Od posljednjeg javljanja i uništenja Sjevernih tokova stvari su se ubrzale. Rusi su izgleda onesposobili satelitski sustav Starlink koji je Ukrajinska vojska koristila tijekog zadnjih operacija. Samim time postao je legitiman vojni cilj. Znači nakon morskog dna WW3 je prenesen i u svemir. Nakon što je u popodnevnim satima 7.10. na Krimskom mostu detoniran kamion-bomba u režiji cija-snajke, današnji dan je počeo s udaranjem po elektroenergetskoj infrastrukturi Ukrajine. Navodno su cijele regije bez interneta, struje i vode. Tako je rat u Ukrajini ušao u novu fazu paralelno s postavljanjem generala Suvorikina za zapovjednika svih snaga u SVO. Čime je de facto nGS Gerasimov razriješen dosadašnjeg upravljanja operacijom. Zadnja vijest je i da su Wagnerovci ušli u Bahmut/Artemovsk.
Dok se sve to odvijalo kod nas je nastavljena obuka na krajnjem istoku Bivše naše. Lijepo vrijeme tijekom vikenda iskorišteno je za posjet aeroklubu Osijek koji je upravo obilježio 31. obljetnicu ustrojavanja Samostalnog zrakoplovnog voda koji je dao nemjerljiv obol tijekom bitke za Vukovar. U sklopu toga otkriven je i spomenik četvorici Slavonskih zrakoplovaca koje je u vječnost poslao posebno modificirani PZO raketni sustav KUB (SA-6). Na tom zadnjem letu Osječkog SZO-a poginuli su pilot MiG-29 Živković, pilot MiG-21 i An-26 Vukušić, te dva padobranca i izbacivača tereta iz An-2 - Plazibat i Griva. Zahvaljujući zalaganju pojedinaca, udruga i sponzorstvu lokalnih poduzetnika napokon su im imena uklesana u kamen kao najdugovječniji zapis na ovoj planeti. Onaj drugi živi kroz gene potomaka. Dok se to odvijalo padobranci su imali natjecanje u skokovima na cilj u sklopu memorijala "Crne vrane".
Za uzvanike je poslužen domjenak, padobranci su sebi skuhali grah, a pilote je sutradan na natjecanju u preciznom slijetanju dočekala kotlovina. Kao i obično Slavonci su se pokazali vrhunskim domaćinima. Osobno ta četiri letačka dana ću pamtiti po prvom samostalnom letu od davne 1996. kad smo imali navigacijske letove na Utvi-75. Nakon toga sam ušao u program obuke za posadno letenje, pa je u kokpitu uvijek bilo društva. Dan kasnije sam s kumom Stenčijem u Cessni 172N odradio oblet šireg područja do Vukovara, pa uz Dunav do Baranje i nazad preko Drave do LDOC. Posljednji dan uz granični bočni vjetar za aviončić SILA-450C sudjelovao sam čak na natjecanju. Iako je konačni rezultat bio u skladu s tim, najvažnije nisam se osramotio na svom drugom samostalnom letu. Jedan gostujući natjecatelj je čak bio lagano u šoku kad je čuo podatak o mom sudjelovanju na drugom letu. Utakmica se nastavlja...
Post je objavljen 10.10.2022. u 12:00 sati.