Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

KOHEZIJSKA POLITIKA EU: U POLJSKOJ OTVOREN PODVODNI TUNEL



EU I LOKALNA ZAJEDNICA IZGRADILI TUNEL
KOJI SU POLJACI ČEKALI 70 GODINA


U Poljskoj, koja je članica Europske unije od 1.5. 2004. a još uvijek posluje sa svojom valutom zlotim, ali se priprema se za uvođenje eura, službeno je 30.lipnja 2023. otvoren najduži podvodni tunel u Europi, koji je financirala Europska unija. Tunel povezuje otoke Uznam i Wolin, te središte grada Swinoujście s ostatkom zemlje. Omogućit će prijevoz za lokalno stanovništvo i posjetitelje i služiti kao katalizator za gospodarski razvoj regije. Projekt, odobren u lipnju 2018., dobio je 162,3 milijuna eura sredstava Kohezijske politike EU, iz programskog razdoblja 2014. – 2020., od ukupne investicije od 191,5 milijuna eura.

Swinoujście je grad u Poljskoj smješten na 3 velika otoka: Usedom, Wolin, Karsibór i na nekoliko desetaka, točnije 44 otoka i otočića. Prema podacima Središnjeg statističkog ureda od 30. lipnja 2021., grad Swinoujście je imao 40.696 stanovnika, na površini od 200 kilometara kvadratnih. Grad ima morsku luku i kupalište , smješten na tjesnacu Swina i na Baltičkom moru.
Za stanovnike Swinoujście, posebno one koji rade u glavnom gradu regije Zapadnog Pomorja, Szczecinu, svakodnevno putovanje trajektom bilo je prilično dugo i izazovno. Tunel to dramatično mijenja jer će prelazak sada trajati samo nekoliko minuta. Grad je također jedno od glavnih turističkih odredišta Poljske, privlačeći približno 2,5 milijuna posjetitelja godišnje, koji će sada također imati velike koristi od novog tunela.

Tunel je dug 1440 metara i povezivat će dva dijela grada Świnoujście, koji se nalazi na otocima Uznam i Wolin. Također će olakšati transport između Poljske i Njemačke, stvoriti nove izglede za ulaganja i otvaranje radnih mjesta u regiji. Poboljšat će se cestovna infrastruktura s novim prilazima tunelu i raskrižjima. To uključuje kružni tok na otoku Wolin i T-raskrižje na otoku Uznam. Također će se rekonstruirati postojeće ulice. Poboljšanjem povezanosti, tunel će ojačati veze između Swinoujście i susjednih gradova, potičući tako regionalnu suradnju i razmjenu.
Povjerenica za koheziju i reforme, Elisa Ferreira, izjavila je tom prilikom: „Tunel u Swinoujście savršen je primjer kohezijske politike koja pravi stvarne promjene u životima ljudi. Ljudi u Swinoujście i Poljskoj čekali su ovaj tunel 70 godina. Potpora EU je konačno stigla. Tunel je izvrstan model uspješne suradnje EU s lokalnim zajednicama jer je sufinanciranje projekta osigurano iz samog gradskog proračuna. Poljska, kao i druge zemlje srednje i istočne Europe, i dalje treba ulaganja u cestovnu infrastrukturu, a kohezijska politika je tu da ih podupre.”

Tijekom programskog razdoblja 2014. – 2020. Poljska je imala koristi od preko 78,8 milijardi eura potpore kohezijske politike EU-a, od čega je 28,2 milijarde eura bilo namijenjeno operativnom programu „Infrastruktura i okoliš“.

Financiran iz Kohezijskog fonda sa 22,4 milijarde eura i iz Europskog fonda za regionalni razvoj sa 5,7 milijardi eura, ovim programom financirane su završne i glavne faze radova na tunelu.

Nakon ispunjavanja horizontalnih i tematskih poticajnih uvjeta Uredbe o zajedničkim odredbama za provedbu programa kohezijske politike, Poljska će u razdoblju 2021. – 2027. dobiti više od 75 milijardi eura. Ovim financiranjem podržat će se provedba zajedničkih prioriteta EU-a kao što su uravnoteženi teritorijalni razvoj, pravedna klima i digitalna tranzicija te inovativno i uključivo socijalno tržišno gospodarstvo. Ovaj iznos uključuje 24,2 milijarde eura za poboljšanje infrastrukture, klime i okoliša.
Izvor : European Commission: Regionalni i urbani razvoj EU (mzz)



Post je objavljen 08.07.2023. u 20:01 sati.