SINDIKALISTI PISALI RESORNOM MINISTRU
PRIJE TRAGEDIJE
Pred novinarima 14. kolovoza ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković je rekao u vezi s tragedijom na trajektu Lastovo na Malom Lošinju, koja se dogodila 11. kolovoza oko 15 sati, kada su poginula tri pomorca, da su tu dva ključna pitanja na koja treba istraga dati odgovore, a to su „dali se ovo moglo izbjeći“ i drugo „tko je kriv“. Ministar je rekao da bi istraga mogla trajati nekoliko mjeseci. Ta pretpostavljena dužina trajanja istrage je neobična toliko koliko i to da je rampa na trajektu teška 10 tona, pala.
Resorni ministar Butković nije otišao ni na Mali Lošinj, ni na trajekt Lastovo. Da je otišao bio bi to moralni čin ministra prema zaposlenicima koji su bili na trajektu u vrijeme čudne tragedije. Premijer Plenković je novinarima dan kasnije rekao da tu nema nikakve političke odgovornosti.
Rampa je pala na način da je usmrtila tri djelatnika pomorca, a jednog ranila. Trajekt na kome je ta rampa u svakodnevnoj funkciji star je 55 godina, izgrađen je 1969. u Japanu. Dugačak je oko 73 metra, širok 14 metara, a gaz mu je 3,7 metara. Čak 46 godina trajekt Lastovo dio je flote Jadrolinije. Ako je rampa možda i do sada padala, nikoga nije usmrtila.
Kako se to u Hrvatskoj dešava, da se ničim i nikako ne mogu preduhitriti bespotrebne tragedije koje odnose ljudske živote ? Hrvatsko društvo razvija se i živi s tragedijama, bilo da se radi o tragedijama u staračkim domovima, tragedijama na poslu, obiteljima gdje je prisutno nasilje, a sada se taj model projicira i na trajekte i promet na moru.
SINDIKALISTI 2.KOLOVOZA PISALI MINISTRU BUTKOVIĆU
Zašto ministar Butković nije otišao u sredinu koja je doživjela tragediju? Kakve odnose ima ministar Butković s tajnikom sindikata
Pomoraca Hrvatske Nevenom Melvanom i predsjednikom strukovnog Sindikata pomoraca Jadrolinije Ivanom Srzentićem koji su u se ministru pismom obratili 2. kolovoza, u kome traže sastanak s njim te apostrofiraju probleme o kojima žele razgovarati.
Da li im je ministar na bilo koji način odgovorio, ili je pismo spomenutih namjeravao prepustiti šutnji vremena? Možda je ministar imao namjeru ne odazvati se spomenutim sindikalistima, a onda je nesreća 11. kolovoza na trajektu Lastovo doslovno dolila „ulje na vatru“, razotkrila postojanje pisma i potrebu sindikalista za ozbiljnom komunikacijom o važnim temama, koju izražavaju u pismu. Objektivno govoreći sastanak sindikalaca s ministrom vjerojatno ne bi spriječio nesreću koja se dogodila, ali spriječio bi mogao druge nesreće koje potencijalno prijete, dao bi ministru nove informacije, za poslove koje treba promptno riješavati.
S obzirom na postojanje navedenog pisma, naslovljenog kao Zamolba i zabrinutosti sindikalnih čelnika, politička odgovornost ministra mora prometa i infrastrukture postoji. Sve relevantne političke grupacije, oporbene i koalicijske trebale bi se zalagati za Butkovićev odlazak s pozicije ministra mora. Jer njegovo je mjesečno financijsko ministarsko primanje od kolovoza 2024. 60 posto veće, od odgovornosti koju je ministar pokazao i pokazuje u odnosu prema resoru Mora, koji je njegova poslovna domena.
“ Zamolba za sastanak vezan za Jadroliniju Rijeka „
Evo što između ostalog piše u pismu objavljenom na Internet stranici Sindikata pomoraca Hrvatske
https://www.sph.hr/jadrolinija-nepozeljni-sindikati-traze-sastanak-s-ministrom
“ Zamolba za sastanak vezan za Jadroliniju Rijeka „
Poštovani ministre , predsjedniče Skupštine Društva Jadrolinije d.o.o.
Obraćamo Vam se iz Sindikata pomoraca Hrvatske i Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije sa zamolbom za održavanje hitnog sastanka na temu sadašnjosti i budućnosti najveće brodarske kuće u RH, Jadrolinije.
Zabrinuti smo za budućnost Jadrolinije u kontekstu poslovnih odluka koje su je dovele na naslovnice medija, a „neslužbene „ informacije su nažalost i puno lošije od svega što je do sada napisano.
Kao sindikati koji djeluju u Jadroliniji, ali i sindikati koji izuzetno cijene pomorstvo kao važno zanimanje u RH,susrećemo se sa slijedećim problemima; istaknuti ćemo samo neke:
- Nakaradni sustav obračuna plaća pomoraca kojeg je Sindikat pomoraca Hrvatske morao odbiti potpisati, pojedine posebne dodatke
- Nepoštivanje važećeg kolektivnog ugovora i kršenje MLC Konvencije iz 2006. posebno po pitanju radnog vremena pomoraca
- Diskriminacija, nepotizam i favoriziranje
- Neiskusna kupovina nesigurnih stranih brodova i upitna kvaliteta rukovodećeg kadra
- Smanjivanje broja članova posade, čime se dovodi u opasnost zaštita života i okoliša na moru
Opstanak Jadrolinije kao najjače i najkvalitetnije hrvatske brodarske kuće, obvezno u vlasništvu RH, naš je glavni cilj.
Moramo istaknuti da već niz godina nismo u mogućnost ostvariti pristojan, bolje reći nikakav, kontakt i dijalog s pripadajućim internim sindikatom, te bi nam ovaj sastanak pomogao i razjasnio važna pitanja i strahove koje imamo, a zasigurno bi i vama dao još jednu perspektivu, sve s ciljem što boljeg poslovanja Jadrolinije
Slobodni smo pristupiti sastanku u vrijeme i na mjestu koje vam najviše odgovara, a uvijek ste dobrodošli i u ured Sindikata pomoraca u Rijeci“ pišu u „Zamolbi za sastanak vezan za Jadroliniju Rijeka“ Neven Melvan i Ivan Srzetić .
OLIVER DEVET SATI PLUTAO NA MORU
Samo 20 dana prije tragedije na trajektu „Lastovo“ 26.srpnja trajekt „Oliver“ s 340 putnika devet sati je plutao u Korčulanskom kanalu, jer su otkazala oba motora. Trajekt Jadrolinije kupljen je u Grčkoj, informacije kažu za 12 milijuna eura, a da bi bio pušten u promet, još je remont stajao 2,7 milijuna eura. I uskoro, iznenada, nakon što je počeo prometovati 340 putnika bilo je prepušteno slučaju – jer je slučajno bilo mirno more, slučajno je kvar otklonjen za devet sati i slučajno je sve završilo sretno i bez ljudskih žrtava.
Jadrolinija, trajektna plovila i promet na moru ne mogu se i ne smiju n oslanjati na sreću i slučaj. Nosioci izvršne vlasti koji to ne shvaćaju moraju otići raditi lakše i manje odgovorne poslove, u kojima ljudski životi neće biti ugroženi iznenadnom smrću.
Margareta Zouhar Zec
Post je objavljen 17.08.2024. u 14:21 sati.