Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/astrosailor22

Marketing

Natrag u 50-te

Ne koristim Firefox ili Chrome (naravno, niti išta od MS Windows produkata) ako se da izbjeći, pa su mi reklame online na minumumu. Što u današnjem svijetu znači da na ekranu vidim bar komadić svog teksta, pod reklamama.

Kad sam živio u Kini, prvo sam se smijao, a onda zgražao, nad njihovim politički dirigiranim reklamama koje kao da su iskočile iz bloka nekog sovjetskog Alan Forda iz 1950-tih.

Sad mi je upravo iskočila reklama "finish" sredstva za pranje suđa za Bosch perilice. Mama i kćer, gledaju sa divljenjem kako se čaše sjaje... Slatka domaća sličica, puno boja i savršena tehnologija. Falio je samo stručnjak u pozadini, on u bijeloj laboratorijskoj kuti koji je stvorio to čudo... Welcome back, 1950-ies!

Ljuti nas počesto politička korektnost ovdje i ondje, kad liberalni demokrati (posebno oni školovani na Ivy League koledžima u SAD) inzistiraju na "ravnopravnosti" bilo koga i čega. I da, mene isto nervira da mi svaki homo gura pod nos i u guzicu da je on/ona homo, ja sam hetero i ne trčim naokolo gol glaseći tu sretnu, ekstatičnu činjenicu. Ili kad je u svaki filmski uradak ili reklamu uguran cijeli Nesvrstani crno-bijelo-žuti svijet, ko da će se sutra Titek izljubit s Indirom sa "Galebom" u pozadini i sjeverno-korejskom ili japanskom dječicom pjevajući "Lepe ti je, lepe ti je, Zagorje zelene".

Ali možda, možda, ipak još nije vrijeme za prestati ponavljati civilizirano građansko gradivo, kao što Kinezi ponavljaju misao Mr.Xi dok im ne izviri iz pozadine? Jer vidi čuda, ako se raznoraznim Trumpovima i Q-anon tipovima u SAD uvjetima, a kod nas bageristima, bivšim policajkama ili zakulisnim Mostovim poslodavcima u bijelim odorama da prst, oni odmah grabe ruku, tijelo, psa, mačku, auto, kuću... Odmah se zabranjuje pobačaje pa makar se radilo o silovanju maloljetne djevojčice, neka rodi, od Svevišnjeg (ma kojeg od tri knjige) je dano, odmah se ne smije pokazati komadić kose ispod marame jer te ubiju ko kuju na ulici (vidi Iran ovih dana), ili te neću ni pisat kaj jer mi je muka od pisanja toga, u Indiji.

Nekaj je tu jako otišlo u krivu stranu s ultra-konzervativizmom danas. Nekad se to moglo prakticirat u iranskoj, indijskoj, hercegovskoj ili zagorskoj ili štajerskoj zabiti, po nekim Twin Peaksima, pričalo se malo a onda zaboravilo i nije se znalo dalje od par sela naokolo, ali danas se to odmah raspiše po cijelom svijetu. Pa se nemre čovjek vadit na neznanje.

Vratimo se na reklamu iz trećeg pasusa. Jeste li uopće shvatili zašto me zasmetala i povukla ove refleksije poviše? Ili ste već popapali Vrli Novi Svijet sa jutarnjom (plavom, ne crvenom!) tableticom?


Post je objavljen 29.09.2022. u 10:45 sati.