GRADI SE DISTRIBUTIVNI CENTAR U LEPENICI
Položen je kamen temeljac za LIDL-ov objekt u Lepenici, piše bosnainfo.ba 23. svibnja. Tako je za javnost obilježena gradnja vrijedna 100 miliona eura, koja je praktički već počela.Projekt obuhvaća 250.000 četvornih metara, dok će kapacitet distributivnog skladišta iznositi 60.000 četvornih metara.Objekt je nedaleko od autoputa, smjera Sarajevo prema Mostaru.
Na ceremoniji polaganja kamena temeljca bili su Toljan Papajorgji iz Lidla BH, Tomasz Kuzma iz Lidl International, Dr. Thomas Fitschen njemački ambasador u BiH, Antonella Di Sandri šefica sekcije operacija za ekonomski razvoj, prirodne resurse i infrastrukturu Delegacije EU u BiH i Mladen Mišurić Ramlja načelnik Općine Kiseljak.
LIDL U HRVATSKOJ
Josef Schwarz 1930.spaja svoje trgovačko poduzeće s veletrgovinom „A. Lidl & Comp.“ u tvrtku „Lidl & Schwarz KG“, koja trguje kolonijalnom i mješovitom robom te južnim voćem. Tvrtka će se s vremenom razviti u veletrgovinu prehrambenim artiklima.
Do kasnih 8o- ih godina Lidl mreža trgovina prehrambenim proizvodima širila se po Njemačkoj, a početkom 90 -ih godina počinje njeno širenje po europskim zemljama. Lidl ima najveću mrežu diskontnih trgovina prehrambenim proizvodima u Europi, a pripada Schwarz grupi, kao i Kaufland čiji je razvoj počeo nešto kasnije.
Lidl je prvih 13 trgovina u Hrvatskoj otvorio 23. studenog 2006. u Zagrebu, Jastrebarskom, Velikoj Gorici, Varaždinu, Sisku, Petrinji, Koprivnici, Đurđevcu, Bjelovaru, Novoj Gradiški i u Daruvaru. Danas u Hrvatskoj Lidl posluje u 102 prodavaonice diljem Hrvatske
Lidlovi logističko-distributivni centri u Hrvatskoj nalaze se u Jastrebarskom i Perušiću. Iz Jastrebarskog opskrbljuju se trgovine od Karlovca do Vukovara, a iz Perušića trgovine od Umaga do Dubrovnika. Otvaranjem LIDL trgovačkih centara po hrvatskim su gradovima zatvarane male kvartovske obiteljske trgovine, jer su cijene u Lidlu bile nešto povoljnije.
Prvi Kaufland otvoren je u Hrvatskoj, točnije u Karlovcu 2001. godine. (mzz)
POSLOVANJE
Schwarz grupa, kojoj pripada Lidl i Kaufland, izvijestila je o “uspješnoj” financijskoj godini 2023. u kojoj je ostvarila rast prihoda od 8,5 % na 167,2 milijarde eura. Tvrtka je taj rast pripisala višim cijenama uzrokovanim inflacijom, poboljšanim procesima i daljnjoj digitalizaciji.
Poboljšani procesi i upravljanje troškovima pomogli su Schwarz grupi da djelomično apsorbira više nabavne cijene jednako za asortiman kao i za sirovine, energiju i transport te kamatne stope.
Fokusiranjem na politiku cijena i dizajn asortimana, Lidl i Kaufland nastavili su s atraktivnom cjenovnom ponudom u inflacijskom okruženju.
“Ova stabilna fiskalna godina 2023. odražava prije svega našu operativnu izvrsnost u svim područjima poslovanja i impresivnu predanost naših zaposlenika. Učvrstili smo svoju poziciju u teškim gospodarskim vremenima i nastavili putem rasta. To smo postigli jer smo jedinstveni ekosustav koji pokriva cijeli lanac vrijednosti”, rekao je Gerd Chrzanowski predsjednik Schwarz grupe.
Diskontni lanac Lidl ostvario je prihod od 125,5 milijardi eura što je 9,4 % više u usporedbi s fiskalnom 2022. Kaufland je zabilježio rast od 7,8 % na 34,2 milijarde eura.
Internetski kanal tvrtke ostvario je prihod u vrijednosti od 1,7 milijardi eura, što predstavlja pad od 9,4 % u odnosu na prethodnu financijsku godinu i na razini je prihoda iz 2021.
Ovaj pad u skladu je s tržišnim razvojem online trgovina u Njemačkoj nakon faze vrlo visokih prihoda potaknutih pandemijom, objavljeno je iz Schwarz Group, piše portal Ja trgovaac 24. svibnja.
(m. zouhar zec)
Post je objavljen 29.05.2024. u 06:56 sati.