Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

NITKO NE ŽELI BITI PREVAREN !


POŠTENJE ĆE BITI VIDLJIVO TIJEKOM TURISTIČKE SEZONE!

Internet portal Večernjeg lista objavio je kratak tekst, vrlo aktualne tematike koja se kratko može svesti pod pitanje: Jesam li prevaren? Jesam li prevaren kao potrošač i kao kupac? Kupac je prevaren i onda kada u pojedinim trgovinama plati artikl, a prodavač ne izda račun, već samo uzme novac. Takvih trgovina, izuzev s prehrambenim artiklima, već ostalih, ima vrlo mnogo na svakom koraku u velikim i malim gradovima i mjestima. Posebno prodavači skloni prodaji bez pisanja računa – svoje sklonosti iskazuju na nepoznatim kupcima!
Ili ovo: Kakav se osjećaj javlja u čovjeku kada shvati da je prevaren, da je platio više nego što artikl ima cijenu. Neki će preko toga olako prijeći, neki će brojati koliko puta je u istoj trgovini prevaren, pa onda napustit to mjesto za svoju najčešću kupnju ili se možda obratiti službi državnog inspektorata.Za to da se netko obratio nadležnoj inspekciji, i da je ona radila po prijavljenom predmetu se rijetko čuje. Pitanje je zašto se rijetko čuje. Da li zato što u inspekcijskim službama nitko nije dostupan, zato što je onaj tko želi nešto prijaviti već nakon kratkog razgovora od inspekcijskog službenika na telefonskoj liniji je ubijeđen da to što hoće prijaviti – nije na prijavu,(?!) da li zato što onaj tko je prevaren, misli da onaj slijedeći koji bude prevaren, će se obratit nekoj inspekciji!?
Ljudi sve više vjeruju da prijavom kod inspektorata neće ništa postići, jer „ svi su oni povezani i rade jedan za drugoga“ govore prosječno obrazovani ljudi ! To sugerira na zaključak da poštenja nema. No kako onda stvarati društvo, živjeti za budućnost, ako poštenja nema i ne radi se na tome da ga bude.

POŠTENJE JE DIO KULTURE
Društvo koje raste na prijevari ne može postati poželjno mjesto za život. Poštenje je dio kulture, identičan potrebi za zadovoljenjem osnovnih potreba čovjeka. Nepoštenje rađa raslojavanje društva i korupciju koja je desetak godina – Hrvatskoj problem, po kome je prepoznatljiva i u Europskoj uniji. To dovodi do neuređenog sistema, koji mladi često navode da je prevladao u odluci da odu iz Hrvatske.
Što i koliko se u Hrvatskoj vara kupce? O tome glavni državni inspektor dr. Andrija Mikulić uopće ne izvještava javnost.Iako zakon o nadležnosti državnog inspektora obuhvaća veoma mnogo djelatnosti. Javno o radu inspektorata, ni načelno ni po segmentima javnost zna jako malo.
A onda će potkraj kalendarske godine Hrvatski Sabor prihvatiti izvješće Državnog inpsktorata o radu kroz godinu i forma će biti zadovoljena. A stvarnost je gorka, deprimirajuća i nejasna. Jer nema transparentne ni učestale informacije iz te institucije!
Kako i koliko je državni inspektorat svojim radom na terenu stvorio autoritet i poticaj za poštenje, biti će vidljivo i tijekom ove turističke sezone. Prevareni gosti uvijek svoj jad negdje izgovore,: u mjestu u kome borave, ispričaju novinarskoj ekipi, nazovu neku novinarsku redakciju, ili svoj jad odnesu u zemlju iz koje su došli pa tamo ispričaju novinaru, koji onda pišu kako su se njihovi državljani proveli u lijepoj Hrvatskoj.

Margareta Zouhar Zec

Internet portal Večernjeg lista objavio je 19. svibnja kratak tekst pod naslovom, Naplatili mu espresso 2 eura pa je prijavio kafić policiji. Dobili kaznu od 7550 kuna

Objavljujem dio teksta, iz kojeg će čitatelju postati sve jasno!

Kafić u Firenci dobio je kaznu od 1000 eura (7550 kuna) nakon što je mušterija nazvala policiju i požalila se da mu je običan espresso naplaćen 2 eura (15 kuna). Mušterija u nevjerici tvrdila je da mu je kafić Ditta Artigianale u toskanskom gradu naplatio dva eura, a da nije prikazao cijenu na cjeniku. Vlasnik kafića pravdao se da su sve cijene prikazane na internetu i da je neobično visoka cijena, otprilike 70 posto iznad prosjeka za espresso, trebala pokriti troškove nabave zrna kave s određene plantaže u Meksiku. No policija je odbila prihvatiti njegovo obrazloženje i izrekla je Francescu Sanapu kaznu od 1000 eura.

Više na: https://www.vecernji.hr/vijesti/naplatili-mu-espresso-2-eura-pa-je-prijavio-kavic-policiji-dobili-kaznu-od-7550-kuna-1587812 - www.vecernji.hr

Tradicionalno niske cijene
Pijuckanje espressa sastavni je dio talijanske kulture, a kafići u Italiji poznati su po posluživanju dobre kave po tradicionalno niskim cijenama. Iako su problemi u lancu opskrbe i zatvaranje kafića zbog pandemije koronavirusa doveli do toga da mnoga talijanska poduzeća posljednjih mjeseci stalno povećavaju cijene, prosječna cijena espressa još uvijek je oko jednog eura u većini kafića. Ditta Artigianale oduvijek je svoju kavu prodavala s premiumom – cijena espressa kada je kafić otvoren 2013. već je bila 1,50 eura.
No, Sanapo tvrdi da je dodatni euro mala cijena za ljubitelje kave. – Kažnjen sam jer se osoba našla uvrijeđena što kavu s male plantaže na 1600 metara u regiji Chiapas, bez kofeina, napravljenu isključivo postupkom filtriranja vode, platila dva eura – rekao je Sanapo u četverominutnom videu podijeljenom na društvenim mrežama. – Oprostite, ljutit sam. Osjećao se uvrijeđenim jer je platio dva eura, jer je barista kavu izvagao, samljeo, pripremao na najboljim aparatima na tržištu. Teško je natjerati ljude da shvate da postoje kave koje mogu stajati više od jednog eura. Kave koje proizvode ljudi koji marljivo rade na stvaranju kave koja će postati jedinstveno iskustvo. Ne radi se samo o proizvođačima, već ima i barista koji uče kako bi skuhali što bolju kavu, ali ne, uvrijedite se jer to plaćate više od jednog eura – ispričao je ljutiti vlasnik bara. – Zato talijanska industrija kave propada, umire – zaključio je. – Espresso i talijanska industrija kave moraju oživjeti od kvalitete. A kvaliteta se mora platiti – naglasio je.




Post je objavljen 20.05.2022. u 11:44 sati.