Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

EUROPSKA KOMISIJA : TRAVANJSKI PAKET O POVREDAMA



HRVATSKA NIJE PRENIJELA TEN-T DIREKTIVU

Europska komisija je na mjestu gdje objavljuje priopćenja objavila 24. travnja,“ travanjski paket o povredama“. U tim povredama navodi Hrvatsku, te kaže da nije prenijela TEN-T Direktivu u nacionalne zakone za pojednostavljenje mjera za unaprjeđenje realizacije transeuropske prometne mreže. U kratkom obrazloženju se kaže da „ Europska komisija poduzima pravne radnje protiv država članica koje se ne pridržavaju obveza u skladu s pravom EU-a. Tim se odlukama, koje se odnose na različite sektore i područja politika EU-a, nastoji osigurati pravilna primjena prava EU-a u korist građana i poslovnih subjekata.
U nastavku su prikazane ključne odluke Komisije razvrstane prema području politike. Komisija je usto zaključila 76 predmeta u kojima su problemi s predmetnim državama članicama riješeni bez potrebe za njezinim dodatnim postupanjem.


NEISPUNJENA OBVEZA S PRAVOM EU

U travanjskom paketu o povredama Europska komisija doslovno piše slijedeće „ Komisija poziva BUGARSKU, ESTONIJU, IRSKU, HRVATSKU, SLOVENIJU i SLOVAČKU da prenesu TEN-T Direktivu.
Danas( 24. travnja 2024.) je Europska komisija odlučila poslati obrazložena mišljenja Bugarskoj (INFR(2023)0191), Estoniji (INFR(2023)0206), Irskoj (INFR(2023)0223), Hrvatskoj (INFR(2023)0220), Sloveniji (INFR (2023)0245) i Slovačke (INFR(2023)0248), pozivajući šest država članica da prenesu ovu Direktivu u nacionalne zakone za pojednostavljenje mjera za unaprjeđenje realizacije transeuropske prometne mreže (Direktiva (EU) 2021/1187) . Direktiva ima za cilj lakši završetak ključnih projekata TEN-T mreže čineći jasnijim postupke izdavanja dozvola i javne nabave. Direktiva obuhvaća prekogranične i nedostajuće veze na ključnim TEN-T koridorima te projekte koridora koji premašuju 300 milijuna eura.

Rok za prijenos Direktive u nacionalno pravo bio je 10. kolovoza 2023. Komisija je u rujnu 2023. poslala službene opomene šest država članica jer nisu obavijestile nacionalne zakone o prijenosu. Nakon što je ispitala odgovore dotičnih država članica, Komisija smatra da te države članice još uvijek nisu prenijele Direktivu. Šest predmetnih država članica sada imaju dva mjeseca da poduzmu potrebne mjere i obavijeste Komisiju. U suprotnom, Komisija može odlučiti proslijediti slučajeve Sudu Europske unije.“

Primijetiti ću činjenicu da je do sada TEN-T politika bila u ministarstvu Prometa, mora i infrastrukture čiji je resor vodio ministar Oleg Butković.

ŠTO JE TEN-T POLITIKA?
Transeuropska prometna mreža (TEN-T) Trans-European Transport Network (TEN-T)

Politika transeuropske prometne mreže EU-a, politika TEN-T, ključni je instrument za razvoj koherentne, učinkovite, multimodalne i visokokvalitetne prometne infrastrukture diljem EU-a. Sastoji se od željeznica, unutarnjih plovnih putova, kratkih pomorskih ruta i cesta koje povezuju urbana čvorišta, pomorske i unutarnje luke, zračne luke i terminale.
Potiče učinkovit prijevoz ljudi i robe, osigurava pristup poslovima i uslugama te omogućuje trgovinu i gospodarski rast. Jača gospodarsku, društvenu i teritorijalnu koheziju EU-a i stvara besprijekorne prometne sustave preko granica, bez fizičkih praznina, uskih grla ili karika koje nedostaju. Također ima za cilj smanjiti utjecaj prometa na okoliš i povećati sigurnost i otpornost mreže.

Izvor: Mobility and Transport EK,mzz


Post je objavljen 28.04.2024. u 08:30 sati.