Šarganska osmica je građena 1921-1925, s visinskom
razlikom 300 m koja je premošćena petljom, osmicom.
Šarganska osmica je najatraktivnija turističko-muzejska
željeznica u Europi i spominje se kao jedinstveno graditeljsko
remek djelo u svijetu među prugama uskog kolosjeka.
Povezivala je Beograd sa Sarajevom od 1925. do 1974. godine.
Kao što je predvidio prorok Mitar Tarabić iz sela Kremna, pruga
je izgrađena, a potom zaboravljena.
Ljudi su se ponovo sjetili pruge i obnovili je, ali ovog puta za
potrebe odmora, rekreacije i uživanja. Dio ove pruge od
Šargana do Mokre Gore je otrgnut od zaborava i sada njime
ponovo odjekuje kloparanje vagona.
Putujući čuvenom rutom u obliku broja osam, putniku je gotovo
nemoguće da odredi kuda je voz već prošao, a kuda tek treba
proći. Kompozicija Nostalgija spaja Mokru goru i Šargan
sada u turističke svrhe.
Polazimo sa stanice Jatare, prvi vagon iza lokomotive je naš.
Tokom cele vožnje slušamo priču i između priče
izvornu muziku.
Stanica Mokra gora
Ozbiljna otpravnica vozova nije baš oduševeljena
što radi po kiši
Raskošnu jesen promatramo kroz kišnu zavjesu
Pauza na stanici Šargan Vitasi 11,10-11,2o i tu se voz okreće,
lokomotiva s druge strane pa smo sad poslednji.
Ulazimo u stanicu
Na stajalištu Krst lijepo se vidi tunel 300 m niže i pruga,
vidi se osmica.
Dok su drugi kisnuli, mi smo odigrale valcer u vozu
u pauzi, Šostaković br 2.
Vožnja s pauzama traje 10,30-13h. Na početnoj i završnoj
stranici Jatare vodopad je glavna atrakcija
(nastavit će se, s Izletnikom)
Post je objavljen 27.10.2021. u 04:12 sati.