mi smo u prošlim predavanjima govorili o teleologiji, svrhama a sada bi bilo potrebno da ta ista pitanja dovedemo u vezu sa Teslom I Teslinim nastojanjima. Ono što sam ja danas htio govoriti jest pitanje I problematika takozvanih organskih svojstava Teslinih munja u relaciji prema pitanjima teleologije I prema pitanjima svrhe. Mi držimo da elektromagnetizam I sunčeva svjetlost imaju takozvana organska svojstva. Što zapravo mislimo pod time da oni imaju organska svojstva. Mi mislimo naprosto to da oni imaju, odnosno imanentno sadrže organičku potenciju. Međutim pri tome treba otkloniti tradicionalne predstavne molekularne biologije koja definira život na jedan specifičan način a mi ćemo pokazati I koji. Tako se uzima da je sustav koji se može prihvatiti kao život metabolički sustav koji se sam razmnožava I koji je podložan mutacijama I koji reproducira mutacije, da svaka živa stvar obično ima ugljika, da je ovisna o vodi ili slobodnom kisiku ili o prisutnosti encimatskih sistema koji prenose kisik. Isto tako smatra se da je život strukturirano ponavljanje encima koji su utvrđeni točno reproduciranim molekulama nukleinskih kiselina. I konačno da život ima sposobnost samostalne obnove. Međutim mi pod organičkim svojstvima ili pod pojmom organičke potencije Teslinih struja razumijevamo prije svega proces koji uzrokuje kretanje. Već I prema Aristotelovoj definiciji , a mi smo se time bavili ranije, živo je ono što je nedjeljivo I što je uzrok kretanja , kod Leibniza živo je ono što je na način neke organizacije. Iz toga smo zaključili da živo jest ono što je na način organizacije I što je uzrok kretanja. Sve žive stvari se kreću I po tome se razlikuju od neživih. Kažemo da stvari I organizmi koji se kreću da imaju dušu I ovaj pojam duše u uskoj je vezi sa živim organizmima. Mi smo vidjeli u predsokratičkoj filozofiji da je duša ona koja potiče na kretanje. U tome se dakle sastoje organička svojstva Teslinih struja da produciraju kretanje neke organizacije na način njene teleološke reprodukcije. Znači da Tesline munje imaju teleološko vlasništvo. To drugim riječima znači da svaka organizacija podjednako kao I one stvari koje imaju dušu jesu uzrok kretanja I da se same kreću prema već utvrđenim tajanstvenim, životnim, teleološkim procesima. Naša osnovna teza je ta da Tesline struje pokreću teleološke procese. U tom smislu ja vidim vrijednost Einsteinovog pokusa sa fotoelektričnim efektom da naime taj efekt producira kretanje elektrona u metalima visokoga izlaznoga rada. Isti odnosno sličan pokus moguće je napraviti I sa elektromagnetizmom ukoliko snop električne svjetlosti usmjerimo prema materijalima koji pokrenuti kretanjem elektrona pokreću na primjer mali okrugli disk kao što je to pokazano na jednom primjeru pokusa u Tehničkom muzeju u Zagrebu. Kada sam pisao ovaj tekst svojevremeno onda nisam znao da je I Tesla imao jedno svoje istraživanje nalik Einsteinovom fotoelektričnom efektu , ja ću navesti koji je to, to je objašnjeno u radu Apparatus for utilisation of the radiant energy, to je rad iz 1901 godine gdje se govori o malim česticama od kojih se sastoji svjetlost I električna energija I govori o korpuskularnoj prirodi svjetlosti, korpuskularnoj teoriji na isti način na koji to govori I Einstein ali mnogo, mnogo ranije. Ovi pokusi o kojima govorim samo na najelementarnijem nivou saopćavaju nama ono što ja nazivam organička svojstva Teslinih struja kao onima koji produciraju kretanje , odnosno koji imaju dušu . I s obzirom sada na pitanje postanka života na Zemlji, u tom smislu na početku predkambijske ere , za vrijeme trajanja tzv primordijalne supe života je bilo na sve strane sasvim suprotno mišljenju da u stijenama predkambija nemamo biološke evidencije postojanja organskog života. Samo je taj život bio na jednom elementarnijem stadiju bez obzira na činjenicu da sadržaj dušika u rano predkambijsko organiziranoj materiji jest relativno nizak. Iz ovoga još je jako teško postaviti zaključak koji pogađa teoriju kemijske evolucije da ne postoje dovoljne količine primordijalne supe u predkambijskim vremenima kao I da je ta supa trajala jedno jako kratko vrijeme. Jer se život događao također u atmosferi za koju smo rekli da je reduktivna odnosno da nema slobodnoga kisika. Teslina su istraživanja sa strujama visokoga napona upravo pokazala kako je proces električnoga pražnjenja ili proces skoka Tesline munje u uskoj povezanosti sa nastankom ozona a mi ćemo pokazati I sa nastankom života na primjer. Prema tome početak stvaranja života na Zemlji treba vidjeti kao jedno jako složeno djelovanje jako velikoga broja važnih elemenata I to podjednako s obzirom na primordijalnu supu kao I na reduktivnu atmosferu jer se proces života događao I u jednom I u drugom. Mi smo maločas rekli da Tesline struje pokreću teleološke procese , to je jako važno za shvatiti. Zato smo se I bavili ovim pitanjem svrhe. Pri tome ja mislim da je jako važno navesti pokus Stanleya Millera, američkog kemičara iz 1953 godine. On je ispitivao kemijske učinke dodavajući različite izvore energije modelu reduktivne atmosfere . Ishod tih pokusa pokazao je da je od takve sintetske reduktivne ili neutralne atmosfere moguće dodavanjem električne energije proizvesti iste osnovne organske molekule koje su potrebne za proizvodnju biomolekula kemikalija života. Znači već u pokusu Millera vidimo da te Tesline elektrike imaju teleološko svojstvo, da pokreću teleološke procese, da pokreću životne procese. I ono što je jako važno s obzirom na ovaj drugi problem, problem kloninga o kojem se danas govori, o kojem se jako puno govorilo prije izvjesnoga vremena I od toga je napravljena velika svjetska mudrost oko tako jednostavnih stvari. Ova istraživanja su poduzeta u Velikoj Britaniji a riječ je o tome da se iz stanice izdvoji odnosno odstrani nukleus, da se na njegovo mjesto utisne novi nukleus odnosno DNA I da se malim snopom električne energije pokrenu teleološki procesi ( rasta). Znači vidimo ovdje da je riječ o jednom teleološkom vlasništvu električnih energija. Mi smo o tom pitanju jako se puno bavili, cijelo čovječanstvo se time bavilo prije izvjesnoga vremena a danas o tome više nitko ne govori. I poznat je taj slučaj Doly the sheep . Međutim slučaj Doly the sheep ne zaslužuje bilo kakva priznanja naprosto iz toga razloga jer ne zadovoljava osnovne uvjete teorije. Osnove uvjete teorije zadovoljava samo onaj koji ima sve elemente teorije o kojoj je riječ u svome posjedu. Prema tome ja sam dalje mišljenja da cijela ova tematika I dalje pripada samo jednoj osobi I da je u posjedu Nikole Tesle. Hvala!