Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/recenzijefilmova27777

Marketing

Trash na domaći način-mišolovka Walta Disneya

Forward nazad u 2003 kad je premijerno samo jednom (i od onda više nije repriziran bar kolko sam pratio) film koji je-naknadno sam sasvim slučajno saznao ekranizacija romana roman nisam čitao a niti nemam namjeru, sudeći po njegovoj ekranizaciji ispada da je i sam roman-totalni šund. Daleko je to od uspješne ekranizacije 8.povjerenika iz 2002. realizirane 2016-2018 kao školski primijer kvalitetnog satiričnog romana prenesenog na ekran. Filmu uvijek dajem prednost nad knjigom pošto sam filmoholičar daleko više ali ovo je rijedak slučaj u kojem mi se i knjiga svidjela. Sa "mišolovkom" to nije slučaj i ne da mi se ne sviđa uopće, nego nisam navikao gledati šund u našoj kinematografiji. Ali caka je u tome da je i film kao trash urnebesno zabavan scene ostavljaju dojam interpretacije halucinacija čisto s tehničke strane koncept filma je urnebesan do te granice da je humorističan iako je tema mračna i nije nešto što bi bilo podložno zajebanciji. Crni humor je ovdje jedina prava interpretacija jedina falinga je taj šund koncept ali ako je ekranizacija romana u pitanju otvaraju se premise po kojima je koncipirana projekcija romana na film. Ne znam, fali mi materijala sa te čitateljske strane a nije niti važno za ovaj slučaj-post se konkretno odnosi samo na film. Ekranizacija knjige



"Potpuno opsjednut Waltom Disneyem i junacima njegovog animiranog svijeta devetogodišnji dječak s uzbuđenjem očekuje posjet svog ujaka iz Amerike. I dječakova je obitelj nestrpljiva da se konačno pojavi čovjek kojeg dugo nisu vidjeli.

S izgledom junaka iz gangsterskih filmova, ujak je prepun zanimljivih priča koje još više raspaljuju dječakovu maštu. Sve izgleda idilično i nestvarno kao da ih je potpuno usisao u svijet mašte, do trenutka kad jedan strašan događaj otkrije pravu istinu o ujakovom životu i postupcima".



Scene filma su mi još dugo nakon prvog gledanja davne 2003 bile u živom sjećanju, ne po nekom posebnom dojmu briljantnosti režije glume i kvalitete nego po tom principu neke irealne intrigantnosti mixa svega i svačega na točkama na kojima se spaja nespojivo. Nešto što počinje kao obična drama, koja se brzo okreće na humor, preko misterioznosti do trilera i nakon toga do živog horora. Ali ono najviše indikativno-mračnih tajni iz prošlosti koje su dovele do točke pucanja (i metofarički i doslovno) Cijela stvar je u tome da su svi zaokupljeni nekim svojim unutarnjim borbama, radnja se fokusira na klinca koji je opsjednut svijetom Walta Disneya i koji ne vidi ništa osim toga (djeca ko djeca) samo su stvari ovdje daleko mračnije. Trebalo mi je poprilično vremena da izguglam film kakav god šund iz njega se izvuklo nešto kvaitetno iako nema neku dubokoumnu poruku zabavnost i crni humor se ne može poreći. Ideja je na toj razini bila kreativna. Elem, nedavno je objavljen film na yt kanalu pa ću ga ovdje ubacit.



