Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/recenzijefilmova27777

Marketing

3/SEDMO NEBO

Ne da bi post sveo na politiziranje nego samo u sferi konkretnog događaja na filmskom planu rekao sam ja da je Tomašević nešto najbolje što se moglo dogodit Zagrebu. Na otvaranju Zagreb film festivala najavljene su neke akcije koje su pozitivna vijest za sve filmoholičare i filmaše.


"Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević rekao je kako je ZFF postao nezaobilazna točka na kulturnoj mapi Zagreba, Hrvatske i šire, mjesto gdje se uvijek gleda izvrsne filmove, upoznaje filmske stvaratelje iz cijeloga svijeta, otkriva i promiče nezavisni film".


"Otvorivši festival najavio je da će se sljedeće godine u proračunu osigurati značajno povećanje za kulturu, izdvojivši kao kapitalnu investiciju Paromlin, ali i kino Europa za koji, napomenuo je, novac nije bio problem već je zgrada proglašena statički nesigurnom, a i pravni odnosi u vezi prostora uz samu zgradu su složeni".


Da stvar bude bolja sve je najavljeno ni manje ni više nego na samoj premijeri filma koji je najavljen kao komedija apsurda drugi iz talona-nakon Brešanovog
filma iz 2019-e "koja je ovo država" s razlikom da je ovaj imao političku/satiričnu bazu a ovaj se svodi na ljubavne trokute i urnebesne situacije. Film sniman 2021. negdje na jesen
a premijerno je izveden tek prije koji dan-ovo je kod nas klasika ali je i neko nepisano pravilo da film uvijek rasturi i pored tog stanja u kinematografiji sa financijama, u principu je jedini razlog zašto se referiram na Tomaševića-ovo je obećavajuće za domaću filmsku umjetnost. Elem, oko premijere je bilo komplikacija pa sam filmsku projekciju morao gledati postpremijerno a dojomvi svih onih koji su pogledali su bili isključivo pozitivni. Već je izbor glumačke postave, trailer i one situacije prikazane u njemu bilo nešto što obećava izvanredne apsurdistanske situacije što samo po sebi ne isključuje potencijalno ispadanje šunda ali to ovdje nije slučaj. Forward malo unazad ne previše 4 mjeseca unazad na ovogodišnji Pula film festival Ovacije su frcale na sve strane evidentno je bilo da to nije onako proforme radi, a ono što mi je promaklo je i to da je film nagrađen arenom
Službeni sadržaj filma daje samo promil informacija o njemu.

"Nino Radman je čovjek s previše žena i premalo vremena, hodajući recept za katastrofu. Pokušavajući priznati ženi da se zaljubio u drugu, traži pomoć „stručnjaka“ čiji ga savjeti vode u još veći kaos. U strahu od žene, Ninova paranoja sve više raste, a on se pretvara u tempiranu bombu. Hoće li trijumfirati ili krahirati, otkriva ova komedija neočekivanih obrata, u kojoj je samo jedna stvar veća od Ninovih problema – njegov tlak"


U službenom traileru se vidi daleko više od toga:



Od prvog kadra je očito da se stvarno radi o jednostavnoj situaciji na relaciji žena-ljubavnica koja se zakomplicirala do ibera vidi se i sa Marsa-nije fokus filma samo na ljubavni trio u priču su (in)direktno upleteni svi posrednici u priči, obećavajuće zanimljivo ima potencijala još od samog snimanja me zanimalo kako će to izgledati kao kompletno. Usput, to ću ostaviti za zaključak, prije poentiranja ima još stvari koje mislim da je vrijedno dodati osim filmskog festivala u Puli, vrijedi dodati i premijernu projekciju u Osijeku




"Ovo je film koji nije pretenciozan koji pokušava i zabaviti i nasmijati ljude i ja vjerujem da će se to ljudima svidjeti"


Na osječkoj premijeri kao i na zagrebačkoj i rekacije publike su bile isključivo pozitivne-nakon svega navedenog motivacija za gledanje je još više dobila na intenzitetu. Usput skrenuo bih pažnju na yt kanal info HAVC na kojem se objavljuju kratki isječci nadolazećih filmova premijere i ostale stvari iz tog talona. Jedan od takvih sadržaja je i video-upoznavanje filma i likova kroz izjave glumačke ekipe.



