rekla je psihologinja iz ustanove Goljak.
Moderatorica Veronkica je rekla “ Do mene dolazi informacija da nam se u vrtiću već zapošljavaju Nepalci. Mi fučkamo, a njima se fučka”

BITI RAZREDNIK DANAS JE KAZNA

Danijela Saraf 26 godina radi u osnovnoj školi Vugrovec Kašina , a svoje izlaganje započinje pitanjem “ što hrvatski učitelji očekuju od pregovora?” Odgovorila je ovako “ Očekujemo da započnu pregovori, granski kolektivni ugovor je iz 2022. Očekujemo vrijednosti koje se spominju u našem granskom kolektivnom ugovoru, a to je da dobijemo paušalni dodatak ako živimo 50 km dalje od mjesta rada, da nam plate ono što odradimo pošteno i odgovorno. Želim reći, nekada je biti razrednik bila čast , danas je to kazna. Razrednik danas mora biti dostupan roditeljima, ravnateljima, kome god -24 sata dnevno . Obveze i odgovornosti koje nam se nameću povećavaju se, a naknade su iste kao prije 20 godina. Danas sam ja kao učiteljica odgovorna za sve aspekte učenikova života: zdrastvene navike, kulturne, prehrambene. Odgovornija sam za učenika nego za vlastito dijete. Kod kuće imam podršku suprugaa, u školi nemam podršku nikoga. Samo dobivam meilove: odradi ovo, proslijedi, pozovi na razgovor, onda je potrebno odraditi i papirologiju – da sve to zapišem na papir. “Rat i mir” je pripovjetka za sve ono što mi nastavnici moramo ispisati . A plaćen si samo za sate koje si proveo u neposrednom radu s djetetom. Ne računa se da se zato dijete treba posebno pripremiti s obzirom na njegovu poteškoću. Kažu mi “ imaš ih samo 14” ali imam troje s posebnim programom, a to je priča za sebe. Onaj tko želi inkluziju voljela bih da mi pokaže kako da to odradim u učionici, a ne na papiru.
Terenska nastava- dodatak na pojačanu odgovornost 7 eura dnevno. Na toj nastavi trebam biti učitelj, roditelj i liječnik. Kada nešto ne žele platiti stavljaju to pod “ ostale poslove”, tako će to proći.
Za ostale poslove smo postali distributeri uđbenika, dežurstva na nacionalnim ispitima, na državnoj maturi i vodim djecu u školu plivanja. Dopunski rad – za lijene i neodgovorne učenike najmanje 20 sati nastave “ rekla je Danijela Saraf.

U MEDIJIMA POMOĆNICI - NOSAČI TORBI

Ivana Altajer profesorica je filozofije i sociologije pomoćnica je u nastavi s iskustvom rada u Njmačkoj . Ona je rekla slijedeće: “ Ovih 2o godina koliko su pomoćnici prisutni u nastavi, bitni su u cijlom sustavu, ali uvijek smo na marginama. Mi imamo ugovore na određeno, mi nemamo koeficijent, nemamo pravo na minuli rad, nikakvih benefita nemamo. Kolege pomoćnici u nastavi za 20 godina biti će posebna socijalna kategorija I stajati će pred ministarstvom socijalne skrbi. Imajte na umu da je moja plaaća 500 eura. Što ja s tim mogu. Osim toga živimo u trenutku promjena I tražimo naša prava, da nas se uvrsti u kolektivni ugovor, da nas se izjednaći s ostalim djelatnicima škole. Što za nas znači granski i kolektivni ugovor? Cilj je zajednički. A s tim kolektivnim ugovorom sam pomoćnik postaje dio kolektiva. Jer bez pomoćnika u nastavi nemaa dobe inkluzije, nema dobre integracije. Pomoćnici su na začelju kolone. Ali 20 smo godina tu – valjda smo dobili pravo da budemo u kolektivnom. Treba nam kohezija- sustav nam se urušava” rekla je profesorica pomoćnica Altajer te nastavila “ U inozemstvu je simbioza. Ovdije se ne prate trendovi prava nastavnika, učitelja, pomoćnika. Osvrnuti se moram na to što nas u medijima ministar Fuchs oslovljava kao nosače torbi . Ne mi nismo nosaći torbi, mi smo pomoćnici u odgojno obrazovnom procesu. To me vrijeđa kao čovjeka. Pitam ministra, da se mi ne pojavimo tjedan dana u školi, kako provesti process koji je zadan svima nama” – rekla je Ivana Altajer profesorica je filozofije i sociologije pomoćnica je u nastavi.

TREBA PREGOVARATI

Na prosvjedu je kao govornik bio i prof.dr. Viktor Gotovac, profesor Radnog prava na Pravnom fakultetu u Zagrebu “ Žao mi je da svoja prava morate ostvariovati prosvjedom umjesto pregovorima dvije partnerske strane. Sindikati ne trebaju niti smiju ovisiti o dobroj volji druge strane. Ova me se situacija tiče kao pravnika, da uskladimo ovo ponašanje sa Zakonom, a to je tako da se kolektivni ugovor ispregovara. Od 2018. kada su se pregovarali ovi kolektivni ugovori, ne samo što je uveden euro, kupljeni Rafali i ušli smo Schengen, nego smo dobili i novi Zakon o plaćama u državnim I javnim službama. Dobili smo Zakon o znanosti i visokom obrazovanju. Kolektivni ugovori služe tome da sindikati za zaposlene korigiraju neka prava iz Zakona svojom pregivaračkom silom i stavom. Zato treba ponavljati “treba pregovarati” jer radni odnosi ne zaslužuju da danas 2024. živimo po nećem što smo ispregovarali 2018. Nadam se da ćete uspijeti pregovarati i ispregovarati i urediti radne odnose “ rekao je prof.dr. Viktor Gotovac.

Predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić rekao je između ostalog da ovaj kolektivni ugovor koji je na snazi je nerazumljiv i da se zato može tumačiti “ i ovako i onako”. Mi tražimo jasan ugovor u kome će se znati da li radniku nešto pripada ili ne. “Poruka s ovog skupa je uvertira “ rekao je Željko Stipić te dodao “ Naš slijedeći korak ovisi o ovima gore” aludirajući na ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, zato PREGOVORI ODMAH”.

M. Zouhar Zec



Post je objavljen 25.09.2024. u 02:26 sati.