'Vitezovi Duge'
Ekvivalentu 'Kraljeve garde' ili vojničkom redu, Martin navodi u svom opisu 'Duginu gardu' ('Vitezovi Duge'). Vrlo neobično i nekarakteristično ustrojstvo ovih vitezova je to što svaki od njih nosi svoj osobni grb na štitu, boje oklopa su im različite, a ogrtači su svileni u bojama duge.
Naime, grboslovna poveznica 'duge', po Martinu, povezuje ove vitezove s 'Vjerom sedmorice' (zvijezda sedam krakova gdje je svaki krak zvijezde jedna boja). Brojčano gledajući toliko i ima vitezova.
Međutim, 'sedmi vitez' zapravo je zapovjednik, odnosno, nema tinkturu, a šest preostalih vitezova nosi po jednu boju (crvena, narančasta, žuta, zelena, plava i ljubičasta). Dakle, Martin opet radi nešto što najviše voli – zbunjuje čitatelja!
Grboslovno boja purpura (ljubičasta) smatra se kraljevskom bojom, međutim, ponekad grboslovlje i modroj (plavoj) boji pripisuje kraljevske atribute. Tako zapravo grb štita 'Vitezova Duge' sadrži 'okomite' pruge u bojama gdje postoje dvije 'plave' boje ('nebeska' i 'morska').
Zašto je Martin ovdje jednu (od sedam) boju 'poduplao' ili 'zaboravio', odgovor je opet u zbunjivanju čitatelja jer među šest vitezova je i jedna dama koja je zapravo vitez. Eto, sad ga i ja kompliciram, ali ne ide drugačije!
Blazoniranje štitova je 'nemoguće' jer svaki vitez nosi svoj osobni grb na štitu te se opis grba može primijeniti samo na osobne grbove.
Redom su to: lord zapovjednik iz 'Kuće Tyrell od Visokog vrta', treći sin Loras. Na njegovom štitu ispune zelene boje nalazi se grboslovni lik zlatnog cvijeta (simbol Kuće), ali ima ih tri (što je kadencijska oznaka za trećeg sina) raspoređenih u 'pravilan grboslovni trokut' (2-1).
'Crveni vitez' je iz 'Kuće Royce od Runskog kamena'. Dakle, to je štit smeđe ispune ukrašen crnim klinovima kao grboslovnim likom dok su rune ispisane rubom štita i okružuju klinove. Raspored klinova je u sedam redova 5-5-5-4-3-2-1.
'Narančasti vitez' je iz 'Kuće Caron od Noćne pjesme'. Na žutoj ispuni štita nalaze se, kao grboslovni lik, maleni slavuji čiji broj odgovara kompletnoj ispuni polja štita. 'Žuti vitez' je iz 'Kuće Cuy od Sunčeve kuće'. Grboslovni lik je 'stilizirana sunca' na plavoj ispuni štita. Broj sunca je 3-2-1.
'Zeleni vitez' je iz 'Kuće Morrigen od Vraninog gnijezda', pa je glavni grboslovni lik crna vrana u letu raširenih krila na zelenoj (olujno zelena) boji ispune štita. 'Plavi vitez' (zapravo je 'dama-vitez') i dolazi iz 'Kuće Tarth od Jesenske dvorane', a glavni grboslovni lik je sunce, dok je pomoćni grboslovni lik 'srpoliki' mjesec.
Ispuna štita (dame-viteza) je 'kvadrirana' gdje je u grboslovno desnom kvadrantu ružičaste tinkture (boje) žuto (zlatno) sunce, a u grboslovno lijevom (zlokobnom) kvadrantu modre tinkture srebreni 'srpoliki mjesec'. Donji kvadranti su zamijenjeni tinkturama (modro-ružičasto), a grboslovni likovi prate tinkture.
'Purpurni (ljubičasti) vitez' je iz 'Kuće Crane od Crvenog jezera', a grboslovni lik je ptica ždral žute boje na modroj ispuni štita. Na ispuni je ukupno pet ždralova postavljenih u raspored 2-2-1 pri čemu likovi prate kantone, crtu i dno štita.
Iako tinkture štita (ogrtača) 'Vitezova Duge' prate boje jedne od 'seksualnih orjentacija', a i neki vitezovi homoseksualnih su opredjeljenja, (čak i kralj posjeduje 'knjige od kojih bi septon oslijepio' – nekakva vrsta pornografije), sasvim sam siguran da je 'naum Martina' bio 'vjersko-vojne', a ne 'seksualne' opredijeljenosti opisanih 'Vitezova Duge'.
Post je objavljen 20.12.2023. u 10:47 sati.