Od dramatike preko humora do najcrnijih scenarija da sad ne idem u detalje. Nakon dugo godina lik kojeg u filmu zovu "stric" dolazi iz Amerike, od samog početka njegov brat je distanciran na njegov dolazak-ali ono najviše zajebano u kompletnoj priči je to da ovakav rasplet scenarija na kraju nije bio u primisli kod publike bar ne kod onih koji nisu čitali ono na čemu se ekranizacija bazira. Iako tokom filma postoje te neke natruhe koje otvaraju prostor sumnjama da nešto po pitanju dotičnog nije sve u redu. Kako god bilo realno kad se pogleda film je šund što će se u našoj kinematografiji rijetko dogodit ali ima prolaza za zabavu, humor na razini malo misterija dramatike i krimi-hororskih preokreta. Ispod objavljenog filma "ćaća" iz 2011 izvanrednog mračnog Matanićevog trilera objavljivani su prizemni komentari od kojih je jedan bio da kod nas "nema kvalitetnih filmova" na što je uslijedila replika (ne od mene, ali stilski i temperamnetno odbrušeno kao da je) da "postoji puno gledljivih naših filmova samo traže određenu razinu inteligencije" to se odnosi za kvalitetne projekte, a i iz filmova ala "mišolovka Walta Disneya" se izvuče zabavnih materijala i situacija koji imaju doticaja s realnošću. U principu ovaj film ih i ima-prošlost koja se vraća otkrivanje obiteljskih tajni, nije sve onako kako izlgeda na prvu. Samo što je ta realna slika i projekcija suočavanja sadašnjosti i prošlosti i posredno s tim priča o kriminalu i najtežim seksualno-krvnim deliktima interpretirana kroz trash koncept to je falinga filma ali i pored toga svojevremeno je bio izvanredna zabava.

Nema puno informacija po netu o kompletnom konceptu roman/film i ovo sam iskopao nakon godina i godina rondanja po guglu scene dovedene do takve konfuzne krajnosti su mi se baš urezale, ostale su u živom sjećanju tek sam pred koji dan pogledao ponovo nakon više od 20 godina. Na kanalu ispod filma u opis je stavljeno.


"Nije preporuceno gledati:

Osim ako niste prethodno napuseni ili oleseni!!
Ako niste pedofil!!
Ako imate manje od 6 godina starosti!!"



Na prvu bi se pomislilo da konstatacije ispod i odgovaraju sadržaju...zapravo da, ali samo do neke granice. Koncept filma i scena izgleda kao neka slika stvarnog događaja (scenske interpretacije stvarnog događaja uzmimo za princip da se radi o ozbiljnom filmu jer tema je ozbiljna ali je prikazana na totalno infantilan način) na setu (interijeru) a na kameri izgleda kao da je radnja nestvarna iz nekog paralelnog svemira, ono što je imalo potencijala biti kvalitetna filmska adaptacija do te mjere je zajebano tim konceptom. Da je to "sadržaj za pedofile" prizemne li digresije-ono što je u fokusu kao jedan dio filma je seksualno-krvni delikt nad djetetom, ali kao i u svakom fimu to je stavljeno na metu problematizacije, konstatacija je brutalno glupa i promašuje ceo fudbal. Ta me je digresija asocirala na jedan slučaj na koji sam se jednom prigodom već referirao a tema su bile scene sexa na konkretno televizijskim serijama ali može zauzeti i općenit kontekst u kinematografiji općenito neovisno radi li se o filmu ili serijama. Komentar koji je u tom postu bio meta napada je bio sljedeći




"A zar proizvođači takvih filmova sa golotinjama i sa scenama parenja, nisu svjesni da kad im kresnu takve erotoscene pretvaraju gledatelje u voajere.? Sa time bi se trebala pozabaviti policija."



Znaju li takvi krkani uopće definiciju "voajerizma"? Po ispadima idiotarija koje pišu teško, posebno što se i scene sexa koje su čista scenografija-montaža poistovjećuju sa "pornografijom" pa je isključena i pretpostvka da znaju i definiciju pornografije. Komentatori ispod tog posta su se pokazali kao inteligentni ljudi koji za ovakve nebulozne konstrukcije nisu mogli vjerovat da postoje.


shadow-of-soul

Da, cesto se stvari izvuku iz konteksta pa se plasiraju kao top teme.


