Upoznajte voditelja tima koji je zadužen za digitalnu transformaciju farmaceutske kompanije Teve
Pokretači trendova, osim cilja da budu promicatelji inovativnosti, također imaju i odgovornost. U farmaceutskoj industriji o uspješnosti, ali i zahtjevnosti digitalne transformacije možemo svjedočiti u primjeru Teva Grupe, gdje je mladi voditelj digitalnih operacija Zvonimir Matutinović sa svojim 20-eročlanim timom kroz pet godina ostvario proboj poslovanja na više od dvadeset tržišta.
Detalje o svim pothvatima koji su prethodili, ali i planovima za budućnost donosimo u razgovoru s gospodinom Matutinovićem uoči konferencije LEAP Summit konferencije koja se 12. i 13. svibnja održava u Zagrebu.
Ovog ćemo tjedna slušati Vaše predavanje na LEAP Summit konferenciji. Koji je njegov naziv i što ćete posebno naglasiti u njemu?
Naziv predavanja s kojim sudjelujemo na LEAP-u je The Realities of Digital Transformation in Pharma, a glavna nam je misao vodilja sudionicima približiti kako u stvarnosti izgleda istinska digitalna transformacija u velikom sustavu kao što je Teva. Na praktičnim primjerima budućim mladim profesionalcima prikazat ćemo u kojem smjeru se kreće digital u farmaceutskoj industriji jer prilika je mnogo, ali ih treba i prepoznati na vrijeme.
Voditelj ste odjela digitalnih operacija za Teva Grupu. Vaš dvadeseteročlani tim predano radi na pružanju digitalnih usluga na pet kontinenata. Poprilično impresivno! Možete li dati primjere tih usluga i koji bi bio konačni cilj njihovog razvoja?
Odjel Digitalnih operacija radi na projektima digitalizacije, implementacije, upravljanja i optimizacije najmodernijih sustava u Tevinom poslovanju na više od dvadeset tržišta, a tehnologije i sustavi kojima se koristimo su zaista najbolji na tržištu. Naš cilj zvuči jednostavno, ali u praksi on je jako izazovan, želimo biti farmaceutska kompanija s kojom će biti najjednostavnije raditi.
Ako smo dobro razumjeli, vaš je odjel zasnovan prije pet godina. Bio je to, kako ste nam rekli, interni eksperiment. Kako je došlo do ovolike ekspanzije tima, posla, ciljeva...?
Naše usluge pilotirali smo na manjim projektima i kada su se pokazale uspješnima daljnji rast i razvoj zapravo su bili neizbježni. Podrška menadžmenta iznimno je bitna jer kada znate da netko stoji iza vašeg rada i razumije da je ovakva transformacija maraton, a ne sprint, uspjeh je prirodan tijek stvari. Možemo reći i kako smo proteklih godina ulaganjem u Digital zapravo ulagali i u istraživanje i razvoj koje je dovelo i do stvaranja dodane vrijednosti u vidu otvaranja novih radnih mjesta i kontinuiranog zapošljavanja.
U Zagrebu razvijamo različite dijelove poslovanja te se sve više novih globalnih projekata počinje voditi upravo iz Hrvatske. U ovom trenutku u potrazi smo za specifičnim znanjima i novim kolegama koje zapošljavamo. Prilika je to za mlade profesionalce koji ulaze u svijet rada, ali i za one koji već imaju radno iskustvo i žele se razvijati u velikoj multinacionalnoj kompaniji.
Vodite tim ljudi u jednoj industriji kojoj je digitalizacija došla u pravi trenutak. Kako je vaša kompanija to prepoznala i koje odluke je onda bilo logično donijeti?
Naša globalna digitalna strategija je učiniti Tevu kompanijom s kojom je najlakše surađivati kroz implementaciju superiornog korisničkog iskustva. Na tom putu osim što se koristimo tehnološki naprednim rješenjima kontinuirano gradimo i timove jer tehnologija bez ljudi ne znači puno. Ključ našeg uspjeha su ljudi i sustavno ulaganje u usavršavanja i nova znanja. U protivnom svaka kompanija koja si može priuštiti nove tehnologije mogla bi se transformirati preko noći, što je naprosto nemoguće.
Ne možemo se oteti dojmu da ste u ovaj svijet zaronili kao vrlo mlad profesionalac. Kako je izgledao vaš put u Teva grupi?
Upravo su me PLIVA i Teva učinile profesionalcem, jer tu mi je pružena i prilika. Ulaskom u veliki sustav otvaraju se i mogućnosti učenja, što sam objeručke prihvatio. Kada pogledam s odmakom od osam godina ne sjećam se da sam ikada dobio zadatak koji nisam barem pokušao riješiti, jer sam u svakom od njih vidio priliku za učenjem. Imao sam i sreću učiti od vrhunskih menadžera iz različitih područja i od svakoga od njih sam uzeo ono što sam smatrao najboljim.
Teva je na uspješnom putu da se prometne u digitalnog lidera u farmaceutskoj industriji. Kakvi su preduvjeti te transformacije iz tradicionalnog u moderno?
Kompleksnost digitalizacije u farmaceutskoj industriji leži i u činjenici da se radi o jednoj od najreguliranijih industrija na svijetu. Istovremeno, digitalna očekivanja stvorili su svjetski tehnološki divovi, a samim time prosječni korisnici od nas imaju velika očekivanja koja moramo ispuniti. Unutar Teva grupe digitalna transformacija prepoznata je kao jedno od najvažnijih područja stvaranja nove vrijednosti, a za provedbu strategije zadužen je niz stručnjaka iz različitih poslovnih područja. Neizostavna je podrška visokog menadžmenta jer Teva ima odgovornost prema više od 200 milijuna ljudi koji svakoga dana koriste ne samo lijekove, već cjelovita terapijska rješenja koja će poboljšati kvalitetu života njih i njihovih obitelji.
Vjerujete li da je pandemija promijenila težnje farmaceutske industrije u vidu digitalizacije?
Pandemija je jednostavno ubrzala već započete procese. Izazovi s kojima smo se suočili doveli su do potrebe za povećanjem fleksibilnosti procesa, ali istovremeno i osiguravanja stabilnosti poslovanja. Kada govorimo o digitalnoj transformaciji, promjene su se događale i događaju se relativno brzo, no farmaceutska industrija slijedi strogu regulativu kako bi pacijentima osigurali visoku kvalitetu proizvoda. Iz ovog razloga poneki trendovi se možda implementiraju mnogo brže u nekim drugim, manje reguliranim industrijama, no upravo u tome nalazi se izazov koji nas gura naprijed.
Koji je sljedeći korak za vaš tim?
Ono što mogu sa sigurnošću reći je da ćemo nastaviti rasti u svakom pogledu. U ovom trenutku zapošljavamo cijeli niz stručnjaka, od podatkovnih stručnjaka, specijalista za dizajn, specijalista za testiranja web platformi do stručnjaka za marketinšku automatizaciju. Daljnji rast je svakako planiran i širenjem na nova tržišta na kojima Teva posluje. Samim time važno je istaknuti da iako nas državne statistike ne obuhvaćaju, mi smo zapravo također izvoznici, a naš proizvod je znanje koje plasiramo na međunarodna tržišta. Samo u prošloj godini izvezli smo usluga u vrijednosti većoj od 15 milijuna kuna, a u ovoj godini očekujemo i daljnji rast. Piše Večernji.hr