Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/kakotikupus

Marketing

predaja

sama riječ 'predaja' ima dvojako značenje. jedno značenje je odustajanje od daljnje borbe i pretežno je fizičkog karaktera nakon šta je emocionalni već odustao od daljnjeg iscrpljivanja. drugo značenje riječi 'predaja' je prenošenje stečenih iskustava na druge, buduće generacije. i dok je fizički oblik predaje neizvjesnog ishoda ovaj drugi je prilično izvjestan ako ga se netko ne pridržava. no, kako je nastao i koja je bila njegova svrha? nastao je kao posljedica zaštite života od negativnog utjecaja okoline, i u svim predajama se pretežno govori o štetnim utjecajima na sam život pa su shodno vremenu nastale i narodne poslovice, danas su to izreke 'mudrih' ljudi. mudri su u navodnicima iz razloga što se njihove izreke za razliku od poslovica većinom temelje na pročitanom nego proživljenom. također, linija koja ih povezuje je promišljanje, ako nema promišljanja o pročitanom ili o proživljenom, pa makar i od drugih ljudi, nema ni predaje, 'đaba vam trud svirači'.

zašto ovo spominjem. u prošlosti su ljudi bili nepismeni, nisu znali čitati i pisati, ali to nikako ne znači da su bili glupi ili smanjene inteligencije, naprotiv, o svemu su promišljali dublje i sveobuhvatnije, uključujući različite sfere življenja koje su se isprepletale. danas su ljudi 'obrazovani' jer znaju čitati i pisati i tu upravo leži njihov hendikep, prihvaćaju ono što su pročitali bez promišljanja, a za to je zaslužan fenomen 'ovce' koji postoji odavno, a sad je i dokazan aschovim testom o kojem je pisala anči, moderno se to zove konformizam, a u narodu za takav fenomen čak postoji i izreka 'kud svi turci tu i mali mujo', a šta u biti predstavlja pripadanje zajednici, ma kakva ona bila jer, puno je gore biti otpadnik nego ovca.

e sad, šta san tija reč?! tija san reč da su ljudi opismenjavanjem više skloni vjerovanju 'na prvu' nego promišljati, a potvrda tome su ratovi, krize, prevare...itd., samo što su tehnike postale sofisticiranije, u skladu sa vremenom, ili recimo to ovako tko od vas gugla dublje od dva potvrdna odgovora? nitko! no nije problem u tome što netko ne gugla dublje nego što negira ono što se ti odgovori ne poklapaju sa njihovim mišljenjem. a potvrda zatucanosti su upravo pametni telefoni. jeste li primjetili da kad upišete neki pojam da vam u večini pretrage na prvu daju upravo ono što ste pretraživali prije mjesec, dva, godinu i kao što to obično biva dalje se ne pretražuje, a i da hoćete ne možete ući dublje. jedini način da prodrete dublje je saznanje gdije naći podatak u tiskanom izdanju na osnovu predaje. jedan vrlo jednostavni osobni primjer; za očuvanje zdravlja prostate reklamira se prostamol uno ili afrička šljiva, ne želeći ispasti naivni vi se informirate na guglu, jel tako? je! i dođete do zaključka kako je to učinkovit preparat za uravnoteženje rada prostate, jel tako? je! eee, ali vam nigdje u tim pretragama nije spomenuto da postoje i druga, učinkovitija sredstva, njih saznajete predajom.

i za kraj, završiti ću jednom meni dragom poslovicom koja prilično oslikava ono što sam htio reći, a glasi: 'vuk po poruci mesa ne jede' pa me shodno tome zanima i vaše tumačenje iste.

Post je objavljen 21.11.2021. u 17:43 sati.