07.01.2021. (21:13)


Fotografi svih zemalja, naoružajte se

Internet, a pogotovo društvene mreže, su poligon za ispoljavanje ljudske gluposti... Dovoljno je pogledati malo objave i komentare na Facebooku - od onih koji bez razmišljanja šire gluposti, paniku i neprovjerene informacije stiskanjem tipke "share/podijeli", pa do onih koji zbog svoje paranoje, neupućenosti ili zlonamjernosti rade kolosalne probleme iz ničega. Kao npr. ovo sa nerazlikovanjem pornografije i nekakve erotike u umjetnosti. Ali takvi su naprosto uvjereni da su "najpametniji/najmoralniji ljudi na planeti i šire"...
avatar

07.01.2021. (21:40)


teuta

Ja se uopće ne čudim, zapravo bih se čudila kad bi netko nešto razumno i pametno izjavio. Primitivizam itekako vlada i dalje.
Kod takvih ljudi če i sam poljubac biti pornografija a kamoli neka scena koja je malo slobodnija.
Ponavljam...primitivizam se neće lako iskorijeniti. Strašnooooooooooooo!


07.01.2021. (22:02)


VladKrvoglad

Hehehe, mudri filmadzija koriste doticne gluposti da naprave besplatnu reklamu - na jednu glupu izjavu zgrazavanja ponekad stotine ljudi pohrli to videti, pa makar to bilo da bi i sami posle mogli odvaliti istu mudrost/stav! :)))


07.01.2021. (22:27)



Na isti profil vuče konstatacija ispod ovog filma, koji govori o problemima prošlosti suočavanju prošlosti i sadašnjosti problematizira kriminal ali na totalno infantilan način. S nekim drugim konceptom bi imao potencijal(a) tema je ozbiljna a nisam fan kad se ozbilljna tema stavlja u taj kontekst, s druge strane crni humor je u kompletnom konceptu ono što mi je bilo nešto briljantno. Na wikipediji na engleskom navedeno je da ima i fantasy žanra, i taj koncept je diskreditirajuć zbog kojeg film generalno izgleda infantilno a tema je crnjak-ozbiljna. Oni koji ovaj blog redovito prate sjetit će se vremena kad sam imao referencu na isto jedan ozbiljan film doduše kratkog metra i s radnjom u dvadesetim godinama prošlog stoljeća u kojem je fokus na policijskom inspektoru u lovu na serijskog ubojicu koji ubija prostitutke. Ostaje misterij motivacije i "žutog tulipana" kao potpis. To je zapravo bio 2 u1 post i o filmu i o onda aktualnom kazališnom projektu "Antigona" bilo je i u komentarima reakcija na film ali po običaju Isabelči je bila na dobrom tragu.



isabel

u mnogim kulturama žuti tulipan predstavlja ;prijateljstvo, sreću, radost, u osobnom nekom prijevodu pa i ljubav u konačnici, dakle; sve ono što je nedostajalo prostitutkama o čijim ubojstvima se u ovom filmu radi, ironija je što je to isto nedostajalo i ubojici pa mi samim tim jasan i film,
tp.


08.12.2020. (21:31)


A upravo je to ono što me zanimalo pozadina kompletne priče koja je u principu dosta jednostavna-ako se izuzme simboličnu skrivenu poruku. Film je naratativno-igrani bilo je primjedbi od drugih da im je to ono što škripi meni sve u svemu ne-da je "mišolovka walta desneya imala taj koncept a ne ovaj trash fantasy (jer vidiljivo je i na primijeru ovog novog filma kratkog metra a teme su i slične krvni delikti samo je radnja u prvoj polovici prošlog stoljeća) da koncept naracije nije "ubio" realističnu ozbiljnu interpretaciju filma. Skrećem iz jednog ekstrema u drugi-filmovi su nebo i zemlja razlika ali imaju korelacijsku točku po pitanju teških krvnih delikata s jedne strane je primijer filma koji su dobro zajebali s druge kompletno ozbiljan projekt i apsolviran u ekstremno malo vremena.

Post je objavljen 04.03.2024. u 22:20 sati.