Iako su fotografske manipulacije i fotomontaže poznate praktički od začetaka fotografije, u zadnje vrijeme, što tehnologija više napreduje, pogotovo ona koja se tiče "umjetne inteligencije" i manipulacije fotografijama i videom, postaje sve veći je problem razlučiti da li se radi o autentičnoj fotografiji i videu, ili o nekoj dobro izvedenoj foto-video manipulaciji.
Photoshop (iako je to zapravo ime samo jednog od programa za obradu, a ima ih zaista mnogo) je u zadnjih 20-ak godina postao svojevrsni sinonim za manipulaciju fotografijama. Osim one osnovne obrade gdje program za digitalnu obradu zapravo glumi svojevrsnu "digitalnu tamnu komoru" i omogućava fotografu sve one zahvate na fotografijama koje je bilo moguće obaviti i u klasičnoj tamnoj komori, u zadnje vrijeme se takvu fotografsku manipulaciju počelo koristii sve više, do mjere da su od previše opsežnih foto-montaža, filtera i sličnog dobiveni rezultati "fotografije" (ili bolje rečeno - foto manipulacije) koje nemaju veze sa realnošću, ni sadržajno ni vizualno...
Zahvaljujući razvoju "umjetne inteligencije", pojavio se i tzv. deepfake, algoritam umjetne inteligencije koji je u stanju vrlo realistično stvoriti fotomontaže, npr. da se lice sa neke fotografije umontira u video toliko realistično da je neupućenima često gotovo nemoguće razlikovati da se radi o fotomontaži (a što se koristi ponekad radi humorističnog efekta, ali ponekad i za stvari koje su već u domeni kriminalnih radnji).
Štoviše, AI (artificial intelligence, tj, umjetna inteligencija) danas ide čak toliko daleko da je u stanju stvarati u potpunosti lažne "fotografije" i "video-snimke" bića, stvari i pojava koje u realnosti ne postoje, ali vizualno djeluju izuzetno realistično.
Zbog svega toga ne bi bilo nimalo čudno da se u blsikoj budućnosti počne događati da fotografi i videografi, kako bi lakše dokazali da su im fotografije i vido snimke autentične, ponovo počnu sve masovnije koristiti "analogne medije", tj. foto i video filmove..
Post je objavljen 28.11.2021. u 17:17 sati.