Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

KONZUM, KTC I TOMMY SPREMNI NA SURADNJU S MINISTARSTVOM GOSPODARSTVA


POSLOVNE CILJEVE OSTVARUJU - POTROŠAČI

Nakon lanca trgovina Konzum i KTC ( Križevački trgovački centar) te lanac trgovina TOMMY dostavio je ministarstvu gospodarstva svoju privolu da se priključuje praćenju cijena 80 proizvoda. Ministar gospodarstva dr. Davor Filipović rekao je da će s predstavnicima tih lanaca održati sastanak u tjednu koji slijedi, a taj je tjedan već zadnji tjedan u mjesecu siječnju. Dogovoriti će tada, rekao je mehanizam praćenja cijena.
Kraj je drugog tjedna u kome Ministarstvo gospodarstva I održivog razvoja čeka privolu dostava cijena od još sedam trgovačkih lanaca. Prema podacima Agencije za tržišno natjecanje iz mjeseca studenog 2022., najveći trgovački lanac u Republici Hrvatskoj je Konzum s udjelom većim od 20 posto, što čini 620 prodajnih mjesta. Drugi je Lidl s tržišnim udjelom manjim od 20 posto, treće su Plodine, četvrti Kaufland, peti Spar, šesti splitski Tommy, sedmi Studenac, osmi KTC, deveti NTL, a deseti Mlin i pekare.

KONZUM NAJVEĆI
Vodeći trgovački lanac u Zagrebu kao najvećem hrvatskom gradu je Konzum plus, ali on najviše trgovina osim u Zagrebačkoj županiji ima u još pet županija i to Krapinsko-zagorskoj, Varaždinskoj, Karlovačkoj Ličko-senjskoj, Osječko-baranjskoj. No koliko je Konzum raširena i moćna trgovačka mreža govori podatak da je Konzum u još pet županija na drugom mjestu, po svojoj trgovačkoj rasprostranjenosti i to u Primorsko-goranskoj, Šibensko-kninskoj, Vukovarsko-srijemskoj, Dubrovačko-neretvanskoj i Međimurskoj županiji.
Tommy je i lanac trgovina orijentiran na Dalmaciju. Zanimljivo da Tommy u Zagrebu ima samo jednu svoju trgovinu.
Prema podatku koji je iznijela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja KTC ima osmu poziciju među maloprodajnim lancima u Hrvatskoj. Ujedno KTC je jedini koji je ukinuo rad nedjeljom i blagdanima, te tako svojim zaposlenicima omogućio ono o čemu se u hrvatskoj javnosti s vremena na vrijeme diskutira mnogo, neopravdano i bez pravih argumenata, a to je da će ako trgovinski lanac prestane raditi nedjeljom, dio djelatnika izgubiti posao. No iako se u KTCu ne radi nedjeljom ni blagdanima nitko nije ostao bez posla, niti je profitabilnost tog lanca pala. Čak što više trenutno KTC traži 20 djelatnika za posao u svojim trgovinama i objektima diljem Hrvatske.

MARKETINŠKI PODACI ZA NEUPUĆENE
Premijer Andrej Plenković na aktualnom prijepodnevu u Saboru 17 . siječnja rekao podatak da je Državni inspektorat izrekao 151 novčanu kaznu ukupno vrijednu 234.000 eura subjektima koji su se kod uvođenja eura počeli ponašati po nepoštenim poslovnim praksama. To će se nastavit i dalje, rekao je premijer Plenković Međutim, tko vjeruje tim podacima u kojima nema nikakvih argumenata, za koje je prekršaje, gdje i u kojim djelatnostima – u dva tjedna iza Nove godine Državni inspektorat prikupio, naplatio ili napisao kazni u vrijednosti 234 tisuće eura. To je suma veća od milijun i pol tisuća kuna. S obzirom na suhoparan način kako je to premijer prenio javnosti, a izrekao u Hrvatskom saboru, to zvući kao marketinški trik za neupućene ili naivne. Ali za koje naivne. Prosječne kupce, ovako izrečni podaci uopće ne dodiruju, jer i ne razumiju što, tko kome i o čemu se tu radi, dok svi ostali koji znaju misliti, zaključe da tu baš nema vjerodostojne istine.
Ministar financija Marko Primorac toga je dana rekao da Vlada ima instrumente i da će kazniti one koji su neopravdano podigli cijene, a ministar gospodarstva Filipović je kako je najbolja pedagoška mjera za sve one koji su neopravdano digli cijene, posjeti inspektorata te porezne i carinske uprave.


Rajčica kao nutritivno vrijedna i zdrava namirnica ni prerađena, nema nimalo povoljnu cijenu. Fotka mzz

No 20. siječnja premijer Plenković je kao da je glasnogovornik glavnog državnog inspektora, rekao podatak na sjednici Vlade, " da su do danas inspekcije Državnog inspektorata obavile su ukupno 1.145 nadzora".
U svakom slučaju ostvarene podatke ne treba iznositi okrnjene i nepotpune. Poslovni ciljevi koji stvaraju dobit i profit i velikim i malim poslovnim subjektima, a koje ostvaruju kupci, potrošači, trebaju biti pod kontrolom, koja mora definirati što je potrošački platežno prihvatljivo za potrošače. U želji za profitom nema granica. A što odlazi u nepoštenje i pljačku ne može još za sada sankcionirati privatna osoba, već sustav.

Margareta Zouhar Zec


Post je objavljen 20.01.2023. u 14:51 sati.