Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

EUROPSKA GODINA ŽELJEZNICE 2021.


TARNSEUROPSKI EKSPES – PET TJEDANA PO ZEMLJAMA EUROPSKE UNIJE

Prema priopćenju Europske komisije TARNSEUROPSKI EKSPES poseban vlak kojim se obilježava Europska godina željeznice 2021., kreće s lisabonskog kolodvora 2. rujna. Na petotjednom putu do Pariza, kamo će stići 7. listopada, stat će u više od 100 mjesta i gradova. Putovat će od Lisabona, u Portugalu, do Pariza, a stat će i u Ljubljani. Tako će povezati portugalsko, slovensko i francusko predsjedanje Vijećem EU-a.
Povjerenica za promet Adina Vălean izjavila je: Željeznica je oblikovala našu bogatu zajedničku povijest. No ona je i budućnost Europe: jedna je od sastavnica ugljično neutralnog sektora prijevoza te predstavlja put prema ublažavanju klimatskih promjena i poticanju gospodarskog oporavka od pandemije. Transeuropski Ekspres tijekom sljedećih tjedana postat će putujući laboratorij, konferencijska sala i forum za javnu raspravu o tome kako da željeznički prijevoz postane prvi izbor za putnike i za poduzeća. Stoga nas toplo dočekajte kad se zaustavimo na kolodvoru u vašoj blizini.

Na stanicama Transeuropskog Ekspresa organizirat će se različita događanja. U vlaku će se organizirati rasprave i konferencije o infrastrukturnoj politici EU-a i ulozi transeuropske prometne mreže (TEN-T), a ljubitelji vlakova mogu na internetu pratiti prijenos iz Lisabona, Bukurešta, Berlina i Bettembourga. Transeuropski Ekspres rezultat je jedinstvene suradnje Europske komisije i Zajednice europskih željezničkih i infrastrukturnih poduzeća (CER), europskih željezničkih prijevoznika, upravitelja infrastrukture i brojnih drugih partnera na razini EU-a i na lokalnoj razini.
Predsjednik CER-a i glavni direktor Austrijskih saveznih željeznica Andreas Matthä naglasio je važnost tog zajedničkog projekta: Transeuropski Ekspres dokaz je uspjeha Europske godine željeznice, no ukazuje i na izazove koji su pred nama. Članovi CER-a zalažu se za uspjeh zelenog plana. Klimatske ciljeve ne možemo postići bez snažnog europskog željezničkog sektora. Trenutačno postoji mnogo prepreka za prekogranični željeznički promet, a prelazak državnih granica vlakom vrlo je kompliciran. I dalje moramo nastojati da se teret prevozi željeznicom, a ne cestom, da građani mogu svakodnevno putovati vlakom na posao i da se dodaju dnevne i noćne linije u međunarodnom putničkom prijevozu na duge udaljenosti. Uvjeren sam da će Transeuropski Ekspres potaknuti sve da razmisle o tim pitanjima. Hvala suradnicima i partnerima koji su omogućili ovaj projekt, a Transeuropskom Ekspresu želim sretan put!

Kontekst
Transeuropski Ekspres zajedničkim su snagama pokrenuli partneri iz europskog željezničkog sektora i europske, nacionalne i lokalne institucije. Zbog različitih širina europskih željezničkih pruga Transeuropski Ekspres zapravo će činiti tri vlaka – iberijski vlak, standardni vlak i baltički vlak – koji će se putem sastajati. Tim se projektom nastoji upozoriti na nedostatak interoperabilnosti među nekim dijelovima europske željezničke mreže, ali i ukazati na odličnu suradnju željezničkih prijevoznika i upravitelja infrastrukture.
Vagoni dolaze od različitih europskih željezničkih poduzeća. U jednom od njih, koji će dati mađarske željeznice (MAV), Europska izvršna agencija za klimu, infrastrukturu i okoliš (CINEA) i zajedničko poduzeće Shift2Rail organizirat će mobilnu izložbu na kojoj će se predstaviti brojne postojeće tehnologije i inovacije za bolji željeznički promet te način na koji EU podupire infrastrukturne projekte. Standardni vlak će imati i konferencijski vagon (SNCF, Francuska), dva standardna putnička vagona (DB, Njemačka i SBB, Švicarska), vagon s restoranom (FS, Italija) i vagon za spavanje (ÖBB, Austrija). Iberijski vlak, koji putuje između Portugala i Španjolske, osigurao je španjolski prijevoznik Renfe, a litavski LTG upravlja baltičkim vlakom.
Zbog pandemije sigurnost je prioritet u organizaciji svih aktivnosti povezanih s Transeuropskim Ekspresom. Neka će se događanja prenositi uživo, a ljubitelji vlakova mogu ga i dočekati na stanicama.


ZAŠTO U HRVATSKOJ RESORNI MINISTAR NI NA KOJI NAČIN
NE PRIDAJE VAŽNOSTI OBILJEŽAVANJU EUROPSKE GODINE ŽELJEZNICE?



Na koji način je Hrvatska željeznica uključena u Transeuropski Ekspres? Ona doduše je na popisu partnera Transeuropskog Ekspresa, ali ta je informacija poznata tek nekolicini ljudi iz menedžmenta Hrvatske željeznice.
No gdje je u tom smjeru aktivnost ministra Butkovića koji na nivou Vlade RH vodi ministarstvo mora, prometa i infrastrukture?
Na Internet stranici Ministarstva koje ministar Butković vodi, nema ni riječi o transeuropskom vlaku koji će pet tjedana prometovati po gradovima i zemljama EU i na način kako je navedeno u gornjem tekstu - obilježiti u 2021. Europsku godinu željeznice.
Zašto na kolodvorima po Hrvatskoj, radi čestih korisnika željezničkog prijevoza, a posebno radi učenika putnika, nije na informtivan način, putem letaka ili plakata popračena Godina Europske željeznice?
Hrvatska kao pripadnica zemalja Europske unije ima pravo i obvezu informrati i obrazovati stanovnike RH i mlade generacije, o događajima koji su zajednički zemljama Europske unije! Kako očekivati od građana Hrvatske da budu pro aktivno rapoloženi prema zajednici kojoj Hrvatska pripada i oni zajedno s njom, ako ih se propušta informirati o događaju koji je praktične naravi jer
obilježava godinu važnog prijevoznog sredstva? To je samo jedan od loših primjera...
(m.zouhar zec)



Post je objavljen 03.09.2021. u 10:42 sati.