Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

"Influenceri(ce)" ad nauseam

Na mene osobno, a vjerujem da i na mnoge druge ljude koji prate ozbiljne medijske portale kako bi našli neke relevantne vijesti o događanjima u Hrvatskoj i svijetu, bilo kakve "senzacionalne vijesti" o "influenceri(ca)ma" i njima sličnim personama momentalno djeluju kao žestoki emetik i laksativ.

Ono što je najgore, takve "vijesti" je praktički nemoguće izbjeći, jer ih se doslovno nameće čitateljstvu na naslovnicama medijskih portala, kao da se radi o "najvažnijim vijestima za narod i društvo" i "najvažnijim ljudima za narod i društvo", a bez kojih bi valjda došlo do smaka svijeta i kraha civilizacije kakvu poznajemo!

Iz toga je zapravo vidljivo koliko se danas s jedne strane srozala novinarska struka koja je pod "istraživačko novinarstvo" očito počela ubrajati i "istraživanje" društvenomrežnih profila tih "influencera", a s druge strane i kolika je potreba pojedinaca za privlačenjem pažnje u mjeri koja, slobodno bi se to moglo reći, već lagano spada u domenu ozbiljnih psihičkih poremećaja.

I dok se apologeti ovakve novinarske prakse hvataju za floskulu da "tko ne želi, neka to ne čita" bez obzira koliko se to nametalo čitateljstvu, promakl im je činjenica da onaj tko želi pratiti dotične "influencere" (i imati uvid u njihov privatni život) može to lako raditi na njihovim društvenomrežnim profilima.

Kao ortodoksni primjer "influencerskog" serviranja vlastite privatnosti može se navesti jednu domaću pjevačicu/voditeljicu, a čije objave mediji prenose svakodnevno, doslovno ad nauseam, pogotovo otkad je ova objavila da je trudna! Svaki dan se čitatelje bombardiralo "vijestima" o njoj i njenoj trudnoći - što je jela, što je pila, što je odjenula, gdje je bila, koliki joj je trbuh..., a sve na temelju fotografija i videa koje je ova svakodnevno keljila na svoj Instagram profl. Maltene je samo nedostajao još prijenos uživo iz rađaone da dojam bude potpun! No ta količina patetike se nastavila i nakon rođenja njenog sina - počevši od čitavog cirkusa oko odabira njegovog imena, preko tone pozerskih fotografija, pa sve do detaljnih izvještaja o tome koliko je koštao svaki dar koji je mali dobio, što je mali jeo, što je pio, gdje je bio.... Još samo nedostaju izvještaji o tome kakve (možda dizajnerske?) pelene koristi, koliko koštaju i koliko često ih mijenja! Na kraju bi se vrlo lako mogao dobiti dojam da dotičnoj njeno dijete, uz sav ostali hohštapleraj i luksuz kojim se revno razbacuje, više predstavlja kao nekakav "modni dodatak" za pokazivanje i naslikavanje, nego potomak koji treba roditeljsku brigu i zaštitu.

Osim dotične, tu je naravno i čitava garnitura raznih (što prirodnih, a što umjetnih) "Guzomirki" i "Sisoslava" o kojima se svakodnevno u medijima izdašno piše o tome kakve su fotografije i videe objavile, u što su tom prilikom "razbacale" svoje sise i guzice, uz ono neizbježno da su time "raspametile fanove" (u prijevodu: dale mastrurbatorima inspiraciju...), te što su im ti isti "fanovi" poručili... Tu se spominju razne viđenije uglavnom televizijske ličnosti, pjevačice, voditeljice i njima slične, ali se nađe i onih za koje se uopće ni ne zna tko su, što su, čime se zapravo bave i zbog čega bi im se uopće trebalo davati medijski prostor, osim što se sa sisama i guzicom u prvom planu naslikavaju za Instagram i Facebook... Pa su tako jedno vrijeme medijima harali i napisi o jednoj violinistici, no u fokusu "vijesti" o dotičnoj bile su njene velike umjetne grudi i sve u vezi sa njima ("vijest" je čak bila i da je ova ozlijedila grudi, te se o tome se izdašno pisalo neko vrijeme). Nije se pisalo o njenom umijeću sviranja...!

Neki od "Influencera" čak, osim keljenja slika i videa u svrhu razbacivanja svojim tjelesnim atributima, privatnim trenucima i hohštaplerajem/luksuzom, s vremena na vrijeme "pošalju poruku javnosti", a što mediji naravno prenesu, bilo u vezi neke aktualne teme (a gdje redovito sebe nastoje prikazati najvećim postojećim nepogrešivim autoritetom za dotičnu temu u galaksiji i široj okolici), bilo da se radi o njihovim obračunima s tzv. "hejterima", tj. svim onim ljudima koji im se bezpogovorno ne dive, i ne pjevaju hvalospjeve njihovim "influencerskim veličinama". No s obzirom kakvih nebuloza zna biti u tim njihovim izjavama, to se sve uglavnom svodi na onu narodnu da "Ne laje pas radi sela već radi sebe"... A mediji im pri tome služe samo kao svojevrsno "pojačalo" i "razglas".

Post je objavljen 03.08.2021. u 23:13 sati.