Oke...kratak sadržaj filma je minimalni oblik informacija o filmu samom u principu praktički ništa-poznato mi je to od ovogodišnjeg filmskog festivala u Puli
To je prva stavka koja ne otkriva previše, trailer u svakom slučaju otkriva više, sve što je navedeno u sadržaju se konkretizira daje kristalniju sliku uloga protagonista antagonista situacija scenografije to je druga stavka treća stavka kao nadopuna drugoj izjave same glumačke ekipe o njihovim ulogama i situacijama u kojim su je 50% informacija. Iako nisam od onih koji vole spojlanje ovdje to nije slučaj to su sve natruhe informacija koje o samoj radnji poanti i raspletu ne govore ništa. Idealan primijer onoga kad je ponuđeno dosta informacija a koje istovremeno ne govore ništa o samom filmu u kompletu štoviše dodatni je poticaj da se pogleda. Nakon premijere na zff-u film je turbulentno najavljivan to me sjetilo na nedavan HBO-Europe projekt seriju uspjeh dijametralno-suprotni mediji i žanrovi ali u istom rangu kvalitetni, elem dolazim u cinestar u Branimircu brat bratu nakon deset godina u međuvremenu nije bilo filmova domaće kinematografije kod njih za pogledat a ono što je bilo bilo je na repertoaru po drugim kinima. Vratio mi se flash više od deset godina unazad u vremena kad se išlo u kino ponedjeljkom za kupone iz večernjaka u tom periodu sam bio u povratku domaćoj kinematografiji a i u tim vremenima se lagano počela i popularizirati više. Jedni od prvih filmova su bili "the show must go on" i Matanićev triler "ćaća" Sjećam se da sam u tim vremenima bio od rijetkih iznimki koji su u kino ciljano dolazili zbog filmova domaće produkcije na manje-više svakoj projekciji dvorane poluprazne što je poražavajuće. Večeras ne ista ali niti stvar koja nije daleko na projekciji svega cca 15 ljudi-nakon ovakvog uspjeha na zff-u i Osijeku očekivano bi bilo da su pune dvorane a imaju razlog biti. Od prve scene apsurdni događaji se samo nižu glavni protagonist je u nezavidnoj situaciji kak da objasni ženi da ju vara s kolegicom, do te mjere da je tražio prijatelja glumca da naprave simulaciju te situacije u kojoj otkriva karte. A kompletnu situaciju riješava zadnja osoba od koje bi se to očekivalo, dalje od ovog neću da ne bi sad otkrivao film pa da neate razlog gledat. Meni osobno-najzanimljivija stavka filma su koncepti po kojima je došlo do raspleta slučaja nepredviđene situacije koje su bile sredstvo za kamufliranje istine su ispale kompromitantne. Ima potencijala. Koncepcijski dosta jednostavan film neke premise se relativno brzo daju postavit za opuštanje i humoresku bez političkih konotacija izvanredna stvar. Ostaje tajna raspleta slučaja-kad se ljubavni trio sreo na kavi, to je scena nakon koje zastor pada.


Sedmo nebo


"Hrvatska publika nemilosrdna je prema domaćem filmu, vjerojatno se oslanjajući na „staro znanje” stečeno gorkim iskustvom konzumacije državno oktroirane kinematografije devedesetih, najčešće s ratnom tematikom, propagandnom matricom preuzetom iz loših partizanskih filmova, ali s promijenjenim ideološkim znakom. Za druga gorka iskustva pobrinula se nova, novomilenijska kulturna politika oličena u HAVC-u koja je favorizirala nimalo loše festivalske drame, ali čija je teška tematika loše „sjedala” publici željnoj razbibrige. Ako će već publika svoj novac izdvojiti za kartu za domaći film, onda bi da to bude nešto lagano, nešto za djecu (i cijelu obitelj) ili da je barem komedija. Ali, pozor! Ni s komedijom nismo na sigurnom jer je ona „mentalitetska”, „regionalna”, začinjena dijalektom svakako sigurnija oklada nego li ona urbana".


Propisnim djelom i zbog ovih sranja iz linkanog teksta koji u svemu traži neki kiks slabu kariku od umova koji se nisu makli dalje od rata devedesetih pa samo to u našoj kinematografiji i očekuju. Kad je u pitanju ozbiljan film-ne odgovara glumačka ekipa, lokacija, scenarij "razlozi" se samo redaju. Kad su u pitanju komedije onda "nije smiješno" Prije 4 godine kad je premijerno izvedena Brešanova komedija apsurda osim rigoleto reakcija "velikih domoljuba" prigovor je bio kako "nema humora" a humora ima u mjeri koja odgovara formi satirikoma-crnohumorne situacije s fokusom i na scenske interakcije ne samo na tekst.

„"Sedmo nebo“, prvijenac do sada etablirane autorice kratkih filmova Jasne Nanut pripada toj drugoj, daleko rizičnijoj sorti i pritom je, vidi vraga, još i začinjena elementima romantične drame jer u njenom središtu leži preljub i nošenje nespretnog muškarca s prtljagom istog. Ako pritom uzmemo u obzir da romantične komedije u sadašnjoj kino-distribuciji igraju samo o praznicima (svakako za Valentinovo, možda u iznimnim situacijama i oko Božića ili, pak, za vrijeme ljeta za što već moraju imati i jednu bezobrazniju, provokativniju notu), dok su iz redovne ponude skoro izbrisane, pitanje je koliko će domaći proizvod te vrste uvjeriti skeptičnu publiku. Ni prve vijesti iz Pule, gdje je film premijerno prikazan, nisu baš blistave, budući da je film kod poslovično blagonaklone publike prošao tek solidno, dok je kritika bila podijeljena s tendencijom mlakog prijema."


Izvlačim sad citate-kad općenito volim pobijati neargumentirane bljezgarije a sad je i prigodno jer sam film gledao pa se ne može reći da nemam materijala. "Romantična" komedija nije žanr u koji bi trpao ovaj film iako ima ljubavnih odnosa sexa ali nije fokus na tome nego na nečem drugom. Na situaciji u koju se je dotični upleo i kak se iz nje izvlači a istovremeno se u nju samo još više ukopava. "Komedija apsurda" kako je bilo najavljeno je prava kategorija u koju film spada samo drugog tipa od onog Brešanovog političkog. U Puli je film (može svatko prošetati googlom pa vidjeti) izvanredno prošao a i nagrađen je arenom, u kino-distribuciju ide i po nekim zemljama Europe. A i iz videa u postu je očito-pozitivnih dojmova je daleko više. Sve u svemu ne uočavanje humorističnih situacija su iz kategorije problema s percepcijom nije satirikom humor za svakog.

Post je objavljen 11.11.2023. u 22:25 sati.