Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Prometna (ne)kultura naša svagdašnja...

Nažalost, gotovo svakodnevno se u novinama može čitati vijesti o prometnim nesrećama sa ozlijeđenim i poginulim osobama, a na portalima sa vijestima, društevnim mrežama i YouTube-u vidjeti gomile fotografija i video snimaka koje prikazuju kako same rezultate tih nesreća, tako i razne druge prometne dogodovštine, incidente, gluposti od ignoriranja prometnih pravila, prometnih znakova, semafora, totalno nesuvisle manevre u prometu i tome sličnog.

Glavni krivac za nesreće je (uz one vrlo očite - brzina, mobitel, alkohol i oduzimanje prednosti) zapravo totalni nedostatak inteligencije i opće prometne kulture ljudi koji, bilo pješice, bilo upravljajući nekim vozilom, sudjeluju u prometu, te nedostatak odgovornosti i brige za sebe i druge - svi žele biti "prvi" i "glavni" u prometu, dok od svih ostalih očekuju da bi im se morali sklanjati s puta, te da bi prometna pravila trebala vrijediti samo za sve ostale, ali ne i za njih same. I povrh svega, naravno, nitko im ne bi smio prigovoriti, jer inače riskira fizičke obračune...!

A na kraju, kad se nesreća dogodi, onda su prema interpretacijama "stručnjaka" iza tipkovnice krivi svi drugi, samo ne onaj tko je svojom nepažnjom i glupošću skrivio nesreću. Štoviše, u očima zgražaućih dežurnih dušebrižnika, za nesreće, opasnu vožnju i slične idiotske eskapade u prometu ispada više "kriv" onaj tko je snimio i objavio snimku neke nesreće, nego akteri i faktori koji su nezgodu prouzročili...!!


PJEŠACI

Danas ima jako puno pješaka koji sudjeluju u prometu doslovno kao muhe bez glave. Umjesto da vizualno i auditorno prate situaciju oko sebe, oni, dok hodaju ulicom, bulje u mobitele, jer su im očito Facebook-status i lajkovi važniji od osobne sigurnosti, i još pri tome nerjetko nabiju slušalice u uši, da bi slučali najnoviji hit odvrnut na najglasnije. Na taj način doslovno sami od sebe stvaraju "gluhoslijepe osobe" koje zbog buljenja u mobitel i zbog slušalica u ušima niti vide niti čuju što se oko njih doggađa, pa udaraju u razne predmete, upadaju u rupe i slično, a ponekad čak završavaju pod kotačima raznih vozila...

Tu su naravno i oni koji bez mobitela pred očima i bez slušalica u ušima, ali očito i bez mozg u glavi, svijesno krše prometna pravila i ponašaju se mimo zdravog razuma jer misle da su "pametniji od pravila" ili "dovoljno brzi"... pa npr. pretrčavaju prugu iako nailazi vlak, pretrčavaju vrlo prometne avenije sa više traka jer im se ne da ići pothodnikom i tome slično...




ROMOBILISTI

Odnedavno su romobilisti na električnim romobilima postali vrlo česti sudionici prometa. Iako ih se u zakonu pojedinih država različito klasificira (ponedgje ih se klasificira kao "bicikliste", ponegdje kao "pješake" isl...), ljudi se romobilima bez pardona velikom brzinom voze među pješacima po nogostupima i trgovima, te među automobilima po avenijama! Nesvjesni da predstavljaju opasnost za pješake ako nekoga slučajno udare i obore, i za sebe na cesti, jer lako mogu zbog gubitka ravnoteže ili nekog naglog i nesuvislog manevra završiti pod kotačima motornih vozila!

Uz to, svojestveno im je ida često jurcaju bez gledanja preko pješačkih, a o upotrebi svijeltleće i sigurnosne opreme te davanju signala prilikom skretanja ili kočenja nema govora...




BICIKLISTI

Biciklisti su posebni slučajevi! I dok s jedne strane oni (i njihove udruge) neprekidno protestiraju kako "nema biciklističke infrastrukture", nekako im uvijek promakne činjenica da je vožnja biciklima itekako zakonski regulirana. No čak i tamo gdje postoje biciklističke trake i staze, velika većina biciklista namjerno vozi mimo njih ("jer im ne pašu"), a tamo gdje ih nema, krše sva moguća postojeća prometna pravila i propise, iz istog razloga ("jer im ne pašu")...dok istovremeno traže "jednakost u prometu" sa motornim vozilima. O njihovim "manevrima" u prometu i bezobzirom kršenju svih postojećih prometnih pravila (od ignoriranja semafora pa nadalje), a što ponekad graniči sa žešćim idiotizmom... Naravno, među njima također ima onih koji voze sa slušalicama u ušima pa ne čuju oko sebe, i čak ima i onih koji jednom rukom upravljaju, a drugom tipkaju po mobitelu, i naravno gledaju u mob a ne cestu ispred sebe....




MOTOCIKLISTI

Što se motociklista tiče, među njima ima popriličan broj jebivetara koji misle da brza vožnja, slalom između auta, ignoriranje propisa, stiskanje gasa i glasan ispušni lonac povećavaju ugled u društvu i spolni organ. Nemali broj takvih neodgovornih motociklista se jako iznenadi kada ih neki auto ili kamion razlijepi po asfaltu, jer mu se samo odjednom stvore pored ili ispred vozila iz nekog mrtvog kuta, ili velikom brzinom dolete niotkud.




AUTOMOBILISTI

Što se automobilista tiče, jako je puno onih koji, dok voze, jednu ruku imaju na volanu, a drugu na mobitelu, i pri tome više gledaju u mobitel nego cestu ispred sebe i retrovizore. Tu su svakako i oni za koje je upitna uopće sposobnost vožnje, poznavanja prometnih pravila i snalaženja u prometu, pa rade vrlo nesuvisle manevre, a uz to misle da je cesta samo njihova, da je svaki slobodan prostor uz cestu, nogostup ili zelena površina slobodan "parking", te da za njih nikakva pravila, ograničenja brzine i nikakvi znakovi (pogotovo oni privremene regulacije prometa u zoni radova) ne vrijede.

Uz to, u našim (balkanskim) krajevima kao da vlada pravilo da što je skuplji auto, u nemu sjedi veća seljačina za volanom, a takvi, kada im netko potrubi ili blica to dožive kao tešku uvredu, a često i povod za fizičko razračunavanje, ili namjerno pokušavanje izazivanje nesreće, bezrazložna nagla kočenja i slično!




VOZAČI KAMIONA I AUTOBUSA

Vozači kamiona i autobusa su uglavnom profesionalci koji od toga žive. No, nažalost i među njima se može naći "bisera" kojima bi se štošta moglo zamjeriti... uz neizostavno tipkanje po mobitelu za vrijeme vožnje, kod kamiondžija se često mogu vidjeti pretovari i neosigurani tereti, pa do toga da (često zbog pritiska od strane firme za koju rade) voze prevelikom brzinom i "od jutra do sutra" što povećava mogućnost nesreće zbog umora i neispavanosti. Među vozačima autobusa pak ima onih koji voze bus kao da prevoze krumpire, a ne putnke...

No tu treba ipak uzeti u obzir da nije lako zasutaviti ili skrenuti natovareni kamion ili autobus pun putnika kada mu u putanju uleti neki neoprezni automobil, motocikl, bicikl ili pješak...!



Post je objavljen 11.10.2021. u 02:29 sati.