Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

KOJI INDIVIDUALNI PRISTUP NASTAVE NALAŽE NE UPISIVANJE PET PREDMETA U NASTAVNI IMENIK?



ŽIVOT BEZ NAOBRAZBE -
TKO TO SMIJE U ŠKOLI ISPLANIRATI DJETETU?


Da li može biti opravdano da dijete, učenica koja je četvrti razred osnovne škole završila s vrlo dobrim uspjehom, u petom razredu bude premještena u oblik nastave individualnog programa?
Dijete ne boluje ni od kakve bolesti, ne liječi se ni od čega, ne pije ništa od medikamenata, ne polazi niti ne odlazi ni na kakvu liječničku terapiju.
U tom individualnom programu školske godine 2022/ 2023. djetetu u petom razredu u imenik nije upisano pet predmeta, engleski jezik, njemački, informatika, priroda u osnovnoj područnoj školi u Farkaševcu, matična škola je škola u Dubravi, koja ima tek stotinjak učenika. To su veoma važni predmeti za daljnji tijek školovanja. Predmete učenicima po individualnom programu predaje defektologinja ( Č.) u toj školi. Zar je moguće tako obrazovati ikoga – posebno djecu koja kroz nekoliko godina moraju postati odrasli ljudi, školovani u zanatima ili u drugim srednjim školama i biti roditelji svojoj vlastitoj djeci? Ima li u hrvatskoj školi svijesti da je svako dijete dragocjeno u vremenu niske demografije i da je svako dijete individua koja, će s obzirom na pristup u obrazovanju postati dijete - sretnije ili ne sretnije svojim vlastitim životom - čiji će se odraz najprije vidjeti u zajednici u kojoj živi?

USKRAČIVANJE ZNANJA I ZAGLUPLJIVANJE DJETETA!
Koji to individualni pristup učenja nalaže ne upisivanje čak pet predmeta učenici u imenik, čime joj, navodno olakšava učenje, jer je oslobađa od učenja? A zapravo je zaglupljuje i osuđuje je na ne učenje i neznanje ! I da li je to edukativni pristup u hrvatskoj osnovnoj školi? Ili je to lokalna individualna tvorevina obrazovanja svojstvena malom mjestu i interesima pojedinaca, koji na drugima, zakulisnim igrama – ostvaruju svoje vlastite interese ?“ U individualiziranom ili prilagođenom programu dijete - učenik treba savladati cjelokupno gradivo. Prilagođen je samo način ispitivanja", piše u materijalima na tu temu.. A u slučaju koji navodim sve je protiv djevojčice, nije bolesna, ali joj je uskraćeno učenje pet predmeta. S djevojčicom je u grupi još nekoliko učenika u spomenutoj školi. Nisu li ta djeca osuđena na život bez budućnosti srednjoškolskog školovanja? I na život kakav su im smislili drugi ?
Učenica je primijetila da je nastavnica njemačkog jezika počela govorit,“ ne moraŠ sjediti na njemačkom, idI kući“. Koji nastavnik smije u hrvatskom obrazovnom sustavu dijete s nastave poslati kući ako dijete, učenica u ovom primjeru želi prisustvovati nastavi ?
ŠTO SLIJEDI U ŠESTOM RAZREDU, SEDMOM, OSMOM?
Proces dokazivanja djetetove smanjenje sposobnosti i bolesti je podložan zdravstvenom dokazivanju. Ovakav pristup individualne nastave, koja to uopće nije, jer netko, činjenica je, zdravu djevojčicu petog razreda osnovne škole procjenjuje bolesnom i uskraćuje joj potpuno obrazovanje otvara jedno novo pitanje: – što slijedi učenici iz ovog primjera ( primjer je stvaran i imena su poznata autorici teksta) u šestom razredu osnovne škole, potom u sedmom kada dolaze fizika i kemija u nastavni program, a tek u osmom razredu? Hoće li joj defektologinja u ulozi nastavnice iduće školske godine skinuti pet predmeta iz nastavnog programa, a onda je srušiti na ponavljanje razreda? I kada će i kako djevojčica iz osnovne područne škole u Farkaševcu nadoknaditi i naučiti predmete koji joj nisu upisani u imenik u petom razredu osnovne škole? Nastavnica koja ne uvažava raspon ocjena za ocjenjivanje od jedan do pet, čime se ocjenjuje znanje učenika, uopće ne bi trebala imati pristup školi i djeci. Jer djevojčica iz primjera uskraćene predmete je mogla naučiti za ocjenu, dovoljan, dobar ili vrlodobar i njen bi život tekao mnogo bezbrižnije.

KOLIKO STOJI JEDNA ŠKOLSKA GODINA?
Da li je netko od školskih nastavnika izračunao koliko roditelja stoji pohađanje razreda učenika jedne školske godine? A koliko ta školska godina stoji kada je dijete ponavlja? I da li je netko uzeo u obzir: što se još usput događa s roditeljima, kao roditeljima djeteta i cijeloj obitelji u kojoj dijete mora ponavljati razred? A što kada nije krivo za ponavljanje razreda? Gdje je odgovornost ?

KAKO NAKON OSNOVNE ŠKOLE?
Ali tu stoji i slijedeće pitanje : koju srednju školu ili zanat može upisati dijete koje nema sve predmete poput stranih jezika, informatike, prirode i ostalih, upisane kao predmete koje je odslušalo i položilo s prolaznom ocjenom u osnovnoj školi? U informativnom razgovoru s nastavnicom jedne zanatske škole rečeno mi je da takvi primjeri da djetetu nije u osnovnoj školi upisan obvezni predmet, ne postoje, bez obzira na program . Ne postojI? Dakle ovo o čemu pišem je još jedan apsurd – kome je potrebna mnogo veća medijska pažnja. Radi dobrobiti djevojčice.
No sve to nameće još jedno pitanje: tretiraju li učitelji, nastavnici, defektolozi…. djecu s dozom empatija kao da su njihova? Ili su djeca, izuzev onih nastavnika koji su iznimke, njihov odgoj i školovanje, samo njihov posao koji treba – kako tako obaviti i završiti školsku godinu.
Margareta Zouhar Zec




Post je objavljen 14.06.2023. u 15:46 sati.