Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ap-placenici

Marketing

Dan 333.

Placenici
Slika: Dule

Zadnji let u 2022. i prvi u 2023. odrađeni su na istom avionu. Kako se kaže, sila Boga ne moli. S obzirom da je Lučko konstanto zatvoreno, nije bilo druge nego ponovno krenut do LDVA. Unatoč trošku jednosatnog puta do tamo i nazad, te vrlo skupom satu naleta, kad se male ruke slože sve se može. Povod tome je želja kolege lovca da počasti svog prijatelja s panoramskim letom. Pa kad se trošak leta podijeli na troje može se prihvatiti. S obzirom na nadolazeću vlažnu Jadransku ciklonu koja se na kontinentu sudara s hladnim zrakom i proizvodi snježne padaline, nije bilo puno manevarskog prostora za taj let. Krećemo odmah ujutro čim su nam lokalci potvrdili da nema magle. No vjetar je u jačanju. Dok smo stigli već je bio na 8 čvorova i vlasnik aviona mi prenosi mišljenje upravnika aerodroma da nije za letenje. Kaže letite na vlastitu odgovornost. Kažem mu vjetar je u pravcu piste i probat ću kad smo već došli. Polijećemo u pravcu 34 i čim se odvajamo osjećamo vrtloge koji nastaju preko šumarka ispred staze. Bacakanje je intenzivno do visine 300-400ft, pa se penjem na 700ft QFE gdje je nešto mirnije. Nije to ništa što već nisam iskusio, pa nema razloga za dramu.

Placenici
Slika: Dule

Radimo širi krug preko Varaždina i odmah isprobavam prilaz za sletanje da vidim hoće li nas šamarat dolje pri tlu. Prilazim iz daljeg sa motorom na snazi u slučaju nekog refula vjetra. Ide to, pa nakon dodira dajem gas i nastavljamo let. Uzimamo kurs prema LDVC. Tamo smo za nekoliko minuta, radim javljanje na slijepo i vršimo brišući prelet staze na metar. Nema smisla slijetati i prljati avion s blatom. Na 200ft radimo U-zaokret prema Varaždinu. Dolje nas opet šamara, pa se vraćamo na 500ft visine. Povratkom radimo nekoliko krugova nad gradom koji u svom središtu ima čak šest crkava. Tu zbog vrtloženja vjetra preko vertikalnih objekata osjećamo dobrane udare i propadanja. Očito vjetar pojačava pred nadolazećom ciklonom, pa zaključujemo kako je dosta za danas. Četvero nas je u avionu i nema smisla jbt zid. Opet radim širi prilaz od snijegom prekrivenih padina Varaždin brega. Blagi kut prilaza s motorom na gasu i bez flapsa. Lagano slijetanje i rulanje do stajanke. Ispisujemo startnu listu, javljamo oblasnoj slijetanje, spremamo avion u hangar i zatvaramo ga.

Placenici
Slika: Dule

Nejto dernek u Ramštajnu okončan je sa zaključkom slanja preko 1000 oklopnjaka, ali od samo 185 tenkova. Izostalo je priželjkivano ododbrenje Berlina za slanje tenkova Leopard 2. Srećom Švabe su upamtile kako se njihov oklop proveo u tim istim stepama tamo od 1943. godine. Dobro je da bar neki u toj EU uče iz povijesti. Za to vrijeme na toj istočnoj bojišnici WW3 bilježi se pomak od 7km na liniji dužine 60-ak km prema Zaporožju, Orehovu i Huapolju. Prema do sada objavljenim podacima naselja uz Dnjepar - Lobkove, Mali Ščerbaki i Kamjanske, te Krasnopolje kod Soledara su promijenila vlasnike. Trenutno raste topnički pritisak prema Orehovu i Sumiju što dodatno razvlači već ionako prerazvučene Ukrajinske snage. Trošeći im na taj način logističke kapacitete, tehniku i ljudstvo. Koje po nekim zapadnim procjenama trenutno broji svega 150.000 borbeno sposobnih vojnika. Što je na tolikoj širini bojišnice zaista nedovoljan broj ljudi. Dok samo PMC Wagner na toj bojišnici ima 50.000 plaćenika. A "Ruska" je zima tek počela...

Placenici
Slika: https://t.me/Slavyangrad/30140


Post je objavljen 23.01.2023. u 00:00 sati.