Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

PODRAVKA d.d.U ŽITO INVESTIRALA PET MILIJUNA EURA



USKLAĐIVANJE POSLOVNIH PROCESA Žita
S PODRAVKOM d.d.


Grupa Podravka dovršila je prvu veliku investiciju u sklopu restrukturiranja poslovanja ljubljanske prehrambene kompanije Žito, koja je u vlasništvu Podravke, objavila je Podravka 1. lipnja 2023. na svojoj internet stranici . U informaciji piše slijedeće:
Riječ je novoj liniji za proizvodnju kruha u Pekari Vič u Sloveniji, ukupne vrijednosti pet milijuna eura. Suvremena automatizirana linija za proizvodnju kruha kapaciteta do 2.400 komada po satu u pogon će u potpunosti biti puštena tijekom lipnja, dok se plasman prvih proizvoda na tržište očekuje u drugoj polovici srpnja ove godine.
Nova se linija odlikuje i niskom potrošnjom energije, a očekuje se i smanjenje troška održavanja za 20%. Naknadno će se izvršiti i rekuperacija na pećnici, što će omogućiti korištenje viška energije iz tople vode za tehnološke potrebe i grijanje prostora.




Novu liniju u Ljubljani posjetili su članovi Nadzornog odbora i Uprave Podravke te članovi , Uprave Žita na čelu s Tomislavom Bujanovićem i voditelj Pekare Vič, Matježom Breznikom.

„Dovršetak ove, pet milijuna eura vrijedne, investicije na Viču, pokazatelj je uspješnog procesa restrukturiranja Žita. U tijeku su i dodatna ulaganja u modernizaciju pekarstva u Mariboru vrijedna 10 milijuna eura, uključujući i novu automatiziranu liniju te proširenje kapaciteta skladištenja smrznutih proizvoda. Zato hvala svima u Žitu na predanom radu i provođenju cjelokupnog restrukturiranja. Za to je potrebno puno energije, upornosti te zajedničkog angažmana i vjerujem kako je to putokaz za još jače i efikasnije Žito“, rekla je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke d.d. u tom značajnom poslovnom događaju.

PEKARSTVO - STRATEŠKA KATEGORIJA
Grupa Podravka prepoznala je pekarstvo kao jednu od strateških proizvodnih kategorija. U njoj želi ojačati svoje tržišne pozicije, posebice na hrvatskom i slovenskom tržištu, ali i šire. Nova proizvodna linija u pekari Žito u Viču jedna je od brojnih investicija koje se provode u sklopu strateških ciljeva transformacije. Žito će postati moderna pekarska industrija objedinjavanjem proizvodnje, povećanjem učinkovitosti i produktivnosti te optimiziranjem asortimana. Restrukturiranjem poslovanja Žita fokus se stavlja na usklađivanje poslovnih procesa s procesima Podravke.

ŽITO SA PALETOM PREPOZNATLJIVIH MARKI
Da podsjetim kako je ljubljanska tvrtka Žito došla u vlasništvo Podravke d.d. :

Podravka je u proljeće 2015. u Ljubljani s konzorcijem prodavatelja (Slovenski državni holding te Modra zavarovalnica, KD Kapital, KD Skladi, Adriatic Slovenica i NLB Skladi) sklopila ugovor o kupnji 51,55 posto dionica ljubljanskog Žita,
U listopadu 2015. Podravka je objavila ponudu za preuzimanje svih preostalih dionica Žita, u kojoj je ponudila 180,1 eura za dionicu, a ponudu je prihvatio 4291 dioničar, od kojih je Podravka kupila dodatnih 35,25 posto dionica. Nakon ponude za preuzimanje Podravka je postala vlasnik ukupno 86,80 posto dionica ljubljanskog Žita, a u vlasništvu samog Žita i njegovih povezanih društava bilo je još oko 10 posto dionica.
Kad je Podravka već dosegla 96,8 posto udjela u Žitu, glavna skupština te kompanije donijela je odluku o isključenju manjinskih dioničara, koji su za svoje dionice također dobili otpremninu od 180,1 eura po dionici. Donesena je odluka o povlačenju dionica Žita s Ljubljanske burze.

Odlukom o isključenju manjinskih dioničara sve dionice Žita prenesene su na glavnog dioničara Podravku.
Podravka i Žito imaju vrlo komplementaran asortiman proizvoda – riječ je o prehrambenim proizvodima koji imaju sličan model proizvodnje, prodaje, promocije, distribucije i logistike. Žito u svome portfelju ima široku paletu prepoznatljivih marki proizvoda, koje drže vodeću ili pak drugu poziciju na tržištu, poput krovne marke Žito (brašno i pekarski proizvodi), potom Zlato polje (riža, tjestenina, mlinarski proizvodi), Maestro (monozačini), 1001 Cvet (čajevi), Natura (žitarice i mahunarke), Gorenjka (čokolada), Šumi (bomboni).
Proširenjem poslovanja u komplementarnim grupama proizvoda stvorena je mogućnost proizvodnih i prodajno-marketinških sinergija, čime se poboljšava efikasnost poslovanja obiju kompanija te povećava njihova konkurentnost. U Podravki naglašavaju kako se ovim otvara mogućnost prodaje proizvoda Žita kroz prodajno-distributivnu mrežu Podravke u više, od 20 zemalja svijeta




Post je objavljen 01.06.2023. u 17:41 sati.