Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/mcmlx

Marketing

kibic i njegov gubec



Objašnjenja fenomena nepomaganja potrebitima bila su obično društveno kritične prirode.
Skretanje pogleda od tuđe kobi pravdalo se anonimnošću velikog grada ili pridržavanjem one 'moderni (urbani) ljudi više ne pomažu'.
Međutim, socio-psihološko objašnjenje pretpostavlja drugačiji pristup.
Vjerojatnost da će osoba pomoći u hitnoj situaciji smanjuje se što je više gledatelja.
U znanosti bi se to zvalo "efekt pasivnog gledatelja" ili efekt kibica.

Pri evaluaciji stvarne nužnosti, važno je ne vidjeti opasnost u svakoj neobičnoj situaciji.
Pretpostavljati kako se iza svake situacije u svakodnevnom životu krije potencijalno opasna situacija koja iziskuje nečiju pomoć, takvom junaku bilo bi teško izdržati dan, a svaki bi bome jako dug.
A tek noć.
Broj gledatelja (očevidaca) ima jak utjecaj.
Ako pružimo pomoć, usuđujemo se djelovati kao pojedinci.
Ako nismo sigurni jesmo li dovoljno kompetentni, bojimo se neugodnosti.
A što više ljudi gleda, to je veći i potencijal blamaže.
Ali što učiniti ako želite pomoći, a niste dorasli situaciji?
Nesreća Don Quijotea nije u njegovoj imaginaciji, nego u Sanchu Panzi, navodno je zapisao Franz Kafka jednom prigodom.

#LongSanksR




Post je objavljen 22.08.2022. u 19:30 sati.