Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

RAJ ZA TUŽITELJE PROTIV NOVINARA I NOVINARSTVA


MEDIJSKA STRATEGIJA NE POSTOJI

“Anketa Hrvatskog novinarskog društva govori da u ovom trenutku postoji najmanje 951 tužba protiv novinara i medija u RH za koje oni koji su tužbe podnijeli traže ukupno iznos od 77,4 milijuna kuna, što je više od 10 milijuna eura. Tužbe su model napada na novinarstvo, model zastrašivanja novinara i uvođenja cenzura. I Europska federacija novinara ocijenila je Hrvatsku kao najproblematičniju zemlju u Europi kada su u pitanju SLAPP tužbe”- istakao je na konferenciji za novinare 29. ožujka predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Hrvoje Zovko. Takozvana SLAPP tužba je postupak koje pokreću pojedinci koji se smatraju moćni, a s ciljem zastrašivanja novinara i na taj način suzbijanja kritičkih glasova u društvu o pitanjima koji su javni interes za građane.



„Zabrinjavajuće je da mnogi političari na nacionalnim razinama i u lokalnoj zajednici su tužitelji novinara, a imamo više slučajeva da su tužitelji i sami suci. Traže od novinara za navodne duševne boli enormno velike svote novca koje za mnoge medije, posebno neprofitne, kada izgube proces, znači gašenje tog medija. No lokalna scena unatoč toj vrsti zastrašivanja je poprilično žilava“- rekao je Zovko.
Prema riječima Hrvoja Zovka, predsjednika Hrvatskog novinarskog društva taj problem je maksimalno internacionaliziran i on vjeruje da hrvatski novinari ipak tu bitku neće izbubiti.
Zovko je podsjetio da je HND imao kampanju SAMO ODGOVORITE NA PITANJE zajedno sa Sindikatom novinara Hrvatske jer su bile situaciju da se verbalno vrijeđa novinare i novinarke, da političari umjesto da odgovore na postavljeno pitanje, vrijeđaju. A novinarke su najčešće bile predmet vrijeđanja. Zato je Zovko podsjetio „Samo odgovorite na pitanje“, na razini od premijera Plenkovića, predsjednika Milanovića, pa do svih drugih aktera na političkoj sceni.
Podsjetio je da unatoč silnim obećanjima resornog ministarstva Kulture i medija u posljednjih šest godina, MEDIJSKA STRATEGIJA NIJE NAPISANA I NE POSTOJI.



Predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Hrvoje Zovko

„ Strategije nema ni u naznakama. Ministarstvo kulture je prošle godine donijelo Zakon o elektroničkim medijima, a to dođe kao da gradite kuću od krova, a ne od temelja. A da biste donijeli Zakon morate detektirati probleme. A problem je i taj da je položaj novinara i novinarki težak, profesija se nije oporavila od krize od prije 10,12 godina, a došle su nove krize, potresi, COVID kriza i gotovo 50 posto kolega i kolegica je završilo na burzi“ – rekao je Hrvoje Zovko.

Izostavljeno je donešenje Medijske strategije kao ključnog dokumenta, na koju su se tada trebali nadograđivati svi drugi medijski zakoni. Ministarstvo kulture radi obrnutim putem. Da postoji medijska strategija ne bi se događalo, a što traje već posljednje četiri godine, da je Hrvatska raj za tužitelje protiv novinara i novinarstva.
M. Zouhar Zec


Post je objavljen 01.04.2022. u 06:56 sati.