PRIJEVOZNICI SU ISKLJUČENI IZ NATALITETNE POLITIKE !
“ Ne mogu vjerovati da moja kćer od četiri i pol godine nema popust na vožnju u autobusu. Karta za nju od Varaždina do Šibenika košta 30 eura u jednom smjeru” priča mi danas moj znanac Marko u Biogradu na Moru .” Gledam ga i neznam što bih rekla. Trideset eura, za tako malo dijete, to je uistinu mnogo. Prelazimo na druge teme razgovora.
No radi suosječanja s Markom , ali i znatiželje odlazim kasnije na autobusni kolodvor u Biogradu i službenicu na prodaji karata pitam : “ koji autobusni prijevoznik ne daje popust za vožnju autobusm
za djecu do recimo 10 godina”. Službenica odmah odgovori “ Kod FlixBusa nema nikakvih poputa za putovanje djeteta, bez obzira na dob”
Proleti mi kroz misli zeleni autobus u čijoj vožnji ima svojevrsnog luksuza jer su sjedala pretvorena u separee, klima maksimalna, program s TV ekrana i putujete. I putovanje od Zadra do Biograda je FlixBusom skuplje za nekoliko eura nego je to kod drugih prijevoznika. Ali ako vam se žuri, ili se želite konforno voziti u busu – platite i putujete.
A pitam onda službenicu “ koji prijevoznik daje popus kada mlađe dijete putuje u autobusu “ Popus daje prijevoznik Samoborček i to 50 posto kaže kolodvorska" službenica, pa nastavi ." I autobusni prijevoznik Varaždin daje popust od 10 i 20 posto."
A Arriva, daje li popust za djecu taj autoprijevoznik?-pitam
-Ne, odgovori službenica.
Popusti za putovanje djeteta su postali rijetkost. Djeca su u očima prijevoznika veliki ljudi, jer njihov posao nije emocija, već kapital, dnevni , tjedni… mjesečni .
Demografska politika revitaliztacije stanovništva koju je napisala Hrvatska Vlada nije stigla do spoznaje poduzetnika autoprijevoznika. Bilo bi poslovno zapaženo kroz pogodnosti I popuste za djecu na svakom koraku slati poruke – o dobrodošlici djece na svijet, u obitelj i u društvo, a njihovim roditeljima dati podršku za nova rađanja s ljubavlju. Sudjelovanje svih je neophosno za natalitetni rast ali tu politiku treba proaktivno provoditi. Trebaju je provoditi i autoprijevoznici bez obzira na vlasničko porijeklo.
Podsjetiti ću da je stopa fertiliteta godine 2023. bila 1,45 djeteta po ženi, a 1967. godine razina fertiliteta bila je 2,1 dijete po ženi. Broj rođene djece kontinuirano pada, trend treba mijenjati na razini države, dijete u obitelji ne smije biti financijski ni svaki drugi teret a svi subjekti trebali bi biti uključeni u provođenje državne politike porasta nataliteta, kroz svaku olakšicu koju mogu pružiti. To bi trebao biti aktivni smisao natalitetne politike.
Margareta Zouhar Zec
Post je objavljen 15.07.2024. u 20:32 sati.