Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

PELJEŠKI MOST PUŠTEN U PROMET


HRVATSKA IMA MOST U JADRANSKOM MORU DŽINE 2 404 METRA


Za tople ljetne večeri 26. srpnja 2022. u prisustvu premijera RH Plenkovića, predjsednika Hrvatskog Sabora Jandrokovića, kao i predsjednika Republike Hrvatske Milanovića te hrvatskih političkih dužnosnika hrvatske Vlade, otvoren je za promet Pelješki most . On premošćuje Malostonski zaljev između Komarne na kopnu i Brijeste na poluotoku Pelješcu i tako prometno stvara kontinuitet teritorija Republike Hrvatske prekinut uskim koridorom, kojim Bosna i Hercegovina kod Neuma izlazi na more.
Most je ovješenog tipa prema projektu slovenca Marjana Pipenbahera iz slovenske tvrtke Ponting, temeljem kojeg projekta je Europska komisija odobrila s 85 posto, odnosno 357 milijuna eura, financiranje mosta.
Duljina mosta je 2404 m, a širine 21 metar sa šest glavnih stupova i trinaest raspona od čelika duljine od 72 do 285 metara. Most je visok 55 metara, čime je udovoljeno zahtjevu dužnosnika Bosne i Hercegovine da se osigura nesmetan prolazak brodova ispod mosta, kako bi se nesmetano prometovalo brodovima do Neuma. Dubina mora pod mostom iznosi 27 metara.
Most se nalazi u osjetljivom ekološkom području Malostonskog zaljeva koji je 1983. proglašen rezervatom prirode u moru, a zaštićen je i ekološkom mrežom Natura 2000.
Promet mostom započeo je u ponoć. Most je izgrađen u sklopu projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom.

KINESKA TVRTKA I NJENI RADNICI U ROKU SAGRADILI MOST

Godine 2015. iz fondova EU Hrvatskoj je odobreno 330 milijuna eura za financiranje 85% troškova gradnje. Natječaj raspisan 2017. godine u travnju 2018. dobiva kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation s ponudom od 2 milijarde kuna i rokom izgradnje od 36 mjeseci. Graditeljska tvrtka je učinila sve da se drži dogovorenog roka. Zato je u srpnju 2021. godine postavljen posljednji segment grede mosta, a radovi na mostu završeni su 26. siječnja. Nastavljena je gradnja pristupne ceste s nekoliko vijadukata i tunela, što je u tolikoj mjeri završeno da je most pušten u promet.

Ugovor o gradnji Pelješkoga mosta potpisan je 23. travnja 2018. s kineskom tvrtkom China Road and Bridge Corporation.
Na gradilište 27. prosinca 2018. doplovljava kineski potopni brod Zhen Hua 7 s tri manja plovila i velikom dizalica za postavljanje pilota. Dopremljena su brodom i dva testna pilota i dovedeni kineski radnici koji će raditi na gradnji. Stometarske cijevi zabijaju se u dno na mjestima gdje će biti stupovi mosta, a na njima se na dnu izlijevaju betonski temelji, betonska naglavnica, i na njoj stupovi, piloni, mosta.[11] Prvi pilot u dno je nakon višednevnog odgađanja zbog jakog juga postavljen 20. siječnja 2019. godine.

Dovršetak prve faze gradnje mosta obilježen je 11. travnja 2019. za posjeta kineskog premijera Lija Keqianga i sudjelovanju na summitu Kina + 16 u Dubrovniku.Kineski premijer Li i hrvatski premijer Andrej Plenković otkrili su spomen-ploču i zajedničkim pritiskanjem tipkala pokrenuli zabijanje najdužeg, 128-metarskog čeličnog pilota.
Brod Da Yu Sia s prvih dvadeset i devet dijelova čelične konstrukcije doplovio je 24. veljače 2020. nakon jednomjesečne plovidbe iz Kine na sidrište kod luke Ploče. Neki stupovi mosta već su bili dovršeni i pripremljeni za montažu prvih raspona. Velika dizalica s broda je dijelove mosta iskrcavala na plutajuće platforme koje su potom remorkeri odvlačili do mjesta za ugradnju.
Do kraja srpnja 2021. postavljeni su i zavareni svi segmenti mosta, a preostaje postavljanje hidroizolacije, ograde i asfaltiranje prometnice.

Od pristupnih cesta izgrađena je kod Komarne cestu od 2 km koja most spaja s Jadranskom magistralom, a sagradili su je tvrtke China Road and Bridge Corporation i Strabag. Na Pelješcu se gradi 30 km nove ceste, koja još nije potpuno gotova, na dijelu od mosta do postojeće ceste Strabag je probio tunele od 500 i 2500 metara, a grade se vijadukti od 80, 150 i 500 metara, a ostatak od 18 km gradi tvrtka Avax s vijaduktom od 200 m kao i dvama tunelima od 1300 m i mostom od 500 m kojim će u sklopu stonske obilaznice biti premošćen Stonski kanal. (mzz)




Post je objavljen 27.07.2022. u 11:58 sati.