Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

KOHEZIJSKA POLITIKA EUROPSKE UNIJE : MAĐARSKA



REKONSTRUIRAN METRO U BUDIMPEŠTI


Kako stoji u informaciji s područja regionalnog i urbanog razvoja Europske unije 22. svibnja 2023. otvorena je rekonstruirana linija metroa u Budimpešti, koji je glavni grad Mađarske i ima preko 1,7 milijuna stanovnika. U rekonstrukciju je utrošeno 453 milijuna eura novca Europske unije.

U informaciji piše da obnova ove linije – čijih je 17,4 km čini najdužom u gradu – i 20 stanica podzemne željeznice započela je u studenom 2017. i dobila je 453 milijuna eura sredstava Kohezijske politike iz programskog razdoblja 2014. – 2020., od ukupnog proračuna od 591 milijun eura. Ovaj projekt jedna je od najvećih EU investicija u Mađarskoj.
Počevši od danas, više od 500.000 dnevnih putnika svakodnevno će putovati na posao u udobnijem i ugodnijem okruženju.

U razdoblju 2014. – 2020. Mađarska je koristila sredstava kohezijske politike u vrijednosti od 22,5 milijardi eura. Obnova metroa financirana je iz Operativnog programa integriranog razvoja prometa koji se financira iz Kohezijskog fonda s 2,7 milijardi eura i omotnice Europskog fonda za regionalni razvoj od 631 milijun eura.
Gotovo dvije trećine raspoloživih sredstava ,37,79% za razvoj željeznice i 27,19% za održivi gradski prijevoz, pridonose glavnom cilju programa, a to je povezivanje željezničkih prometnih mreža u Europi i razvoj održivog gradskog prometa. U okviru prioriteta održive urbane mobilnosti programa, izgrađeno je ili modernizirano 52 km linija metroa i tramvaja.
Za programsko razdoblje 2021. – 2027., gotovo 22 milijarde eura sredstava kohezijske politike stavljeno je na raspolaganje Mađarskoj za provedbu zajedničkih prioriteta EU-a kao što su uravnoteženi teritorijalni razvoj i pravedna klima i digitalna tranzicija, uz istodobno podupiranje inovativnog i uključivog socijalnog tržišnog gospodarstva .

Brz i siguran metro
Zahvaljujući kohezijskom financiranju EU-a, linija i stanice podzemne željeznice potpuno su obnovljene.
U informaciji dalje detaljno stoji da je kao rezultat toga rada, metro sada u potpunosti dostupan svima, s tradicionalnim i posebno nagnutim dizalima na stanicama Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed, Kálvin tér, Ferenciek tere, Nyugati pályaudvar i Arany János utca. Štoviše, novopostavljeno taktilno popločavanje pomoći će osobama oštećena vida.
Sigurnost podzemne željeznice također je značajno povećana, zahvaljujući novim sustavima upravljanja, provodnika, protupožarne zaštite i ventilacije te renoviranju stanica i njihovih putničkih prostora. Sada postoji gotovo 340 javljača za hitne slučajeve, dok 160 monitora i 500 internet protokol kamera omogućavaju brze i učinkovite intervencije.
Stari vlakovi zamijenjeni su novima koji će voziti prosječnom brzinom od 80 km/h. Za rasvjetu će se pobrinuti LED rasvjeta. 300 centralno upravljanih satova, 180 vizualnih znakova i 2060 zvučnika pomoći će putnicima. Obnovljeno je i oko 32.000 m˛ podnih obloga.

Povjerenica za kohezijsku politiku i reforme Elisa Ferreira rekla je povodom puštanja u upotrebu metroa u Budimpešti: „Komisija teži Europi koja je povezanija, zelenija, društvena i bliža građanima. Sada dovršena rekonstrukcija plave linije podzemne željeznice M3 ispunjava upravo sve ove okvire. Kao najprometnija linija podzemne željeznice u Budimpešti, služit će potrebama putnika u nadolazećim godinama, pridonoseći zelenoj gradskoj prometnoj mreži. EU je pred vratima, a čine je konkretna postignuća i lokalni projekti za dobrobit građana. Budimpeštanska metro linija je jedna od njih.”

(mzz)



Post je objavljen 28.05.2023. u 06:17 sati.